Test Jawa 350 CL Pérák: Zážitky na prvním místě
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Jan Rameš , Marek Štvrtecký | Zveřejněno: 2.5.2022 | Zobrazeno: 42 354x
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Jan Rameš , Marek Štvrtecký | Zveřejněno: 2.5.2022 | Zobrazeno: 42 354x
Tiež mi trvalo rok kým so jej prišiel na chuť ale treba ju točiť, radím 2-20,3-40.4-60, 5-80. 6ku až pri stovke a to už dosť fúka a ak ju dám pri menšej rýchlosti je zvuk ako keby klepala reťaz ale ide to od motora.
Že je totálne nepraktická to je pravda ale zas je aj pravda že je to jedna z najkrajších motoriek v normálnej cene
Vždy se těším na diskusi pod Jawačlánkem.
Tolik naivních očekávání spojených s příchodem spasitele,ehm co to kecám,nového ,ryze českého,nejlépe (povinně) celonárodního vysokovýkonného,cenově dostupného, všeobecně úúúžasného ,blablabla,atd. ,zkrátka motocyklu Jawa!
Lidi,co to hulíte? Já to chci taky!
Ale vážně, nejlépe to vystihl bledemon ve svých posledních větách.
Mám za to,že od Jawy z Týnce už NIKDY žádný vlastní výtvor nepřijde. Nemyslím prototyp. Myslím seriovku. To je rozdíl. Prototyp udělá zručný obráběč. Viz Bistella aj. Ale na serii už je třeba kapitál. A značný. Podívejte se na italský továrny s tradicí jak hrom a jak se plácali celá desetiletí. Aprilka,MG,MV Agusta,Ducna. A když se našel bohatý ženich,jak najednou frčej a rostou!
Ale k Pérákovi z Indiánova.
Díky laskavosti Motocentra Žebrák jsem si mohl vyzkoušet hned po sobě Péráka a RVM Scramblera.
Obě za stejnou cenu,ale ten číňan byl o parník lépe navržen a vyroben. Ta černá matná politura tomu indiánovi taky nepomohla.
Když se ukázala Kejva 300CL,líbila se mi a přemýšlel jsem o ní,ale cena to zazdila. Za to byla u Hondy 2V -500ccm
Origo Kejva po kvalitní repasi levnější moc nebyla a tak mám Paganku.
Držím pánům z Týnce palce,ať jim jdou kšefty,ale omlouvám se,že jim s nimi nijak nepomůžu.
Je to pěkný. Trochu mne děsí kombinace země původu a cenovka, ale kdo ho chce, na to hledět nebude. Je fakt, že já bych raději RE 500,ale ten už se nedělá, tak snad jednou bude Classic v 6-ti kilu.....
Fakt se to tak prodává za 170??? To je tolik nostalgiků v republice? Nebo bláznů?
Za tu cenu by se slušilo mít ji v chromu aspoň volitelně, nemůžu si pomoct ale připojit za to rakev a přejmenovat na Jawa Funus :) U retro mašin to chce cit pro detail, jinak to bude vždy ve stínu originálu, ale nic proti když se někomu líbí
Použití spisovné češtiny by stálo za úvahu...
Kolik to žere?
Toto by bola bomba do pozičovne,každy sa chce povoziť ale nikto to nechce kupiť,do vacsieho mesta kde su v okoli pamiatky a pekne cesty nie je problem ,take Valtice tam by to išlo
1 reakce
Ahoj, hledám podporu s diagnostikou Péraka, individuální privátní dovoz z Indie (jezdil jsem na něm v Indii 1ROK a přivezl si suvenýr) , díky Marbu1
někdo obhajuje předražení tím, že se zastavuje výrobní linka, montují jiná světla, blinkry, upravuje motor a zvyšuje kvalita pro pár set eu ks. Podle mě to jsou výmluvy.
Současná norma bs6 kopíruje naší euro5, na foto indického modelu forty jsou také éčka na světlech, převzaté hodnoty emisí nepotřebují úpravy a (ne)kvalita v čr vypadá též stejně. Když tyto ceny vydělávají šedému dovozci (pár desítek ks s uhrazenou schvalovací stk), je jasné, že 20-30tkč od týnce dolů, by jeho stovkové prodeje stále zaplatilo.
Ale proč by to dělali, když zájem nostalgiků zatím velký je.
Jen pamatujte, že těch pár mil.kč do plusu jim na výrobu něčeho svého vůbec nestačí a víme jak by to dopadlo. Raději ať to investují do zlepšení zpracování těch indií a čín, které je zachránily.
2 reakce
Připadá mi, že ten test je přesně tak dlouhej, jako si to Pérák zasluhuje. Díky, i to je dobrý sdělení
Jinak test jako takovej v pohodě, poví, co povědět má. Dobrá práce!
No, jestli bych si měl za cca 180 t koupit 650 Interceptora od Royalu nebo tohhle za 170 t, tak asi není co řešit...jawu už jedině jako veterána...
2 reakce
Světlo je sice kulaté jako u originálu, ale zakrytování je kývačka a ne pérák. Stejně tak kastlíky se originálu moc nepodobají. Takže z péráku zbyl jen ten zalakovaný nápis.
Za mě nic moc. Kývačka ještě kývačku připomíná, ale tohle má být pérák? S tím cantileverem na zadku? Ten zadek vypadá fakt divně. Chápu, že kluzáky tam dát nemohli, ale něco je mohlo třeba připomínat. Neodpérovaný zadní blatník? Na tom asi nosič být nemůže. Asi to má svoje příznivce, ale jako bývalý Jawou odkojený Jawista to jako péráka nemůžu vidět. Ať dělám co dělám, prostě mi to nejde pod fósa. Sorry.
to je iné kafe pánové
Ale smekám před pěknou recenzí péráka .
Ale neukecáš , když ti ta motorka nesedne při testu
3 reakce
Neblázněte, sto lidí, sto chutí... ale je to opravdu přesně ten typ motorky, že by to každý chtěl vyzkoušet, ale ne za tu plnou cenu (at už jakoukoli), Budou se výborně prodávat jako ojetina, po adekvátním poklesu ceny. Stejně jako W800, Enfield nebo Bonewille. Protože nikdo moc opravdu nevěří, že by tu motorku chtěl napořád, prostě by to rád vyzkoušel. A když původní majitel vychytá ta největší zvěrstva nabídne za rozumný peníz, dlouho vystavovat nebude.
A dovedu si i živě představit až na prdeli zpoceného ownera R1250 scrambler (bo to neumí) obaleného kufry a za ním v podstatě vysmátou partnerku na péráku, za kterou se otočí každý. Hezká představa.
1 reakce
Na pokochanie fajn. Ale už som vyrástol z týchto jednoúčelových moto.
3 reakce
Vzhledově jde, Cena asi dle zájmu adekvátní, zpracování bídné. Mám TFC bobra od Triumphu, Cena trojnásobná, zpracování asi 10x15 lepší a výbava motor,brzdy,výfuky asi 20x lepší. Přesto bych si z nostalgie Jawičku koupil, Největší škoda je, že se nevyrábí u nás.
3 reakce
Co mají spokečného Mahyndra 350 Pérák a Honda CMX 500 Rebel? Cenu. Vlastně ne, Rebel je o 4.000 levnější.
Mě se to celkem líbí, neříkám že půjdu stát tu "frontu" na novýho péraka ale minimálně bych se na tom rád projel. Mě by spíš zajímalo pro jak velkýho mamlase (třeba mou kubaturu)
by to bylo ještě pohodlný... S mýma 190+ a 105kg to ale asi reálný nebude a když vidím ty fotky jak je na tom jezdec poskládanej...ty stupačky by to chtělo víc dopředu minimálně pro vyšší jedince. Ale to by už nebyl ani Bobber ale chopp..?
Myslím, že pěkné. Ale ti co rádi starou Jawu si to asi nekoupí narozdíl od 300CL, a stojí to jak japonský dvouválec.
Pekna motorka to je (design) ale zpracovani je fakt asi docela spatny (foto 10 - nejaky to kryti vyfukovych svodu). Jak uz psalo hodne lidi, cena je asi dost mimo, ale treba se dost fanousku najde.
Jak koukám na ty fotky, tak to bude nějaká novinářská kachna ...dokonce hned dvě !!
Tragedia od ceny, cez spracovanie az po parametre..
3 reakce
Osobně tedy proti bob(b)rům vůbec nic nemám a většina se mi dokonce líbí i bez nápisu Jawa.
2 reakce
Lidé očumují, ale bohužel kupují jen velice zřídka ...
Citlivá, z různých pohledů udělaná recenze ... plusy i minusy .. mně se to takto líbí a mám o tom stroji obrázek ve své hlavě
Jsem rád, že Jawě rostou prodeje a nabídka. To je jen dobře. A budou mít tak prostředky na dotažení vlastních projektů. A mohli by začít dělat i příslušenství. Jen by to ještě chtělo u dealerů občas testovací dny nebo testovací motorky....mi se třeba líbí 500 Scrambler RVM, ale vyzkoušet si ho na severní Moravě nebo ve Slezsku, ač tu máme 4 dealery, není možné. Tuž pak nekoupím...
3 reakce
Už jsem to na silnici viděl, péráka lidi očumují víc než kdyby to byl Indian za 400 000kč. Prostě je to skutečná úplně nová 4T Jawa na kterou se čekalo snad 60 let.
1 reakce
Jsem jawař jako poleno ale pérák mě opradu nezaujal a vlastně docela i zklamal.Ještě více než klasická 300 cl.Co opravdu tluče do očí jsou ty falešné svody ,hrozné trubky chlazení, sváry vem čert. Snad už vychytali to chcípání stojánek, třeba je už vidět i na kontrolky přístrojů a další mouchy. S tím batohem m dávám autorovi 100% za pravdu. Sám jsem měl připravené penízky v kapse že si CLkoupím ale na poslední chvíli jsem cuknul. Zapaltil jsem půjčovné na 2 hodinky a odfrčel domů. Moto nepomlouvám ale z vlastní zkušenosti každému doporučím opravdu se projet a dobře si prohlídnout ze všech stran. Přesto přeji prodejní úspěch 100lidí 100 chutí.
1 reakce