Moje první motorka, na kterou jsem šetřil ve špatné práci, za špatné peníze skoro celý rok.. Jmenuje se Mařenka.. :)
První dojmy - Jel jsem si pro ni přes celou ČR, ale když ji přede mnou prodávající poprvé nakopnul a já se na ni projel, prostě jsem ji tam nemohl nechat. Pořizovací cena byla hodně slušná, ale pak jsem zjistil pár nedostatků, kvůli kterým bych cenu dokázal ještě snížit, ale tak co už. :) Pořizovací cena: 29000,- Zatím investováno: 17000,- a pořád je to bída.. :D
Motorku bych doporučil pro - Každopádně bych ji doporučil všem lidem malé postavy, pro svou váhu vhodná i pro holky a je to úžasný učitel pro začátečníky.. ;)
Doplňky na motorce - Přepákování, vysoké plexi, mnou dělané držáky blinkrů na SPZ, rovné a širší řídítka
Recenze
Vlastnit cruiser byl můj velký sen a proto jsem s koupí Mařenky ani moc neváhal i když na ní byly kosmetické vady typu promáčklá nádrž u hrdla, takže ani ta klapka v hrdle nefachčí, což celkem znepříjemňuje čepování benálku. Motor šlape jako švýcarské hodinky, Mařka pěkně táhne i v nízkých otáčkách, takže nádherné bublání dvouválce do "V" dodává kochačkám ten správný šmrnc, ale při vyšších otáčkách se mění z bublajícího vozítka na řvoucí bestii.. šikl by se ještě jeden kvalt, takže pohodová cestovní rychlost je max 110km/h, při 150 už ztrácí stabilitu a navíc zní, jako by se měla rozpadnout. Chvíli po koupi byly potřeba papučky. Dozadu jsem hodil Dunlopa a vpředu sedí Continental i na vodě to drží jako přibité i v maximálním náklonu (až stupačky drhnou o zem)..
Teď se přesunu k problémům. Při koupi byly popraskané některé plasty, výše zmíněná nádrž a osmice na obou ráfcích. Po měsíci na špalcích jsem konečně mohl vyjet ale po cca 200 kilometrech Mařenka přestala tahat a bylo potřeba vyčistit a seštelovat karburátory, poté zase v cajku, aspoň teda na chvilku. Po dvou měsících mi odešla baterka a tak jsem zjistil, že regulátor dobíjení taky nějaký ten pátek nefachá. Dále mi z předního válce cákal olej přímo na výfuk a bylo potřeba přetěstnit.. Co čert nechtěl, jeden ze dvou šroubů se mi zalomil a za boha nejde dostat ven.. Pořádně jsem to zalepil tmelem na motory a zatím (ťuk ťuk) drží. Za tu značně zkrácenou sezonu jsem najel okolo 10000km a všechno v cajku. Letos na jaře bylo potřeba investovat trochu více. Vepředu mám sice dva kotouče, ale začly mi na ně chcát vidlice, takže nic moc, brzdovka už byla taky zralá na výměnu a prokluzovala mi spojka. Dalších pár dní na špalku. Teda nečekal jsem, že abych se dostal k lamelám, musím sundat celé výfukové ústrojí, u kterého jsou šrouby tak neštastné, že je k nim přístup asi jako ke kondomům ve Vatikánu.. Po sundání výfuků jsem zjistil, že někdo vykuchal katalyzátor vskutku prasečím způsobem a šikovnej svářeč to taky zjevně nebyl.. Bylo potřeba to lehce upravit, všechno vybrousit, zbavit rzi, natřít a přeleštit komplet všechny chromy.. Když jsem se konečně dostal k lamelám, bylo zjištěno prasknuté těsnění a většina šroubů šla do háje. Motor jsem přetěsnil a šrouby vyměnil za nerezové. Vyměnil jsem lamely, pružinky spojky, lanko i páčku (po autoškole v ní byla díra), vyměnil gufera a olej ve vidlicích, vyčistil brzdové třmeny a vyměnil brzdovku. Zase proběhlo pár krásných kilometrů a teď mi opět začíná při záběru Mařenka trochu chrchlat.. Ach jo.. zase peníze.. A to jsem nezmínil fakt, že na tu malou nádrž, co tam dali, mi to žere 7-8l/100..
Každopádně je to parádní stroj, kterému nevadí sem tam nějaká ta chyba a mě, jako začátečníkovi plně vyhovuje.. Na Mařenku nedám dopustit.. :)
Ta poznámka "po autoškole" vysvětluje mnohé...Počáteční nadšení a pak neježdění a nekonečný servis...Je daní za nezkušenost...Ať se Ti nejen s 535 daří!
Ta úvodní fotka s tlumičem a kyvkou od sazí je luxusní.To budou ty dva až tři litry na sto nad dlouhodobým průměrem...
No ty si teda užiješ. Na začátečníka opravdu dobré, poznáš aspoň důkladně svůj stroj. Ten kdo to měl před tebou to měl zjevně v paži.
Ahoj. Já jsem také začínal na 535 a zaplať pánbu jsem ! žádne ! problémy neměl. Akorát není pro dva. To co sní děláš, tak to teda čumím!