Honda Integra 2014
Text: Petr Poduška | Foto: Zep Gori & Co. | Zveřejněno: 13.2.2014 | Zobrazeno: 34 474x
V katalogu ji najdete pod záložkou skútry, ale do téhle kategorie patří Integra jenom částečně. Podvozek i motor pochází z motocyklů řady NC, ale jsou tu i typické atributy skútru; volný prostor mezi koleny, široká přední kapotáž, podlážka pro nohy a páčka zadní brzdy na řídítkách. Z pohledu suchých nohou, vysokého plexi a posezení jako na gauči je Integra maxiskútr, jízdními vlastnostmi pak regulérní motorka se vším, co k tomu patří.
Kapitoly článku
Funguje to tak, že jedna spojka se stará o liché a druhá o sudé převodové stupně. Díky tomu je následující kvalt vždy v pohotovosti, a současně s vypínáním jedné spojky se zapojuje do akce druhá. A kdo to celé řídí? To záleží na zvoleném režimu. Můžete to nechat kompletně v režii elektroniky, a vybrat si jenom mezi ekonomickým nebo sportovním režimem, nebo zvolit možnost sekvenčního řazení, a udávat povely k řazení prostřednictvím dvou tlačítek na levé rukojeti. V autech se jim říká pádla. Ale na tom není nic tak převratného, se stejně vybavenou Integrou jsme se potkali už při testu předchozího modelu.
Upravený motor dostal kromě většího vrtání druhý vyvažovací hřídel, takže se výrazně zmírnily vibrace. Změnou k lepšímu jsou i delší kvalty dvouspojkové automatické převodovky, a hlavně přeprogramovaný software. Ten umožňuje jezdci kdykoli vstoupit do hry prostřednictvím jednoho ze dvou pádel, a i v automatickém režimu si manuálně podřadit o kvalt níž než navrhuje elektronika. Po projetí zatáčkou se převodovka sama vrátí do samočinného režimu. Kromě toho se nový software umí adaptovat aktuálnímu stylu jízdy - když cítí větší razanci na plynu, pustí motor víc do otáček. Když zvolníte tempo, nechá ho bublat na vyšší kvalt.
Famózní podvozek vás ale stejně většinou vyprovokuje ke svižnější jízdě. V téhle disciplíně už kralovala předchozí Integra, a u nového modelu Honda ještě vyměnila ocelovou kyvku za odlitek z hliníku. Přidejte k tomu sedmnáctková kola z motorky a dostanete...jízdní vlastnosti motorky. Každý jiný skútr se v rychlém oblouku trochu kymácí, ale Integra drží naprosto čistou stopu. Odpružení přitom není o nic tvrdší nebo méně pohodlné.
Poté, co Honda zainvestovala do seřiditelných páček, už není co vytknout ani brzdám. Jeden přední kotouč bez problémů zvládá řešit všechny situace, ze zálohy to navíc jistí standardně montované ABS. Dokonce můžete postavit Integru na boční stojan předním kolem z kopce a klidně odejít. Podobně jako na většině maxiskútrů, i tady najdete parkovací brzdu.
Jenže Integra je víc motorka než skútr, nebo k tomu aspoň má ze všech skútrů nejblíž. Vlastně jediné v čem se liší od motorky, je poloha nohou a chybějící nádrž mezi koleny. Obojí hovoří jednoznačně ve prospěch komfortu, i když středový tunel je stejně tak vysoký, že při nastupování vás beztak donutí přehodit nohu přes sedlo. To ale není jediná daň za motorkové jízdní vlastnosti. Pod sedlo se zdaleka nevejde tolik, co do maxiskútra, a ani příruční schránka u Integry není zrovna veliká - tak na mobil nebo peněženku. A pak jsou tady starosti o řetěz, který je třeba mazat, a občas nechat vyměnit. I přesto se ale Integra ve skútrových velmocích jako je Itálie stala prakticky přes noc bestselerem, a konkuruje modelům s mnohem delší tradicí. Mimo jiné i hodně zajímavou cenovkou.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm