Suzuki Bandit GSF 1200S
Text: Lukáš Růžička | Foto: Jarda Ducháček , Lukáš Růžička | Zveřejněno: 26.6.2006 | Zobrazeno: 86 031x
Stále na útěku, stále nepolapen, tak to je již desátým rokem legendární Bandit 1200. Motocyklový svět a technika konkurentů se za tu dobu dost změnila, ale on věrný tradici se drží osvědčených fines a taktik své učitelky GSX-R1100 a kupodivu mu to stále vychází. Řada jeho soukmenovců byla již polapena, ale on se nedal a do temného žaláře s nápisem “propadliště dějin“ se rozhodně nechystá. Vědom si svých školáckých chyb, věnoval se pilně studiu a důkladnou přípravou se tak vypracoval na legendu v oboru. Pro letošní rok se po vzoru svého menšího neméně slavného bratra přestrojil do nového kabátu a použil několik technik, které mu i nadále zaručují dostatečný rozlet a svobodu mezi motocyklovými nadšenci.
Kapitoly článku
Vývoj a design
Po loňské omlazovací kůře GSF 650 se dostalo v letošním roce i na úpravy objemnější varianty tohoto legendárního naháče. Na první pohled je patrné, že kapotáž dostala ostřejší tvary a celkově tak motocykl opticky zeštíhlel a dostal lepší aerodynamický tvar. Konečný vzhled je do jisté míry důsledkem testů, které probíhaly právě v aerodynamickém tunelu. Jezdec i spolujezdec jsou tak dokonale chráněni před náporem vzduchu, což hlavně z pohledu S verze je více než důležitý faktor.

Po vzoru menšího bratra došlo rovněž k výměně sedla. To je nyní dělené, o 25 mm užší a výškově nastavitelné v rozsahu 785 mm až 805 mm. Rovněž je nově potaženo protiskluzovým materiálem. Ve skutečnosti jsou oba sedáky na společném platě. Za jediný neduh lze považovat dost velký přísun nečistot, který se do pod sedlové části dostává od zadního kola podél kyvné vidlice. Na druhou stranu je třeba říci, že elektroinstalace je v této části více než kvalitně zaopatřena právě proti vniknutí vody a nečistot.



Informace o redaktorovi
Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)