motopoint_unor_shad




4 cesťáky z Japonska: NT1100 vs. Versys 1000 vs. GSX-S1000GT vs. Tracer 9 GT

Kapitoly článku

U cestovních motocyklů jsme se zaměřili také na spolujezdce. Vyzkoušel jsem všechny japonské cesťáky, abych poznal, jak je na tom batůžek s běžnou středoevropskou postavou.

Do celkového hodnocení, které jsem zanesl do tabulky níže, jsem se snažil dostat důležité parametry pro spolujezdce, jako jsou pohodlí (sedačka a její rozměry), rozměrnost stupaček, velikost madel nebo ochrana proti větru a dešti.

  Honda Kawasaki Suzuki Yamaha
Sedačka (rozměry a pohodlí) 9 10 5 8
Madla (velikost a umístění) 8 9 5 7
Stupačky (velikost a neklouzavost) 7 9 8 6
Ochrana proti větru a dešti 9 9 6 7
Pohodlí při jízdě 9 9 6 8
Zážitek spolujezdce z jízdy 8 8 6 9
Celkové hodnocení 50 bodů 54 bodů 36 bodů 45 bodů
Umístění 2. místo 1. místo 4. místo 3. místo

Z tabulky je vidět, že největší pohodlí pro spolujezdce nabízí Kawasaki Versys 1000. Ten nabídne nejen pohodlnou a rozměrnou sedačku, ale také obrovská madla a stupačky s gumou, která tlumí vibrace. Ochrana proti větru a dešti byla také příkladná a srovnatelná s Hondou NT1100. Ta ztrácí trošku body za kovové stupačky, ze kterých klouže noha, a oproti jemnému čtyřválci od Kawasaki zde pocítíte trošku více dvouválcových vibrací. Sedačka Hondy je tužší proti Kawě, ale zase se tolik neprosedí.

Sportovněji zaměřené Suzuki GSX-S1000GT a Yamaha Tracer 9 GT jsou svým pojetím trošku na okraji zájmu pro spolujezdce. Yamaha ale dokáže překvapit, protože na tak kompaktní motocykl nabízí velmi pohodné a neklouzavé sedlo, škoda drobných stupaček, ze kterých klouže noha. Projev tříválce je více sportovnější a spolujezdec musí být ve větším kontaktu s jezdcem, o to více si ale užije jízdu a zatáčky. Na konci je potom Suzuki, jejíž sedačka spolujezdce je nejmenší a nejtvrdší, navíc madla jsou hodně vzadu, takže je nutné se držet jednou rukou nádrže před jezdcem a druhou rukou madla vzadu. Potěší neklouzavé stupačky. Suzuki je prostě spíše záležitostí pro jednoho a na spolujezdce se tu moc nemyslelo.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Jan Rameš (Odebírat články autora) - Výška redaktora: 174 cm
Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 270 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
ZdenalH přispěl 90 Kč
michalpike přispěl 90 Kč
alpel přispěl 90 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist