Moto Guzzi Griso 1100
Text: Lukáš Růžička | Foto: Lukáš Růžička | Zveřejněno: 11.11.2005 | Zobrazeno: 59 242x
Podzim se již přehoupl do své chladnější části a většina našich motocyklů se definitivně odebrala k zimnímu spánku. Studená temná rána, mlhy a nepříjemné mrholení, tak to je nejčastější obrázek těchto dnů. O to více mi dělalo počasí vrásky, když jsem viděl v kalendáři výrazně vyznačený nápis Griso. Kdo by zde však váhal, nadšení převládlo, počasí nepočasí zde není pochyb, tenhle stroj stojí i za trochu té nepohody. V záloze bylo kvůli dešti a focení několik termínů, avšak vše vyšlo hned na poprvé a tak jsem mohl v pátek 4.11. vyrazit na kratší dostaveníčko s touto dvouválcovou novinkou z italské stáje.
Vývoj a design:
Tento stroj se těžko řadí do nějaké škatulky motocyklových příznivců. Pojetím je sám sobě vzorem, který jen stěží něco překoná. Netradičnímu vzhledu dominuje mohutný motor, kterému je vše ostatní v tomto podání jen doplňkem. Ať na motocyklu sedíte, stojíte opodál, či jen letmo sledujete, jak se kolem Vás řítí. Vždy první, co Vás upoutá, bude právě vzduchem chlazený dvouválec. Není divu. Jak se v oficiálním materiálu píše, název Griso pochází z italské novely, kde se takto jmenoval silný bodyguard. Konstruktéři z Mandella del Lario, tak plně pohlceni literární předlohou, nezůstali svému hrdinovi nic dlužni a reálné podobě motocyklu stejného jména vtiskli maximálně možný robustní vzhled.



Motocykl je standardně vybaven pouze pohotovostním stojanem, který je však maximálně bytelný a stroj bez větších problémů udrží za každé situace. Jediný problém spatřuji v jeho umístění při sklopení, kdy ho při parkování chvíli musíte podrážkou lovit v bezprostřední blízkosti rozpálených svodů. V současné době vzhledem k plnému náběhu výroby je Griso k dispozici pouze v černém provedení, nicméně chystá se navíc žlutá, červená a modrá varianta. Podobně je na tom stroj i s doplňkovou výbavou, kde lze do budoucna více než doporučit vzhledem ke stylu a usazení jezdce alespoň minimalistické doplňkové plexi.
Informace o redaktorovi
Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm