4 cesťáky z Japonska: NT1100 vs. Versys 1000 vs. GSX-S1000GT vs. Tracer 9 GT
Text: Vláďa Novotný , Jan Rameš , Filip Tichý | Foto: Jiří Jevický | Video: Jarda Ducháček , Honza Zajíček , Jan Rameš | Zveřejněno: 28.6.2022 | Zobrazeno: 56 149x
Kapitoly článku
U cestovních motocyklů jsme se zaměřili také na spolujezdce. Vyzkoušel jsem všechny japonské cesťáky, abych poznal, jak je na tom batůžek s běžnou středoevropskou postavou.
Do celkového hodnocení, které jsem zanesl do tabulky níže, jsem se snažil dostat důležité parametry pro spolujezdce, jako jsou pohodlí (sedačka a její rozměry), rozměrnost stupaček, velikost madel nebo ochrana proti větru a dešti.
Honda | Kawasaki | Suzuki | Yamaha | |
Sedačka (rozměry a pohodlí) | 9 | 10 | 5 | 8 |
Madla (velikost a umístění) | 8 | 9 | 5 | 7 |
Stupačky (velikost a neklouzavost) | 7 | 9 | 8 | 6 |
Ochrana proti větru a dešti | 9 | 9 | 6 | 7 |
Pohodlí při jízdě | 9 | 9 | 6 | 8 |
Zážitek spolujezdce z jízdy | 8 | 8 | 6 | 9 |
Celkové hodnocení | 50 bodů | 54 bodů | 36 bodů | 45 bodů |
Umístění | 2. místo | 1. místo | 4. místo | 3. místo |
Z tabulky je vidět, že největší pohodlí pro spolujezdce nabízí Kawasaki Versys 1000. Ten nabídne nejen pohodlnou a rozměrnou sedačku, ale také obrovská madla a stupačky s gumou, která tlumí vibrace. Ochrana proti větru a dešti byla také příkladná a srovnatelná s Hondou NT1100. Ta ztrácí trošku body za kovové stupačky, ze kterých klouže noha, a oproti jemnému čtyřválci od Kawasaki zde pocítíte trošku více dvouválcových vibrací. Sedačka Hondy je tužší proti Kawě, ale zase se tolik neprosedí.
Sportovněji zaměřené Suzuki GSX-S1000GT a Yamaha Tracer 9 GT jsou svým pojetím trošku na okraji zájmu pro spolujezdce. Yamaha ale dokáže překvapit, protože na tak kompaktní motocykl nabízí velmi pohodné a neklouzavé sedlo, škoda drobných stupaček, ze kterých klouže noha. Projev tříválce je více sportovnější a spolujezdec musí být ve větším kontaktu s jezdcem, o to více si ale užije jízdu a zatáčky. Na konci je potom Suzuki, jejíž sedačka spolujezdce je nejmenší a nejtvrdší, navíc madla jsou hodně vzadu, takže je nutné se držet jednou rukou nádrže před jezdcem a druhou rukou madla vzadu. Potěší neklouzavé stupačky. Suzuki je prostě spíše záležitostí pro jednoho a na spolujezdce se tu moc nemyslelo.
Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Jan Rameš (Odebírat články autora) - Výška redaktora: 174 cm
Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.