Suzuki VL 250 Intruder LC
Text: Lukáš Růžička | Foto: Lukáš Růžička | Zveřejněno: 16.10.2000 | Zobrazeno: 22 838x
Na první pohled tato novinka z osvědčené modelové řady Intruder na sobě nedá znát svoji skutečnou objemovou příslušnost. Celý design motocyklu, potažmo vzhled kapalinou chlazeného vidlicového dvouválce se snaží evokovat výraz svých robustnějších bratrů a nutno dodat, že se mu to vcelku úspěšně daří. Důkazem toho je i jeho rostoucí obliba v západní a jižní Evropě.
Kapitoly článku
V klasickém dvojitém kolébkovém rámu je uložen kapalinou chlazený vidlicový dvouválec s válci sevřenými v úhlu 65 stupňů. Jedná se u Suzuki vůbec o první vidlicový motor objemové kategorie do 250 cm3. Motor má poměrně slušný výkon 17,7 kW (24 k). Za pozitivní lze považovat snadný přístup ke svíčkám, což bývá u většiny dnešních motocyklů častý problém. Plnění agregátu zajišťuje pro oba válce jeden společný karburátor značky Mikuni. Ten je opatřený snímačem polohy škrtící klapky a podle její polohy řídící jednotka motoru upřesňuje poté předstih, který je nezávislý pro přední a zadní válec. Agregát vykazuje až překvapivou pružnost v širokém spektru otáček a není tedy nutné až přílišné řazení. Je však pravdou, že když ho chcete trochu rozhýbat, je nutné vzít více za plyn, ale od dvěstěpadesátky nelze čekat nemožné.
Do 100 km/h se stroj rozhýbe až s příslovečnou lehkostí, poté je již znát lehká únava, ale i tak lze ze stroje při troše úsilí vymáčknout až 120 km/h, což je podle mého názoru tak akorát. Potom už to na chopperu zpravidla stejně hodně fouká a z okolní krajiny toho taky moc nemáte. Pokud si chcete užít trochu toho bublání motoru, tak musíte jet tak do 60 km/h a motor tolik nevytáčet. Zvuk byla jedna z věcí, která mě opravdu příjemně překvapila. Sekundárním převod obstarává řetěz, jenž lze u tohoto objemu považovat za samozřejmý.
Co se týče jízdních vlastností, jsou vcelku uspokojivé. Nízká suchá hmotnost 143 kg zajišťuje slušnou ovladatelnost a spolu s nízkým těžištěm pohodlného sedla (685 mm) je vhodným kandidátem pro méně zkušené jezdce. Sedadlo spolujezdce není nic moc, ale zlepšení byste určitě dosáhli opěrkou. Na druhou stranu vzhledem k objemové kategorii je lépe jezdit na motocyklu sám. Do zatáček stejně jako u jiných chopperů to není příliš slavné, ale vzhledem k nízké hmotnosti si můžete dovolit více než u robustnějších bratrů. Přední kotoučová brzda je vzhledem k hmotnosti stroje zárukou bezpečného zastavení. Zadní bubnová je na tom hůře, ale u stroje této kategorie je snesitelná. K ovládacím prvkům nemám sebemenších výhrad. Pěkně působí retro ukazatel rychlosti. Některým začínajícím jezdcům by mohla dělat problém absence otáčkoměru, ale ten byste hledali u strojů tohoto typu marně. Pěkný přední světlomet plní svou funkci opravdu svědomitě a noční jízda není žádným problémem. Nádrž na 12 l zajišťuje vzhledem k velmi uspokojivé spotřebě slušný dojezd. Kombinovaná spotřeba v našem testu se pohybovala kolem 4 l/100 km.
Na závěr bych chtěl říci, že motocykl Suzuki VL 250 Intruder LC, je na našem trhu takřka novinkou. Představen byl na milánské výstavě EICMA 99 a hned si získal slušnou oblibu hlavně u začínajících jezdců. Nemalým důvodem oblíbenosti slabších strojů v zahraničí je také ten fakt, že tam jsou zavedeny odstupňované řidičské průkazy. U nás je situace poněkud odlišná, ale osobně si myslím, že od nového roku se situace změní i u nás. Možná i z toho důvodu k nám zatím výrobce nedováží stopětadvacítkovou verzi.
Intruder hraje u nás prim především díky příznivé spotřebě a pěknému vzhledu. Cena testovaného modelu je 199 900 Kč a na trhu konkuruje například motocyklům Hyosung Aquilla 125/250, Kymco Zing 125/250 nebo Yamaha XV 250 S Virago.
Informace o redaktorovi
Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm