Motor a jízdní vlastnosti:

Základem pro tento a řadu dalších motocyklů v produkci značky Yuki se stal v tomto objemu osvědčený
vzduchem chlazený jednoválec Honda, který je usazen v kolébkovém trubkovém rámu. S objemem 124 ccm a maximálním výkonem 11,3 k (7,2kW) při 9500 ot/min dokáže 153 kg těžký motocykl rozhýbat na nějakých 90 km/h. Motor nemá vyvažovací hřídel a rovněž je do rámu uchycen na pevno, takže je třeba počítat při vyšších otáčkách
s citelnými vibracemi.
Jízdní vlastnosti jsou na stopětadvacítku vcelku ucházející. Motor táhne pěkně od spodu, takže při rozjezdech na semaforech mít problém určitě nebudete, ale na dvoutaktní kolegy ve stejném objemu přeci jen lehce ztrácí. Na druhou stranu potěší slušný kroutící moment, který vám trochu ulehčí od nutnosti tak častého řazení. Pěti stupňová převodovka jinak funguje obstojně a nelze k ní mít připomínek.
Odpružení je měkčí, ale vzhledem k rychlostním možnostem stroje a stavu našich vozovek to není příliš na obtíž, pokud tedy nehodláte jezdit většinu času v plném naložení se spolujezdcem. Technicky je vpředu klasická teleskopická vidlice a o zadní odpružení se stará kyvná vidlice s dvojicí pružících jednotek.

Brzdovou soustavu tvoří vpředu
jednoduchý kotouč a vzadu konvenční
buben. Zde bych se trochu pozastavil. Přední brzda vcelku splnila moje očekávání a vzhledem k výkonům v tomto objemu jsem byl vcelku spokojený. Horší to bylo již s bubnem vzadu, jehož účinnost byla alespoň u námi testovaného stroje téměř nulová. Zřejmě však muselo jít o nějakou vadu od výroby, jelikož ani snahou o seřízení se nic nezměnilo a vzhledem k počtu cca 1500 km na tachometru nemohlo jít o běžné opotřebení. Spotřeba stroje je dle očekávání velice příznivá cca 3l/100km a 14 l nádrž Vám tedy vydrží hodně dlouho.
Manipulace s motocyklem na místě je velice snadná a zvládne ji každý. K zaparkování a servisním úkonům máte k dispozici kromě centrálního stojanu i klasického policajta. Mazání a napínání sekundárního řetězu by tedy mělo být rovněž bezproblémovou rutinou. V nabídce je v současné době široká paleta barevných provedení, takže, co se barvy týče, je určitě z čeho vybírat. Mě osobně i při pohledu do naší databáze registrovaných uživatelů oslovila asi nejvíce černo-stříbrná metalíza.
Závěr:
Yuki 125 Vista stejně jako řada dalších technicky obdobných variant pod označením Chunlan, Siamoto, Geco, či Adams jsou zřejmě největším lákadlem díky svému vzhledu a pořizovací ceně. Nemalou roli pro volbu tohoto stroje, hraje jistě i fakt, že takto dospěle vyhlížející motocykl v této kategorii můžete řídit
již od 16 let. Rozhodně jako krátkodobější průpravu na získání zkušeností před pozdější volbou něčeho silnějšího z kategorie chopper&cruiser lze tento stroj doporučit. Občasné drobné technické nedostatky Vám zcela určitě pomohou motocykl pochopit i po stránce techniky, což se Vám může hodit v budoucnu třeba při úpravách nějakého silnějšího stroje :o). Yuki 125 Vista je v současné době v nabídce za
59 990 Kč.
Klady:
motor
dospělý vzhled
příslušenství (schránky, pohodlné sedlo, ochranný rám, opěrka spolujezdce)
cena
Zápory:
kvalita zpracování některých částí
nefunkční zadní brzda (vada testovaného stroje-pokusy o zprovoznění nezabraly)
nepříliš kvalitní provedení některých částí elektroinstalace
Názor dalšího redaktora:

Osobně jsem měl možnost najezdit s tímto motocyklem přibližně 200 km, které bohatě stačí pro utvoření uceleného názoru. Designová stránka motocyklu je asi největší
předností tohoto stroje. Pro začínající motorkáře je to určitě výzva vlastnit motocykl, který vypadá hodně dospěle. Kladně hodnotím nejenom design, ale také praktické uzamykatelné boční kufry do kterých se dá uložit celkem dost věcí a co se nevejde do kufrů, můžete přichytit „pavoukem“ na sedadlo spolujezdce. Nevýhodou je ale
nedostatečný výkon ve vyšších otáčkách. Motor se rozjíždí sice "solidně", ale maximální rychlost pro mě končila vždy těsně za číslicí 60. Vista zvládne i více, ale vibrace jsou již hodně nesnesitelné, takže se jízda stává velmi nepříjemnou.
Pro úplného začátečníka by to možná mohlo stačit, ale obávám se, že potom bude chtít více. Pokud Vám tedy není 16, doporučuji zakoupit verzi o objemu 250 ccm.
Jarda
Model |
Yuki Vista 125
|
|
|
Motor |
vzduchem chlazený čtyřdobý jednoválec |
Vrtání x zdvih |
56,5 x 49,5 mm |
Objem |
124 ccm |
Výkon |
7,2 kW při 9000 ot/min |
Kroutící moment |
8,0 Nm při 8000 ot/min |
Počet rychlostí |
5 |
Pneu přední |
2,50-16 |
Pneu zadní |
3,00-15 |
Přední vidlice |
teleskopická vidlice |
Zavěšení zadního kola |
kyvná vidlice |
Brzdy- vpředu/ vzadu |
kotoučová / bubnová |
Sekundární převod |
řetěz |
Rozvor |
1450 mm |
Průměrná spotřeba |
3l /100 km |
Max. rychlost |
80 km/h |
Suchá hmotnost |
153 kg |
Objem palivové nádrže |
13,8 l |
Cena: (ke dni 31.8.2005) |
59 990 Kč |
|
Informace o redaktorovi
Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)