Indian FTR Rally: Apač dvou tváří
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 20.10.2021 | Zobrazeno: 13 777x
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 20.10.2021 | Zobrazeno: 13 777x
Díky za detailní test . Copak je to za pěknou helmu?
2 reakce
LS2 MX471 Xtra Single Mono Matt Carbon
Výborná motorka bez tabletu, map a dalších “vymožeností”, i pěkně vypadá. A ten test? Napsaný tak, že by to člověk chtěl mít hned doma, bravo! I za nádherné fotky a video.
Jofré
Moje manželka vcelku vystihla zaměření strojů tohoto typu, když za mnou přijel kámoš v nově pořízeném
bavoráku (v autě, nikoli na motorce).
Řekla o kámošovi - "Milan a jeho machrovací vůz".
Inu, kdo má potřebu...
2 reakce
Zaměřením designu a pneumatik by to mělo být jako že do terénu, ale tomu neodpovídá délka předního blatníku, řešení zádě, malá nádrž. Na blbnutí, co předváděl Vláďa, bych si dovedl představit lehčí bajky. Toto vidím spíš opravdu jen na silnici, na machrování.
Já těm Indiánům asi i fandím (na to, že jsou to Amící), ale to cejchování toho tachometru...
To jako kdo vymýšlel? Takže jezdíme do 120km/h, a pak nás to asi nezajímá, že?
Jet po městě a mít ručičku v půlce, je taky zajímavý...
S touhle váhou motorky a 150mm zdvihem fakt jen ty polňačky... to co tady Vláďa předváděl, tak předek snad musel mlátit na dorazy. A opravdu by mě zajímalo, zda si to základní váhu bere z průměrného Amíka, pak by se ta absence štělování dala asi přežít, ale u biku za 400K? Charakter motorky nezměním, ale na jemné doladění není nikdy na škodu a vždy, aspoň pro mě, přínosem...
Opakuje se tady téma nenastavitelmých předních tlumičů. Chtěl bych se zeptat někoho, kdo se tím živí, má v tom praxi a zkušenosti, jestli jsou skutečně u motocyklů tohoto druhu vždy nenastavitelné přední tlumiče horší než nastavitelné.
Já jako laik v tomto oboru si myslím, že ne. Domnívám se, že dobré nenastavitelné přední tlumiče mohou fungovat lépe, než špatné nastavitelné.
Zkoušel jsem si BMW R1250 GS v základu (bez ESA a bez štelování), vlastnil jsem R1200 GSA bez ESA a neměl jsem pocit, že by to fungovalo nějak špatně (nemluvím o neexistenci zpětné vazby dané typem tlumení, která mě štvala hrozně). Podle řečí prodejce to skoro vypadalo, že bez ESA se základem se na tom z tohoto důvodu snad ani nedá jezdit.
Vlastním KTM 790 Adventure (neR) také s nenastavitelným předkem (bylo u této motorky též hojně kritizováno) použití od lehkého terénu (celkem dost často) po dálnici a na rozdíl od nějakého "youtubera" mi nepřijde, že by podvozek nestíhal nebo na to moje ježdění nefungoval. Přiznám se, že ani na jiných motorkách (na rozdíl od tuhosti vzadu) jsem nikdy neměl potřebu (ani mě nenapadlo) na předku něco seřizovat. Domnívám se, že ten, kdo tomu opravdu nerozumí, udělá lépe, když se do toho nes... .
2 reakce
Prďáckej muscle bajk! Docela by mi bylo líto fešáckou funglovku za ranec někde hned omlátit kamením na polňačce A přeci jen se mi zamlouvá víc ta verze na 17kách kolech.
naprostro krásná mototorka s jedinou chybou a to je cena .A ta cákající brzdovka no nic neřešitelného
Tyhle motky se mi líbí … jen je to fakt čím dal menší snad … podle fotek by čehůn 180+ už byl moc … o jízdě ve stupačkách ani nemluvě ….
Jinak fajn text a ta vyfukova klapka je super věc … tlumivka/netlumivka zmacknu čudl a tradaaaa
Krasavice! Za ty love mohl byt předek alespoň z časti štelovatelnej. Jinak v tom nevidim žádnej problém. Pro místní rypálky, každýmu rozumnýmu člověku musí být jasný, že na Dakar to nebude, ani kdyby výrobce to slovo Rally třikrát podtrhnul. Prostě bručíš si to po silnici, zblejsneš polňačku a tak si tu vyjížďku zpestříš. Přesně v tom duchu, v jakém je ten test. Koukněte se na původní Scramblery, perování na houno, brzdy prakticky žádný a jak je to bavilo... Míň kecat a víc jezdit!
1 reakce
Další pseudoscrambler
Název Rally je asi jen podle pneumatik Pirelli Rally, protože jinak je to motorka na lehký offroad nepoužitelná .
Nedostatky jsou z testu jasné
- Nestavitelné pérování, nižší zdvih
- Ergonomie ve stoje, sklon stupaček
- ABS na zadku nelze vypnout
- Nestavitelná páčka spojky
3 reakce
Hezký, palec nahoru... škoda jen cákající brzdovky při jízdě po polňačkách. Buď dotěsnit, nebo potítko
Je trochu nepochopitelné to šetření na podvozcích. V téhle cenové kategorii dvojnásob.
Tam kde končí BMW GS,tam Indian úplne s ľahkosťou....
"maximální výkon vodou chlazeného jednoválce" - co to tedy má za motor?
5 reakcí
Přesně tak, jsme jenom lidi
Pěkný stroj. Jen škoda těch nenastavitelných tlumičů za ty prachy.
Otázka na Vláďu:
když jsem byl posledně se Superendurem na servisu, bavili jsme se s mechanikem o projevu řadových dvouválců s předsazenou klikou a on mi tvrdil, že projev je identický s véčkem. Cítíš to tak taky? Protože já tedy ne:) ani obraz, an i zvuk, jak se říká:)
5 reakcí
Ahoj Migu_35, tak identický být nemůže, to dá rozum, ale snaží se tomu alespoň trošku přiblížit. Je fakt, že rozdíl mezi klasickým řadovým dvouválcem a tím s přesazenou klikou cítit je a alespoň z mého pohledu taky mnohem líp vrčí ;)