PROFIL MOTORKY

Yamaha XV 535 Virago (1994)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Turki
Vloženo 15.3.2018
Aktualizováno 15.4.2021
Zobrazeno 2 940x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Ďáblík do města i mimo na vyčištění hlavy i na běžnou dopravu po městě.

Více fotografii

Výška jezdce: 172 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki VS 800 Intruder: vyšší cena a méně zkušenosti z okolí

První dojmy - Skvělá ovladatelnost (zvlášť pro menší postavy), Velmi rychle jsme se sžili a dlouho jsem byl spokojen s jízdními vlastnostmi i výkonem - v klidu se dá držet mimo město i cestovních mašin při běžně dynamické jízdě.

Motorku bych doporučil pro - Moto je TOP pro menší lidi a začínající motrkáře/ky. A pak pro ty, kteří chtějí stylové a pohodové svezení a hlavně si motorku užívat bez starostí a oprav. Obecně pro tyy, kdo chtějí hodně, opravdu hodně muziky za málo peněz.

Doplňky na motorce - Žádné zbytečné doplňky moto nemá a důrazně doporučuji to takto zanechat, jinak trpí hlavně vzhled, i když chápu, že např. pro cestování ve dvou se hodí opěrka, ale je to spíš náplast než řešení příčiny ?

Recenze

Pěttřipětku jsem vybral podle doporučení nej kámoše, který ji měl a nemohl si jí vynachválit. Taky mi při výběru pomohlo, že jich je na cestách hodně a je i hodně náhradních dílů, kdyby náhodou. Pravda je, že jsem nic takového nepotřeboval, protože kromě běžné údržby (olej, filtry...) nebylo naštěstí skoro nic potřeba (až na zadní blinkr ulomený z manipulace s motorkou bez zapnutého motoru) za 5 let ježdění.

Jedná se jeden z nejoblíbenějších strojů pro začátečníky, což není jisté náhoda a také nejdostupnější mašinu tohoto typu s kardanem, který je dost nesmrtelný - můžu jen potvrdit.

Nejvíce se mi na ni líbí její čisté tvary a to zejména proto, že nemá žádné zbytečné doplňky, se kterými by ze sebe musela dělat větší mašinu a lepšího choppera. Je takto velmi jednoduchá a líbívá. Ještě teď po těch letech mi ji někdo pochválí, což zahřeje :)

Velmi rychle se ukázalo, že to byla dobrá volba. Potřeboval jsem motorku, co kromě občasných chopper a pohodových spanilých jízd zvládne taky město a denní provoz Prahy. Relativní subtilnost Viraga v kombinaci s dostačujícím výkonem z tohoto stroje dělá něco víc než jen chopper. Je díky tomu obratný a poměrně dynamický na projíždění v provozu města. Skvělý poměr nejen cena/výkon, ale hlavně hmotnost/výkon dělá z tohoto stroje velmi zajímavý inventář.
Maximální rychlost není to, co by na chopperu byla nutnost, ale i tak se s ní dá jet až 160 km/h a pohodlná rychlost je bez plexi tak 110 km/h. S plexi 130 v klidu.

Mašina je dělaná spíše pro jednoho, i když nejednou jsem cestoval ve dvou a vždy jsme to zvládli bezu újmy. Nicméně spolujezdec si delší cestu moc neužije - zejména když nemáte opěrku jako já, protože podle mě kazí čistý vzhled (viz výše).
Relativně slabší stránkou jsou kromě tlumení zadního kola pro spolujezdce ještě brzdy, kde by mohly být dva kotouče, ale pravda je, že mi vždy stačily - přece jen nejde o závodní stroj.

Poruchy moto neměla (kromě blinkru) skutečně žádné. Po deším stání v chladu nestartovala vždy napoprvé, ale to bylo vyřešeno většinou dalším pokusem. Zde je dobré zmínit, že je o baterku potřeba trochu standardně pečovat - občas ji zkontrolovat a dobít - zejména po zimě.

Spotřeba 4-5 litrů je naprosto v pohodě a takřka bez rozdílu stylu jízdy.
Díky menší nádrži cca 13,5l dohromady i s rezervou má omezený dojezd, ale většinou to byl pro mě mentální limit 200km, kdy jsem takřka vždy tankoval. (asi by ještě zvládla cca 30 - občas jsem to risknul, ale jednou mi došla šťáva, tak jsem toho nechal)

Nejlepší svezení je mimo město na točitých okreskách, kde si užíváte sílu motoru a hbitost a ovladatelnost stroje.
Zvládli jsme splu ale také severní Polsko a Baltské moře a zpět. Riziko odfouknutí větrem po dlouhých jízdách na Polských dálnicích jsem minimalizoval plexi, které mi doslova zachránilo krk, i když mašině už tolik nesluší.

Přiznám se, že kdybych měl kde uskladnit více motorek, tak si ji nechám na vždy.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Dan66
Dan66 napsal 17.03.18 v 20:51 10b.

Moc pěkná.

krystof-k
krystof-k napsal 15.03.18 v 19:27 10b.

Virago 535 to je prostě paráda. Kdo ho měl ten uz na něj nikdy nezapomene.Souhlasim s tebou.

žižala.
žižala. napsal 15.03.18 v 17:38 10b.

Dobrá volba.

Turki
Turki napsal 15.03.18 v 12:59

PSanec - DÍKY. Je to právem legenda. Poctivá japonská práce se ztělesnila v této formě. Neuvěřitelné :)

PSanec
PSanec napsal 15.03.18 v 12:53 10b.

Ahoj,dá se říci již legendární japonský čopřík od Yamahy.Jednoduchý a spolehlivý.Zajímalo by mne ,kolik se jich vyrobilo. Typuji tak kolem 300tisíc,možná i mnohem více.Přeji super km.

Více komentářů



TOPlist