Velký test maxiskútrů 400 ccm
Text: Marek Hrodek , Matěj Oliva , Filip Tichý | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 22.7.2009 | Zobrazeno: 140 485x
Kapitoly článku
Spotřeba
Skútr je jedním z mála strojů, u kteréhu jeho uživatel spotřebu opravdu sleduje. Přeci jen už tu nejde jen o neužitečnou zábavu, ale především o rychlou a jednoduchou přepravu z bodu A do bodu B. S Yamaha Majesty 400 bude její uživatel rozhodně spokojen. Po prvních desítkách kilometrů jsem podezříval digitální ukazatel z nefunkčnosti, ale nakonec se přeci jen rozhoupal a nějaký dílek ubyl. V městském provozu se tedy spotřeba pohybuje mezi 4 – 4,5l, na dálnici se pak spotřeba dokáže vyšplhat až k pěti litrům, na to je ale opravdu třeba držet plný plyn a jet téměř maximálkou.Po 200 kilometrech v kuse jsem se s SWTčkem naprosto sžil a vše mi přišlo naprosto intuitivní a vžité. Číslice průměrné spotřeby pro Hondu SW-T 400 se z čísla 5,0 změnila na 4,2 max 4,4 a to jsem cestoval ve dvou a nějakým tím harampádím pod sedlem a v kufru, řekl bych že výborné. Navíc 16L nádrž vám umožní dojezd na více než 250 km bez zastávky u pumpy.
Kymco Xciting 500R se projevilo jako o něco větší jedlík než ostatní a při jednom dni stráveném zběsilými přesuny ve městě se spotřeba vyhoupla až na 6,5 L/100 km. Při běžném dojíždění do práce nebo výletech se ale budete pohybovat v rozmezí 5-5,5 L/100 km.
S Geopolisem jsme si střihli nedělní výlet ve dvou. Nijak jsme skútr nešetřili a vystřídali jsme několik jízdních režimů. I tak palivo z nádrže ubývalo opravdu jen pozvolna a spotřeba se držela lehce pod pět litrů. Pokud bude jezdec jezdit sám, myslím, že by neměl být problém se přiblížit čtyřltrové hranici.
Pohled spolujezdce
A jaké je tedy mé pořadí? Nejraději bych na dovolenou jela na Peugeotu, za ním se zhruba nastejno srovná Yamaha a Kymco a nejméně příjemnou motorkou pro spolujezdce vyla Honda.
Závěr
Každý stroj vás bez problémů bude denně vozit do práce, za nákupy a taktéž vás přesune ve dvou s věcmi třeba na Šumavu a to vše s lehkostí a grácii. Kymco je s pětistovkovým motorem za hodně výhodnou cenu skvělým adeptem na pracovní využití. Srdcař si možná připlatí na japonskou 400 a hlavním argumentem zde bude design - někoho osloví nejnovější technologie ve stylu Honda laděná do kabátu po vzoru Silverwinga, i když s vyšší hmotností. Mě osobně zase hodně učaroval nový design Yamahy a její sportovně laděné budíky, které mi vždy daly zapomenout na jakékoli drobné nedostatky. Kdo chce čtyřstovku vyloženě do města, pro toho zase nabízí Peugeot svoji exkluzivitu a štíhlost...Každý stroj má své a každý vyhoví někomu jinému a je jen na vás, abyste našli ten pravý mix pro svoje potřeby a představy.
Informace o redaktorovi
Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Matěj Oliva (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz