Kawasaki ER-6n
Text: Marek Hrodek | Foto: Jarda Ducháček | Zveřejněno: 29.5.2006 | Zobrazeno: 80 424x
Už při prvním představení se mi tahle novinka líbila svým neotřelým designem. Velice mě na fotkách zaujalo, že nikde nevidím výfuk. Až při větším zkoumání, mi vše došlo a stroj se mi začal líbit ještě více. Hýří totiž opravdu nejen estetickými či kosmetickými novinkami, ale tyto prvky jsou také velmi funkční. Není totiž nad to spojit příjemné s užitečným.
Kapitoly článku
Design
První co asi všechny cvrkne do oka, je velmi úzká stavba a na první pohled chybějící výfukové potrubí. Všechno je jen perfektně odvedená designérská a konstrukční práce. Výfuk je integrován pod motor a navíc by měl podporovat splnění normy Euro III. K tomu všemu se z něho line i bez úprav velmi pěkný zvuk, za který by se nemusel stydět ani „litr“.
Přední světlomet je až moc futuristický, ale prostě tenhle styl musí přijít a my staromilci půjdeme k ledu. Nádrž příjemně vytvarovaná, sedlo na první posaz i okouknutí hodně solidní.
Neotřelá konstrukce rámu a především zadní trojúhelníkové „kyvky“. A co víc, mimo střed umístěný zadní tlumič s vinutou pružinou v barvě motocyklu. Přední o průměru 41mm klasické konstrukce.



Motor

Převodovka je šestistupňová, ale její řadička je až moc miniaturní. Na to jediné jsem si zvykal déle. Kola jsou obě 17“, vpředu je klasický rozměr 120/70, vzadu 160/60. Přední kotouče jsou o průměru 300 mm, jsou děrovány a po obvodu odfrézovány, aby stihly odvádět více tepla. Zadní kotouč má průměr 220mm. Nádrž by měla mít 15,5 litrů. Hmotnost se ustálila na 174 Kg, což je velice příjemná hodnota.
Informace o redaktorovi
Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)