ktm_unor




Honda X8R - S Super Sport & Honda X8R-X Cross Sport

Kapitoly článku

Skútry řady X8R jsou na našem trhu již nějaký ten pátek v povědomí motoristické veřejnosti, jejíž přízeň si získávájí především díky podařenému designu a kvalitě zpracování. Po loňské verzi "S-Super Sport" jsme měli v letošním roce možnost vyzkoušet i druhou, podle nás o trochu více všestrannější verzi "X-Cross Sport".

Úvodem:


Honda se na evropském trhu skútrů pohybuje od roku 1984, kdy vkročila do tohoto segmentu modelem NB50 TACT. Zhruba do této doby byl pro trh určující prodej mopedů a motokol (ty tvořily až 80 % maloobjemové třídy). Ačkoli je na trhu celá řada různých značek a typů skútrů, všechny v základě vycházejí ze stejného principu. Jsou levnější alternativou dopravy se snahou o zlepšení pohodlí, užitkovosti a dnes, v dopravních zácpách, také schopností rychlého dosažení cíle. Od poloviny devadesátých let se zvyšuje u všech výrobců nabídka od tzv. City-skútrů až ke skútrům v moderním a sportovním designu. Ty jsou také často vybaveny moderními technickými prvky, doposud charakteristickými jen pro stroje vyšší kategorie. Mezi tuto kategorii se řadí i námi testovaná řada X8R. Ta spadá ve výrobním programu Hondy do kategorie "Fashion Machines", kde spolu s modely Shadow 50 a 90 představuje skútry o vyšším výkonu s neotřelým designem a novými technologiemi.


X8R-X:


Tento model je téměř po všech stránkách shodný s modelem X8R-S. O pohon se stará rychlý agresivní dvoutakt (49,4 cm3 - 4,13 kW). Je naladěn především do oblasti nízkých a středních otáček, což zajišťuje slušné zrychlení a vyvážený výkon. Osvědčená variátorová převodovka V-matic vás určitě nezklame a zajistí během jízdy plynulou akceleraci za každé situace.


Rozdíl X8R-S/X8R-X:
Ačkoliv jsou oba modely téměř identické, každý z nich je osobitý v určitých prvcích, které do značné míry určují celkový dojem z každého modelu. Pomineme-li barevné zpracování, za zmínku stojí především rozdílné rozměry ráfků a pneumatik. Ty jsou u Super Sportu větší 13" oproti 12" u Cross Sportu. U obou verzí je skútr vybaven bezdušovými pneumatikami, které se liší dezénem a svými rozměry. Rozdílné je také uchycení předního blatníku, kde u modelu Cross Sport je uchycen na spodním můstku vidlice a u Super Sportu pak přímo na kluzácích vidlice, tedy přímo nad kolem. Konečně poslední významnější rozdíl je v zadním spoileru modelu Super Sport, který je v modelu Cross Sport nahrazen užitečným nosičem. S modelem X8R-X jsme najezdili bez sebemenších problémů 422 km. Průměrná kombinovaná spotřeba se stejně jako loni pohybovala kolem 4 l/100km. Co se týče jízdních vlastností, udělaly na nás oba modely slušný dojem. Ačkoliv trochu větší všestranností, hlavně na našich rozbitých silnicích a četných polních cestách, si nás získal model Cross Sport. Ovšem vše záleží na vašem vkusu. Super Sport vám zase nabídne líbivější vzhled v podobě kevlarových imitací či malého plexisklového štítku proti větru.


Závěr:
Oba modely jsou špičkou ve své třídě a reagují na současné požadavky evropského trhu. Ne náhodou je za kompletní konstrukční zpracování odpovědné evropské výzkumné a vývojové středisko Hondy. X8R-S/X8R-X jsou na trhu k dispozici za shodnou cenu 89 000 Kč.

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist