BMW R1200GS vs Moto Guzzi Stelvio vs Yamaha SuperTenere
Text: Jan Cihelka , Matěj Oliva , Filip Tichý | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 7.9.2010 | Zobrazeno: 95 751x
Text: Jan Cihelka , Matěj Oliva , Filip Tichý | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 7.9.2010 | Zobrazeno: 95 751x
Tak za mne v oblasti "cendur" bych nejspis volil prave Super Tenerku i kdyz se mi hoodne zamlouva i Triumph Explorer 1200. To by byla tezka volba. Pokud by nekdo urizl bocni valce od GS, bylo by ve hre taky.
Tak dnes se dělá již Stelvio 8V, co má 32 litrovou nádrž, má mnohem lepší projev motoru, zejména v nízkých otáčkách a jiný design. Jinak ty gumové nášlapy se dají u Stelvia taky sundat. Jen je na to potřeba desítka klíček. Pod nimi jsou normální enduro zubatý stupačky.
Je jasný, že nejlepší stroj v této kategorii je BMW. Mě se ale víc líbí to Guzzi. Je to větší originál. A na těch špuntech a s těmi kufry je k sežrání. Yamaha je jen chabý pokus japonců dostat se také do této kategorie...
a ta 18l nádrž u Stelvia je tristní! s tak cestovatelsky naladěnou motorkou každejch 200km (o oku) k pumpě by mě štvalo.
Venca00: Stelvio bere běžně kolem 6,5 a pod 6 to nejde dostat, GS na stejné trati je tak o litr míň. Když Stelvio pohoníš, vezme s klidem i 7,5, je to tím, že fakt táhne až od 5500, kdežto bawor jede stejně od 3000. Těma otáčkama leze ta spotřeba nahoru. Dusat se dá i se Stelviem na ca 3500-4000ot., ale tahu tam je pramálo
Anti: však jsem ho nehanil, psal jsem , že je v poho...jinak máš samozřejmě pravdu, já si kupoval XJR taky proto, že se mě líbí a ne pro techniku :) (například)...a nějaký testy u mě nehrály roli, protože jsem měl předtím 4 roky XJR 1200 a před ní zase naháče a zase naháče...atd...
Pája:Beru
Lubin:Co ty bys všechno nechtěl v testu...Já to neřeším,pro mě je ten nejdůležitější ukazatel moje vlastní jízda na daném stroji.Testy jsou fajn,lecos odhalí,ale testující je člověk,a když ten člověk bude úplně jiné nátury než já,tak ten test vyzní úplně jinak a já si udělám mylný obrázek...
Anti : já to myslel spíš jako reakci na Seikose a podobné, máš pravdu, nemám ani VW, ani Nokii ani blondýnku. Ale přijde mi zvláštní vybírat si podle kritéria, kolik lidí to nemá než podle kvality. Co máš proti Baworáku nebo boxeru beru, však taky nikdo neříká, že není lepšího stroje. Já osobně velmi pokukuju po MG Breva, je to totiž stejnej styl motorky jako BMW a mě se líbí. Na Yamaze mě osobně udivuje spíš ta veliká hmotnost, mohli zajít už kousek dál a udělat něco použitelnějšího pro offroad, ale je fakt, že se dobře prodávají i stroje co se na offroad ani nezkouší tvářit.
Jen poznámku k názoru, že V-Strom a Varan udělají stejnou službu za polovinu peněz. No stejnou službu asi jo, ale v dosti odlišným komfortu. I když pominu zavěšení kol u BMW, který je výborný, i styl MG, tak prostě pořád zbejvá to hlavní : kardan. Neumím si představit že na nějaký dlouhý cestě denně mažu řetěz.
Testík je celkem v poho, ale pověnoval bych mu daleko více času tak, abych mohl všechno porovnat včetně brzdy, jízdy se spolujezdcem, plně naloženou atd. a nebo jste tomu čas věnovali, pak bych věnoval o něco více času sepsání testu a zvěřejnil až raději za týden či dva...
Jinak videa jsou celkem v poho...za mě asi Tenere, ale počkat až budou dělat verzi pro chudší bez ABS , trakcí a jiných vyfikundací...a levnější o kilo..
Chlapi proč taháte tyhle CESTOVNÍ ENDURA na tankodrom ? Proč to nesrováte na silnici, tam patří tyhle motorky, ne do bláta. Ani jsem to celé nečetl, protože už ta vaše myšlenka je tak zcestná, že mi připadlo zbytečné ztrácet čas.
Pájo,nevyjadřuj se jako Magor.Tady je možnost volby mezi třemi novými a kvalitními stroji.
Nemáš náhodou doma VW v TDIčku,Nokii a prsatou blondýnu?Protože jen to je to správné?
Ne každý padne z nekorunovaného krále na prdel.Baworáky bych nechtěl hned ze třech důvodů:1)Nemám rád premianty,ubírají možnosti jiným.2)Nikdy jsem neskousl boxera,toto uspořádání pokládám za nesmyslné alespoň co se terénu týče.3)Nedovedu si představit,že bych patřil ke skupině vzájemně po ramenou poplácávajících se "borců" kteří jediní mají tu nejlepší mašinu na světě.
Super Tenere mě zklamalo tím že avizovalo navázat na klasické enduro a přesto vytvořila opět další cesťák-větší TDM.Za mě Moto Guzzi,hlavně kvůli sympatiím.A že není nejlepší?No a co,já taky nejsem nejlepší!Motorku mám pro radost a tu mi poskytne i "nepremiant".
Teda z některých názorů tu kvetu Koupit si nějakej vehykl jen proto, že ho nikdo nemá mě zatím opravdu nenapadlo. Asi prodám auto a poběžím si koupit oranžovýho favorita s laďákem aby na mě každej koukal co jsem za vola
Test mi přijde vcelku o ničem. Co spolujezdec? Moznosti batožiny? Vykony? Mot. brzda? Zdvihy? Spotřeba? Uděláte srovnávačku a v podstatě nesrovnáváte. A pak napíšete, že např. spotřebu si mám hledat u konkrétních modelů... Tady jezdili ve stejnych podmínkách (pominu gumy). Poslední dobou mám pocit, že v čechách jsou testy tipu "moc je neosolíme, jinak nám příšzě nic nepůjčí."
Vybral bych asi Guzzi, protože je nevšední a snad by mi i sedla. BMW nuda, na každém rohu.
mardok: a kdo říkal že nesere? Občas se jezdím sklouznout s kámošem co má MG Griso a je vidět jak mu dělá dobře že je jeho motorka středem zájmu. Moje TDM je stejně jako 1200GS hoXno ve škarpě
Tak nevím, porovnávat R1200GS Adventure, která má 33l nádrž s se Stelviem s 18l a Tenerkou s 23l není rovný souboj. Výroční R1200GS s drátěnými koly by byla porovnatelná konfigurace, ale chápu že do testu berete to co dovozce/prodejce nabídne.
Škoda, že Yamaha nevyužila modernější koncepce motoru a dalších technologií k postavení motorky, která by byla lehčí a výkonnější než GS-so.
sekos: tak pokud nemáš nějakou monstrózní tříkolku nebo pěknýho veterána tak už v podstatě nevynikneš s ničím takže nevím proč to sem taháš.Na TDMce tě taky přehlídnou a nesere tě to.
Anti: přesně tak, otázka sympatií a osobních estetických preferencí
Moc se v tom nimráte.Pointa testu dobrá,leč je skoro všem jasno jak to může dopadnou.Já osobně ale nejsem typický Čech,dal bych přednost Italovi před Němcem.V dnešní době jsou dle mého rozdíly mezi výtvory jednotlivých firem minimální a většina se odehrává v úrovni sympatií.
drippera: TADY: //www.motorkar...ada-1200s-16452.html
Do tohoto testu nepatri.
dobře to děláte kucí . Stejně si nakonec každej koupí podle svého a na co má.
asi si pod pojmem test představuji něco jiného, tohle bych nazval, půjčili nám motky, musíme jim udělat reklamu
Ono si stačí projet evropu a každý pro koho je motorka srdcová záležitost má jasno. Kam se podíváš, tam je 1200GS. Bezesporu je to velmi kvalitní motorka, ale že by byla tvou chloubou? Každý tě přehlíží jak ho*no ve škarpě.
A kde je nová MTS1200?
Osobně bych do terénu nechtěl ani jednu, ale na cestování jednoznačně BMW. Jinak asi je zepár kolegů motorkářů z těch laďáků krapet nahluchlých, já ve v těch videích rozuměl každýmu slovu, i když je fakt že kvalita zvuku nebyla nejlepší..
i když uznávám osvědčenou kvalitu a spolehlivost GS (sice u 1200GS už tak ne jako u 1150), tak je už okoukaná a proto sem dal hlas Tenerce, celkově se mi líbí daleko víc a u ní i skončím... teda za předpokladu, že mi nebude malej ten novej krasavec od Triumphu
Srovnávací testík je to nejlepší co můžete čtenářům nabídnout
Zvažte zda by si redakce neměla pořídit na takovou srovnávačku vhodné gumy typu E10. Za pár korun a test tím bude mít jinou vypovídací hodnotu
Chybí info o vibracích, místo pod sedlem, jak ty motorky svítí v noci , co spolujezdec ...
Ale celkově hodnotím test dobře.
spotřeba v terénu by se musela měřit spíš na motohodiny, nesledovali jsme. údaje ze silnice najdete v testech jednotlivých modelů, u Stelvia nejlíp v společném testu cestovních endur z Alp.
Z výsledků hlasování je vidět, že český národ stále trpí fetišem německého zboží.
já bych šel do tenerky, ale všechny mašiny jsou pěkný