Yamaha BT 1100 Bulldog
Text: Marek Hrodek | Foto: Lukáš Růžička | Zveřejněno: 15.8.2005 | Zobrazeno: 64 876x
Tento motocykl se mi líbil už od svého představení v roce 2003. Řádně nahrbená silueta, nezvyklé tvary sedla, rámu s velice líbivými krytkami trubek. Dva pořádné výfuky a velká masa hmoty v motorovém prostoru.
Kapitoly článku
Design
Pro letošní rok doznal Bulldog dílčích kosmetických změn, ale i přepracování přístrojového panelu a barvy jeho podsvícení. Ale zase abych to tak nezjednodušoval, jde o změny tvaru nasávačů pro karburátory a pod ně je na každé straně přidán plast, který směruje proud vzduchu k zadnímu válci, kvůli zlepšení jeho chlazení. Což je sice také změna kosmetická, ale podle mě podstatná. Řidítka jsou pozměněna pro lepší ergonomii a taktéž sedlo doznalo malých úprav. Co se týče větších zásahů, jde hlavně o imobilizér a katalyzátor, což jsou změny dost podstatné. Barevné provedení je pro letošek ve třech variantách: černá, modrá a červená. My jsme měli čest s červeným provedením zvaným Avil Red.
Tahle motorka sbírá svým neotřelým designem vavříny ve velkém spektru motorkářů. Opravdu připomíná nahrbeného pesana, od kterého se jí dostalo s největší pravděpodobností i pojmenování. Navíc při usednutí na motorku a nastartování, vám ten pocit ještě umocní svým projevem.
Velmi příjemné sedlo, které je hluboce vykrojené, dává tušit nejen nádech pohodlí. Velká nádrž s obsahem 20 l slibuje i slušný dojezd. Kardan zase vybízí k myšlence, zda se ještě uživí prodejci mazadel na řetězy.
Jde o kompaktní celek, který sice váží 233 kg, ale jde o suchou hmotnost. Když připočítáte 20 kg na palivo + 3 litry oleje v motoru dostáváte se na provozních 256 kg.
Motor a jízdní vlastnosti


Dostávám se k lahůdkové záležitosti BTčka a tou je kardan. Na této motorce o něm skoro nevíte. Nepodařilo se mi ho dostat do fáze, kdy by klapal, cukal či se jinak projevoval svými nectnostmi. Když připočtu jeho nenáročnost na časté zásahy a dlouhou životnost je opravdu skvostem na tomto motocyklu. Jeho zpracování a zakomponování je opravdu špička.
Když jsme se na BTčku vydali směrem k jižním hranicím, motocykl se mi líbil, byl příjemný na ovládání a pouze „olítaný“ předek z okruhu mi v hlubších náklonech kazil radost. Dostával asi za uši slušně, protože měl obroušené na polovic špuntíky na stupačkách. Navíc neměl ani škrábanec, takže tento okruho-výlet přestál bez ztráty kytičky. Já jsem se ho nepokoušel takto honit, ale velmi svižnou jízdou jsem si stanovil limity, kam až se dá se spolujezdcem a tankvakem dojít. I když ve vracečkách na jihu Čech jsem se ujistil, že i na běžných cestách se tyto limity při správné rychlosti a odřazení dají lehce překonávat.
Dík patří především pneumatikám Metzeler Roadteck Z6. Tyto pneumatiky seděly na suchu jak přikované a jejich chování na mokru zaslouží smeknout klobouk. I přejezdy suchých a mokrých míst v náklonech zvládly naprosto s přehledem. Přesně se hodily k tomuto motocyklu a splňují to, co po nich může BTčko požadovat.
Při dalších výletech mě mile překvapila i spotřeba. Její rozmezí bylo kolem 6 litrů, ale nikdy jsme se nedostali přes 7 l. Nemyslím si, že jsem zvolil výletnické tempo a přesto je to slušivá hodnota.
Spolujezdkyně sice začala po 60ti km brblat, že s pohodlím to není vzadu až tak růžové, ale snad si člověk dokáže představit jízdu sólo. Moje dojmy ze sedla byly veskrze pozitivní. Od tankování k tankování cca 280km jsem nemusel moc zastavovat. Pohodlné, příjemně tuhé sedlo umocňuje pocit, že jakoby sedíte v motorce a proto člověkem prostupuje pocit, že je s tímto strojem jeden celek.
Zhodnocení

Projev BTčka je více než přijatelný a Yamaha se asi trochu snažila dodat i surovosti, ovšem uhlazenost a kultivovanost dostala přednost a není to vůbec na škodu.
Informace o redaktorovi
Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz
Náš tip