Anglie proti Americe: Triumph Bonneville Bobber vs. H-D Street Bob 114
Text: Tomáš Procházka , Filip Tichý | Foto: Jan Altner | Video: Tomáš Procházka , Filip Tichý | Zveřejněno: 1.8.2021 | Zobrazeno: 24 154x
Text: Tomáš Procházka , Filip Tichý | Foto: Jan Altner | Video: Tomáš Procházka , Filip Tichý | Zveřejněno: 1.8.2021 | Zobrazeno: 24 154x
Triumph Bobbera Blacka mám a užívám už dva roky. Zkušenosti – naprosto pohodová a bezproblémová mašina, motor je naladěn na příjemnou jízdu od nízkých otáček, ale když za to člověk vezme, má to obrovské zrychlení jak při předjíždění, tak i při výjezdu ze zatáčky. Při pohledu zezadu si řidiči aut často myslí, že se jedná o nějaký „moped“ (vizuálně je motorka zezadu očesaná a vypadá slabší) a snaží se jej předjet – při zrychlení biku jsou pak očividně překvapeni.
Protivná je velikost nádrže 9 ltr u staršího modelu, kdy každou vyjížďku musíte tankovat za 200,-; aktuální model již má 12 litrů. Dlouhodobou spotřebu mám 4,2 ltr.
Mám 190 cm / 100 kg, nemám pocit, že by motocykl byl na mně ergonomicky malý, posaz je v pohodě. Jen jsem dal dozadu silnější progresivní pružinu za cca 3,5 tis., jízdní vlastnosti se v náklonu zlepšily.
Pro jízdu do města, nebo na vyjížďky do 150 km je to v pohodě, při delší trase je sedadlo tvrdé a chce to pauzy. Ze začátku jsem si zvykal na trochu těžkopádnější překlápění do těsných zatáček, ale časem s tím člověk sroste a řízení je bez problémů; v dlouhých obloucích je to dokonalé.
Zaujal mne jeden zahraniční článek – „Je Bobber pro tebe? Thruxton je vše o výkonu a zatáčení a vypadá jako supermodelka. Bonneville je tvoje dívka. A Bobber? To je striptérka na kokainu ve čtyři hodiny ráno ...“ Jinými slovy – nádherně zpracovaná motorka, která dá emoce a radost z jízdy.
1 reakce
K Harleyi dvě věci: dávat otevřené sání na sériovou motorku...to jsem do dneška nepochopil...ve velkém dešti i s návlekem nepoužitelné. Druhá věc: Euro 5...přidali lambdy do koncovek, zatím problém výměna výfuku...jezdit na Harleyi se sériovým výfukem nedává smysl...
Super test
a myslím že popis street Boba vystižen na jedničku. Měl jsem ho už 3x půjčený a vždy překvapil schopností sklidnit a bezpečné plnit emoce z jízdy.
Mám guzzi 1200 a HD je přesně ten druhý stroj do garáže, hned jak přibudou finance
Rozumiem myslienke vziat do testu 2xBOB. Tam vsak podobnost tychto masin konci. HD je univerzalna motorka, s ktorou sa da aj slusne cestovat. Tento Triumph mi nesedi. Inak klasiky, alebo scrambler su krasne stroje.
Mám Speedmastra a jsem moc rád že jsem nebral HD.
Ten skoro dvoulitrový motor vypadá lákavě a vzhledově pěkné, ale koukám na ten posez a ta motorka vypadá tak pro lidi do 170cm, to musí být i většině Američanům malé.
2 reakce
Triumph je kvalitou zpracování, osázenými komponenty, jízdními vlastnostmi a designem úplně jinde.
HD už je pro mě jen kultovka, super na tuning.
U mě o pět parníků vyhrává Triumph.
Určitě Téčko, ten HD je vedle toho anglána takovej divnej ....
Já dnes potkal Triumpha a musím uznat, že je to velmi zajímavý až pěkný stroj
Ja mam jasno.
Street Bob je proste cool. Its a chopper, baby
Vidim v tom Captain America.
A co Bobber? Normalni motorka s divnym posezem.
Děkuji chlapci za krásný test kandidátů na druhou až třetí motorku do baráku.
Oko i ucho bylo potěšeno. Anžto nemám placu nazbyt, tak mi v garáži ani jedna neskončí, i když ale hezky se na ně dívá. A u příležitosti různých promoakcí se na nich rád svezu. Ale to je tak všechno. Pak člověk zasedne s lahvinkou do křesla a zjistí, že na dojíždění po městě je i dvanáctistovka trochu moc, 300kg se taky trochu blbě šoupá při parkování ve městě, na cesty to nemá žádnou výbavu a jde si koupit něco méně ohromujícího s čím se ale tak nějak nikoliv lépe, ale snáz, žije.....
Pěkně sepsáno....za mně Bobber...a kdyby měl řemen tak je to uplně topovka:)))....akorát jak již bylo řečeno...je to dost malý...pro mne 110kg chlapa s 182cm:))...no a proto mám co mám:)
Já si lehce dovolím nesouhlasit s Filipem, že ten nápad s odkrytým zadním blatníkem u Triumphu jen tak nikdo nezkopíruje. Sice ne Číňané, ale Indové ano, protože když se podívám na novou Jawu 300 Pérák, tak je to téměř to samé (samozřejmě nemluvím o kategorii motocyklu). Jinak test je parádní a přiznám se, že bych vůbec nevěděl který z těch dvou motocyklů si vybrat
Nádherné mašiny.
Jednoznačně HD a to kvůli řemenu. Není náhodou HD 114 chlazena taky vodou? Nějak si vybavuju, je je snad hlava chlazena vodou. A ten krouťák v technických údajích je správně? 114 má přes 150Nm.
Motorky pro půlčíky. Škoda.
Vypadal bych na ní jak Filip Tichý. Kolena u brady a to se dá vydržet tak 10 km. Jsou strašně malý.
1 reakce
Chlapi díky za príma test! Ve většině věcí se ztotožňuju s vašimi názory a shrnul bych je do tří, silně subjektivních, bodů:
1. Haryk je Haryk a to číslo na bandě sedí
2. Cituji: Když dáš plnej plyn, motorka začne citelně zrychlovat (mám u vás kafe, protože svým sem si poprskal klávesnici)
3. Objem ničím nenahradíš!!!! Hláška šťastných majitelů muscle car, ale za mne sedí i na mašiny
Né, vážně, pro nás, co už se "jen" kocháme, obě mašiny na jedničku s hvězdičkou a váš test je pohlazením po duši. Díky! J.
1 reakce
Díky za komentář. Jsme rádi že se líbilo. Z takových motorek máš prostě radost :)
Loni jsem řešil přesně tohle dilema. Nakonec jsem vybral HD ( loni 107). A to i z důvodů, které řekl a napsal Prochy (podepisuji), až na ty několikrát zmiňované holčiny
.
1 reakce
Gratuluji k super volbě. :)
Napříč videem mám dojem že dělají co mohou aby vyzdvyhli Haryka před Triumphem :D . Každýmu sedne něco jiného, je fakt že u Tr. Bobbera by řídítka mohli být trošku výš na můj (osobní) vkus, ale naštěstí se to dá pořešit jednoduchou a relativně levnou upravou
1 reakce
Tak za mě Triumph vypadá rozhodně líp