První test Yamahy Ténéré 700: V jednoduchosti je síla
Text: Vláďa Novotný | Video: Honza Zajíček | Foto: Yamaha | Zveřejněno: 6.6.2019 | Zobrazeno: 39 132x
Text: Vláďa Novotný | Video: Honza Zajíček | Foto: Yamaha | Zveřejněno: 6.6.2019 | Zobrazeno: 39 132x
Luko105: viděl jsem na YT nějaký menší slovenský testík a bylo tam řečeno 4,5l/100km
inak ako je na tom spotreba ? nejde mi o to kolko prejazdim, ale o to ze kolko km spravim na nadrz, lebo na xt 660z sa dalo spravit aj 500km na nadrz a tuna to bude zrejme o dost menej
taky se mi tam líbilo
- ale ten kryt se mi teda ale motal desně několikrát jsem dokonce promachl brzdu - mam tlusty lejtka
,jinak ta motorka není nepovedena
jen by to chtelo nechat ji ještě vyzrát , horni nosic a madla by mel byt v zakladu
PetrAT: Jel jsem v neděli, mě osobně víko nezavazelo (183 cm), zvlášť jsem se na to zaměřil, bo jsem o tom četl ve vícero testech, dokonce bych řekl, že jsem se ho asi ani nedotýkal. Ovladatelnost výborná, šířka řidítek ideální, díry/výmoly hladila sametově, padne do ruky i naprostým nováčkům. Překvapil zvuk výfuku, v přímé porovnávačce s Akrapovičem nebyl standard vůbec špatný. Výhled ze zrcátek OK, posez příjemný. Origo AL kryt motoru mohl být o 1 mm silnější. Díky za super akci, kuci z Yamahy!
Mají ji už někde na krámě? Že bych si na ni alespoň zkusil sednout, když jsem propásl ty testovací jízdy. Jak článek, tak i většina prvních ohlasů hodnotí tuhle motorku vysoko, zajímá mě a líbí se mi.
PetrAT: mě moc, asi tady platí, čím máš delší nohy tím hůř
já mám 190cm, ve stoje ok, ale v sedě mi to podivně odtláčí/vykrucuje nohu... půl hoďky-hodinu se to dá, ale bojím se, že jet tak do RO nebo Bosny tak z té motorky už nedokážu ani slézt...
Co říkáte na to víko spojky? Jak moc vám vadilo ?
Davi diky za info, asi bude najlepsie si ju sam vyskusat
Dnes krátké svezení v Beskydech
Pro mě příjemné překvapení
tantito
Pocitove se masina bude citit nejlepe v ultralight tripech bez zbytenych veci zvysujici komfort... V dnesni moderni dobe uz rychle zapominame jake driv endura byly a je potreba nekdy vylezt z komforni zony a tyto veci si uvedomit!
test probehl na klikatych silnicich a takrka lesnich cestach v beskydech... Maximalni dosazena rychlost byla v ramci moznosti kolem 120km/h a na tech rozbitych cestach nebylo znat... Zpatecni cesta cca 200km probehla na tracer 700 a mel jsem chut ho rovnou vymenit za tenere...
MgDave
Spytal by som sa ako je na tom Tenerka pri dialnicnej cca130,140km/h. Myslim ci to uz moc nevibruje a nutene presuny po dialnici budu v pohode?
Po vcerejsim testu a najetych 140km na tenere musim rict ze vsechny dane obavy byly smeteny ze stolu a verim ze se ted vsude budou resit jenom drobne a v podstate nedulezite detaily jelikoz motorka je fakt pecka... Posuzuji jako kompletni celek
Perfektne sedne do ruky, skvele jde za plynem, jizda ve stoje je famozni (mam 184cm) na sotoline si krasne drzi stopu i kdyz se rozvlni, na silnici je to skvela hracka, brzdy jsou citlive a staci se na ne jenom podivat, zadna zbytecna otravna elektronika, abs se da snadno vypmout o rim cudlem na palubovce atd... piste ptejte se
Pro KTM hovoří výkon, proti ní ceny (o 70 až stovku kolíků výš) a hlavně ten vzhled!
Světla ve tvaru frndy? Design sklepmistra Fricla!
Někomu se ten drahej, drzej, hranatej rakouskej fracek může líbit, mě víc oslovuje strohá elegance Tenére, vyzývavá retro-opulentnost V85TT nebo vyváženost Afriky, ta je taky moc pěkná.
Těším se, až si na tuhle Tenérku posadím a vyzkouším si ji.
Pedl: litrové KTM, jsou od spodu hodný, žádní zabijáci a ani nějakých velkých vibrací sem si nevšiml. Jenom dost vysoko těžiště a problém zařadit neutrál na místě. Jak už sem vloni řekl, motorka pro starší klidné pány .
Ty 790tky by mohly být taky pěkně spolehlivé. Oproti litrovým KTM lépe vyvážený motor bez vibrací, lehčí, hodný i v nízkých otáčkách.
Test pěkný
) tak na cestování či cestu kolem světa bych bral jednoduchou a spolehlivou motorku - tady se Tenerka fakt trefila
za mě zajímavá motorka - ta jak jsem byl zpruzelý z nesmyslně dlouhého čekání a pak zklamaný ze slabších parametrů tak konečný výsledek mile překvapil
ač na blbnutí v terénu je 790R v podstatě ve všem lepší (podvozek, výkon, elektronika) tak ve dvou parametrech na na Tenerku nechytá - cena a předpokládaná spolehlivost - takže na emoce a blbnutí KTM (ty emoce nemusí být vždy příjemné - zvlášť při poruchách
Vinič a maraton> díky borci
Ano, jsou tam duše.
Duse a pro me bych potreboval sedlo vyssi
to ma na 99% dusove pneu podla tych klasickych rafkov jedine ze yamaha ma nejaku novu mimozemsku technologiu
Ju to by mě taky zajímalo, jestli musej bejt v pneu duše..
Taky mi hodně připomíná KLE 500. Úzká, relativně vysoká stavba, točivý motor. U KLE motor v terénu hodný a na silnici letěl jak střela, ale chyběl kroutící moment. Taky jsem na Yamahu hodně zvědavý a plánuju ji rozhodně vyzkoušet. A jako bonus vypadá líp než KTM 790
...samej chytrák,není někdo z vás z Jawy ???
hmota> Já bych to spíš popsal jako KLE s vyšším objemem. Má to i podobně využitý motor ze silničky s podobnými výhodami i nevýhodami.
Akorát by mě zajímalo kolika lidem bude dnes stačit 54 kw a jak pohodlné to je pro spolujezdce.
Vzdyt je to jenom takovej trosku vyssi v-strom
a gumy jsou bezdusovky??? To mne zajima
takže ... to čekání bylo fakticky, ale fakticky dlouhý! Ale po tom co jsem si tenhle test přečetl a hlavně skouknul to video, tak cítím velkou, ale opravdu velkou chuť se na tom svézt!
psal jsem to už i u testu KTM 790 Adv.
K testu a videu musím říct, že jak to děláte, je fakt pecka
Vláďo pěkný, způsobilo mi to příjemný chvíle u monitoru
K motorce řeknu, že se mi neskutečně líbí (způsobeno videem).
Ze všech předchozích článku a fotek jsem byl celkem v neutrálníám rozpoložení, ale tohle to změnilo.
Rozhodně navštívím některého dealera, abych zjistil jaká chemie mezi námi bude
Zdeny1: z toho si nic nedělej, mě osobně se tak nějak celkově nelíbí NC
Budu si ji muset vyzkoušet. A novou MG V85TT taky, pak se uvidí.
Pěkně napsané, i video je slušně udělané, dobrá práce!
testovaci jazdec je troska mensieho vzrastu / pri vsetkej ucte/ aby som vsetkemu uveril.
Ani fotkam ?
Inak super test.
Přidal bych tomu cca 400ccm a 40 kg aby to poradně sedělo na silnici, vyšší plexi a nějakou tu elektroniku ...
ano ironie... ale teď si půjdu sednout pod kopec do Milovic a čekat, kolik jich tam bude skákat (nebo KTMek) ... bo 2 KTM sem potkal jen na hladkých gumach za městem na silnici... po každém testu GS tu každý nadává na váhu a pak si koupi enduro a stejně lítá po silnici. Mě se líbí oboje a teď zrovna sem se rozhodl plavat proti proudu