BMW F800GS vs Honda XL700V Transalp vs Yamaha XT660Z Tenere
Text: Marek Hrodek , Lukáš Růžička , Filip Tichý | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 16.5.2008 | Zobrazeno: 238 007x
Kapitoly článku
Marek
Jenže na druhou stranu je pravda, že běžný uživatel tohoto stroje stráví v terénu maximálně do 5% času stráveného v sedle. Zbytek si určitě skvěle užije na asfaltu. A tak asi u Hondy vědí co dělají a můžeme to vidět i v naší databázi motorkářů, že se nový TA prodává a hodně. A když si to zpětně promítnu, tak právě starší typy Transalpů jsou hromadným dopravním prostředkem v italských a francouzských městech. Na kvalitních i rozbitých asfaltových cestách se Transalp 700 chová jako silniční stroj. Tady to tomuto stroji sedí a zde je na koni. Jde krásně sklápět do zatáček, menší přední kolo dává dobrou odezvu potřebnou pro rychlé proplétání.
Motor je znatelně silnější než předchůdce a střední pásmo otáček je opravdu velmi dobré. Ani se nedivím, že chybí šestý rychlostní stupeň. Poměrně hodně účinné jsou brzdy včetně ABS, které mne vůbec nezklamaly a jsou o dost ostřejší než na starším modelu.
Motocykl má líbivý design, moderní vzhled a štíhlejší linii. Přední štítek lépe odvádí vzduchový nápor než jeho předchůdce a nedělají se kolem něj při rychlejší jízdě postraní turbulence. Škoda jen ztráty místa pod sedlem, ale určitě se počítá minimálně s nákupem topcase. Transalp 700 je rozhodně zajímavý stroj, který si najde dost příznivců, kteří ocení jeho výkonné silniční kvality i s možností vyrazit mimo civilizaci. Více informací přineseme v samostatném testu nového TA.
Lukáš
Tento kultovní motocykl se vyrábí již dvacet let a za tuto dobu prošel celou řadou změn a inovací. První představení proběhlo již v roce 1987 a již coby šestistovka stroj platil vždy za velmi vyvážený a spolehlivý. I nadále se jedná se o velice pohodlný a všestranný motocykl, který díky dvouválcovému motoru nikoho nezklame.Aktuální model se vyšplhal objemově na 680 ccm a dostal čtyřventilovou techniku. Pro mě osobně vždy platil a platí i po tomto kratším seznámení za velice rozumnou a především velice pohodlnou volbu, jak do rozbitých městkých ulic a okolí, tak jako stroj na pohodové výlety a cestování krajinou. I když je v aktuální verzi více než patrný posun spíše k silničnímu provozu, jako univerzální motocykl zůstává v mém soukromém žebříčku stále hodně vysoko.
Filip
Ve srovnání s dnes testovanými modely se tak Transalp v terénu nemůže příliš poměřovat s Tenerkou, jde prostě jiným směrem. V zásadě lze říci, že v terénu nakonec projede stejnou trasu jako Tenere, ale o dost pomaleji a bez crossového požitku. Jeho doména je silnice, občasné výlety do Alp či do Rumunska, ale ani Maroko nebo třeba jen dovolená po Francii ve dvou mu vůbec nebudou cizí. Nízká stavba a malá výška řídítek i sedla sice odrazují od výletů do terénu, ale při delších cestách nebo projezdech městem si je nebudete moci vynachválit, nehledě na to, že se otevírá dostupnost i pro nižší postavy. Tomuto zaměření také odpovídá systém ABS bez možnosti odpojení.
Maximální výkon 60 koní dokáže přinést i dostatek zábavy při projížďkách s kámoši, ani provozní hmotnost 214 kg není až tak špatná, zkrátka Transalp si drží své pozice a zaměření a přestože konkurence nabízí v segmentu cestovních endur terénnější a na druhé straně i cestovněji vyhraněné modely, Transalp stále zůstává rozumnou volbou s jistotou dlouhými lety ověření kvality. A souřadnice GPS nejvyššího aplského průsmyku Col de Bonnette přímo říkají, kam s novou sedmistovkou nejlépe vyrazit!
Video přehrajete kliknutím na tento obrázek:
Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.
Autor: Jarda, střih: Mira
Informace o redaktorovi
Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz