Yamaha XVS 1100A Drag Star Classic
Text: Lukáš Růžička | Foto: Lukáš Růžička , Pavel Růžička | Zveřejněno: 7.3.2005 | Zobrazeno: 70 157x
Na četné hlasy příznivců po silnější verzi povedené šestsetpadesátky (1997) zareagoval výrobce (1999) uvedením silnější jedenáctistovkové verze. Hned v následující sezóně (2000) přibyla po slušném úspěchu chopper varianty právě námi testovaná robustnější a komfortnější modelová řada Classic. Ta ještě více evokuje svým pojetím příslušnost k těžkotonážním křižníkům silnic. Navíc robustnost a přímočarost nekompromisního stylu a techniky způsobila na kolbišti těchto strojů opravdový rozruch, který přetrvává až dodnes.
Kapitoly článku
Co se pohonné jednotky týče, nabízí Drag Star silný dvouválcový vzduchem chlazený motor do V o objemu 1063ccm. Ten dosahuje opravdu slušného točivého momentu a výkonu 46kW (62k). Technické vymoženosti, kterými disponuje, jsou kované písty, nikasil na pracovní ploše válců nebo karbonizované ojnice. Motor plynule reaguje na vaše požadavky a nenechá se zaskočit, jak se na cruiser sluší, v žádném spektru otáček. Lze ho považovat za skutečně spolehlivé a náležitě dunící srdce celého stroje. Elegantní výfukový systém vyúsťující do dvou nad sebou umístěných chromových koncovek výfuků produkuje přesně tu míru charakteristického zvuku, která je požadována. Ani množství vibrací motoru nepřekračuje pomyslnou hranici, která by mohla být považována za nesnesitelnou.
Ačkoliv motocykl nedisponuje vzhledem k hmotnosti 272kg a svému stylu přílišným výkonem, bez problémů se vyšplhá ručička tachometru až na 170km/h. Osobně si ale myslím, že i kdyby jel motocykl rychleji, bylo by to zbytečné plýtvání výkonu. Za pomyslný, relativně bezpečný strop vzhledem k odporu vzduchu a brždění stroje lze považovat 140-150km/h, ale to lze aplikovat pro cruisery této kategorie obecně. Při jízdě ve dvou bych doporučoval držet rychlost raději ještě níže.

I na místě, díky nízkému těžišti byla i přes vyšší hmotnost ovladatelnost vcelku uspokojivá, ale střízlíky dřina nemine.


V průběhu testu jsme najeli s motocyklem kolem 500km bez sebemenších problémů, či jinak se měnících vlastností. Velmi uspokojivá kombinovaná spotřeba činila 5,9 l/100km. Nádrž má motocykl na dostačujících 17 l a cena námi testovaného modelu se nyní ustálila na 279 440 Kč. XVS 1100A Drag Star Classic je luxusní cruiser, který nese pomyslnou vlajku řady Drag Star v nejvyšší třídě. Je to hlavně stroj pro jezdce, kteří stylem těchto motocyklů žijí. Bez nadsázky se mohu i já podepsat pod verdikt, že Yamaha má v tomto stroji úspěšného nástupce za legendární model Virago.
Mezi konkurenty na trhu patří
Suzuki VL 1500 Intruder LC, Kawasaki VN (800,1600) Classic, Honda VTX 1300S, "Harley-Davidson Fat Boy "
aj. S tímto strojem jsem se již v minulosti několikrát setkal a mohu jen potvrdit, že Drag Star si drží stále stejnou pohodovou fazónu jako na svém počátku. V průběhu let snad jen přibyl dnes povinný imobilizér a jiné barevné provedení, které se však nepočítá. Trochu na škodu je zpráva, že v letošní sezóně již nucený modelový výsek přežila právě tato verze Classic. Nic naplat, kola se točí dál.
- kloubový hřídel
- design (poctivé materiály, zpracování)
- pohodlná a dobře ovladatelná klasika, která vydrží

- nízko položené stupačky
- dámy asi dají přednost šestsetpadesátce
- světlo pěkné velké (v chromu se vidíte s krajinou jak v zrcadle), nicméně svítivost je spíše průměrná
Lukáš Růžička
Názor dalšího redaktora:
Yamaha XVS je motocykl pro vyznavače klidné jízdy. Krásně si brumlá a vy si jen užíváte, nicméně na požádání dokáže svištět i docela slušnou rychlostí. Motor tahá dynamicky od spodu a není důvod ho vytáčet do vysokých otáček, protože má klidný a vyvážený chod i v otáčkách nízkých. Krom toho vám stroj nabízí pěkný a zajímavý zvuk. Usazení je hodně pohodlné a ovladatelnost velmi dobrá, vezmeme-li v potaz, že motocykl váží téměř 300kg. Pro ty, co mají rádi tento typ motocyklů a uvažují o jeho koupi, nesmí XVS chybět v seznamu z něhož vybírají.
Pavel Růžička

Informace o redaktorovi
Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
Pavel Růžička - (Odebírat články autora)