motopoint_unor_shad




Yuki 125 Vista

Kapitoly článku

Motor a jízdní vlastnosti:


Základem pro tento a řadu dalších motocyklů v produkci značky Yuki se stal v tomto objemu osvědčený vzduchem chlazený jednoválec Honda, který je usazen v kolébkovém trubkovém rámu. S objemem 124 ccm a maximálním výkonem 11,3 k (7,2kW) při 9500 ot/min dokáže 153 kg těžký motocykl rozhýbat na nějakých 90 km/h. Motor nemá vyvažovací hřídel a rovněž je do rámu uchycen na pevno, takže je třeba počítat při vyšších otáčkách s citelnými vibracemi.


Jízdní vlastnosti jsou na stopětadvacítku vcelku ucházející. Motor táhne pěkně od spodu, takže při rozjezdech na semaforech mít problém určitě nebudete, ale na dvoutaktní kolegy ve stejném objemu přeci jen lehce ztrácí. Na druhou stranu potěší slušný kroutící moment, který vám trochu ulehčí od nutnosti tak častého řazení. Pěti stupňová převodovka jinak funguje obstojně a nelze k ní mít připomínek.


Odpružení je měkčí, ale vzhledem k rychlostním možnostem stroje a stavu našich vozovek to není příliš na obtíž, pokud tedy nehodláte jezdit většinu času v plném naložení se spolujezdcem. Technicky je vpředu klasická teleskopická vidlice a o zadní odpružení se stará kyvná vidlice s dvojicí pružících jednotek. Brzdovou soustavu tvoří vpředu jednoduchý kotouč a vzadu konvenční buben. Zde bych se trochu pozastavil. Přední brzda vcelku splnila moje očekávání a vzhledem k výkonům v tomto objemu jsem byl vcelku spokojený. Horší to bylo již s bubnem vzadu, jehož účinnost byla alespoň u námi testovaného stroje téměř nulová. Zřejmě však muselo jít o nějakou vadu od výroby, jelikož ani snahou o seřízení se nic nezměnilo a vzhledem k počtu cca 1500 km na tachometru nemohlo jít o běžné opotřebení. Spotřeba stroje je dle očekávání velice příznivá cca 3l/100km a 14 l nádrž Vám tedy vydrží hodně dlouho. Manipulace s motocyklem na místě je velice snadná a zvládne ji každý. K zaparkování a servisním úkonům máte k dispozici kromě centrálního stojanu i klasického policajta. Mazání a napínání sekundárního řetězu by tedy mělo být rovněž bezproblémovou rutinou. V nabídce je v současné době široká paleta barevných provedení, takže, co se barvy týče, je určitě z čeho vybírat. Mě osobně i při pohledu do naší databáze registrovaných uživatelů oslovila asi nejvíce černo-stříbrná metalíza.




Závěr:


Yuki 125 Vista
stejně jako řada dalších technicky obdobných variant pod označením Chunlan, Siamoto, Geco, či Adams jsou zřejmě největším lákadlem díky svému vzhledu a pořizovací ceně. Nemalou roli pro volbu tohoto stroje, hraje jistě i fakt, že takto dospěle vyhlížející motocykl v této kategorii můžete řídit již od 16 let. Rozhodně jako krátkodobější průpravu na získání zkušeností před pozdější volbou něčeho silnějšího z kategorie chopper&cruiser lze tento stroj doporučit. Občasné drobné technické nedostatky Vám zcela určitě pomohou motocykl pochopit i po stránce techniky, což se Vám může hodit v budoucnu třeba při úpravách nějakého silnějšího stroje :o). Yuki 125 Vista je v současné době v nabídce za 59 990 Kč. Klady:
  • motor
  • dospělý vzhled
  • příslušenství (schránky, pohodlné sedlo, ochranný rám, opěrka spolujezdce)
  • cena
  • Zápory:
  • kvalita zpracování některých částí
  • nefunkční zadní brzda (vada testovaného stroje-pokusy o zprovoznění nezabraly)
  • nepříliš kvalitní provedení některých částí elektroinstalace
  • Názor dalšího redaktora:


    Osobně jsem měl možnost najezdit s tímto motocyklem přibližně 200 km, které bohatě stačí pro utvoření uceleného názoru. Designová stránka motocyklu je asi největší předností tohoto stroje. Pro začínající motorkáře je to určitě výzva vlastnit motocykl, který vypadá hodně dospěle. Kladně hodnotím nejenom design, ale také praktické uzamykatelné boční kufry do kterých se dá uložit celkem dost věcí a co se nevejde do kufrů, můžete přichytit „pavoukem“ na sedadlo spolujezdce. Nevýhodou je ale nedostatečný výkon ve vyšších otáčkách. Motor se rozjíždí sice "solidně", ale maximální rychlost pro mě končila vždy těsně za číslicí 60. Vista zvládne i více, ale vibrace jsou již hodně nesnesitelné, takže se jízda stává velmi nepříjemnou.
    Pro úplného začátečníka by to možná mohlo stačit, ale obávám se, že potom bude chtít více. Pokud Vám tedy není 16, doporučuji zakoupit verzi o objemu 250 ccm.
    Jarda
    Model Yuki Vista 125



    Motor vzduchem chlazený čtyřdobý jednoválec
    Vrtání x zdvih 56,5 x 49,5 mm
    Objem 124 ccm
    Výkon 7,2 kW při 9000 ot/min
    Kroutící moment 8,0 Nm při 8000 ot/min
    Počet rychlostí 5
    Pneu přední 2,50-16
    Pneu zadní 3,00-15
    Přední vidlice teleskopická vidlice
    Zavěšení zadního kola kyvná vidlice
    Brzdy- vpředu/ vzadu kotoučová / bubnová
    Sekundární převod řetěz
    Rozvor 1450 mm
    Průměrná spotřeba 3l /100 km
    Max. rychlost 80 km/h
    Suchá hmotnost 153 kg
    Objem palivové nádrže 13,8 l
    Cena: (ke dni 31.8.2005) 59 990 Kč

    Informace o redaktorovi

    Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
    Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

    Kapitoly článku

    Jak se Vám líbil tento článek?
    Hodnocení (7x):
    Motokatalog.cz



    cfmoto_duben
    Objednat reklamu
    TOPlist