Rychlá ,ovladatelná , a ten zvuk!!
Motorka koupena od FIRMA:Miroslav Křeček - Benemoto (Benešo - Rychlé bezproblémové jednání a ochota.
Výška jezdce: 180 cm
První dojmy - Super svezení na plnoletou holku, teda motorku.
Motorku bych doporučil pro - Pro cestovatele a obdivovatele techniky tohoto modelu.Pro zkušenější motorkáře.
Doplňky na motorce - Stavitelné páčky, plexi racing,turistické plexi Ermax ,krovka,polepy.Alu plechy pod regulátor -lepší chlazení.
Recenze
Po vlastnění několika skutrů 125-400 a motorek 600-1000 jsem začal koukat na něco o čem jsem dříve snil a měl jako vzor .Chtěl jsem zase zkusit nějakou kapotu na přejezdy po dálnici ,ne jen kolem komína .Chtěl jsem Fazera 1000 , ale nenarazil jsem na kus co by mě zaujal , bouračky, zásahy kutilů ,nejasný servis .Ve středočeském kraji jsou silnice na ho... tak ,ale ani Transalp 700 ,nebo Versys 650 mě bohužel nezaujal .
V garáži plno 2xmoto +auto+ kolo .Po prodeji jedné moto ,jsem už nechtěl moto přes 100 tis, a po náhodném výletě s rodinou na zámek ,jsem cestou mrknul na moto v Benešově .Po shlédnutí a projetí moto -super stav ,kapoty -lak původní ,zánovní pneu i řeť.sada , bylo rozhodnuto musí ke mě do garáže.
Předtím jsem se vozil na moto Kawa z1000sx, Bmw S1000R , S1000XR,Versys1000, KTM 1290SD ,R1,GSX r1000 K6, Duca...atd
ALE NEMŮŽU POŘÁD POCHOPIT ,JAK TAK -STARÁ- MOTORKA MŮŽE TAK VÝBORNĚ FUNGOVAT !!! TEN ZVUK ,TEN ZVUK,TEN ZVUK!! PARÁÁÁDA!
K motoru ,nelze mít výhrady jede dole i nahoře ,brzdy ok -CBS drží i na štěrku .. , že je měkčí vidle mě vůbec nevadí (není jsou tam pružiny FG GUBELLINI číslo YM257088355 -paráda!) , klouže potah sedla , ale pod sedlo se vejde hodně věcí .Výborně svítí v noci.Do zatáček jde výborně jak náklonem ,tak tlakem stupaček
Pocit z jízdy je velmi velmi velká stabilita při všech rychlostech i na horším povrchu pocit nízkého těžiště, bohužel je to opak agility , modernější moto jsou hravější.
Nejlépe se jezdí na VFR na otevřených cestách-okresky s rozumným povrchem a větší rychlostí...
Spotřeba 5,5 L/100 svižně...
Pneu mám Continental ContiRoadAttack 3 -výborné. zadní výdrž 11000km
Motor nebere olej .
Jediné co mi vadí je hmotnost při překlápění ,a hlavně při manipulaci a zajíždění do garáže .Výhrady mám -pravá ruka zápěstí ,kamarád levá.. nedivím se že dávají rovná řídítka.Levá stupačka je vibrátor .Proměřuje hodně tachometr ...
50 je 43km/h GPS
60 je 53km/h GPS
80 je 70km/h GPS
100 je 86km/h GPS
150 je 133km/h GPS
Servis výměna destiček ,kapalin, olej vidlic +gufera +pouzdra ,v 48000 svíčky a vzd.filtr. +olej.
Vzhledem k povrchu silnic ve středočeském kraji jsem udělal výměnu z VFR800Fi za ...VFR800X na rozbité silnice je podstatně lepší!
Bude mi chybět a vzpomínám na hvízdání kol rozvodu, světlo 2xH4 ,motor bez VTEC! Brzdy CBS bez ABS.. ??Hodně místa pod sedlem! Snadný servisní přístup.
Mám fotku v garáži na očích... 4/2020 prodána.
Výborné zpracování vše Made in Japan , díly např Hitachi, TDK, Denso ,Enkei !
SUPER MOTORKA, SUPER ZVUK !!! TATO MOTORKA- MÁ- CHARAKTER !!
Nikdo už nikdy neudělá takový motor ,je to technický skvost!!
Edit - porovnání s Duc Panigale V4 2020, jj ta má koní moc , ale např na rozjezd je potřeba 3000 otáček a déle nechat spojku , pak překvapí jemně servírovaný výkon ,dole zní jak dvouválec . reakce na ubrání-přidání trochu cukne , motor hrozně topí zejména vpravo na stehno. Má větší rozsah otáček , je to závoďák .Na 1.rychl 144km , na 2. 190 , 3 .237 atd.. Zvuk je hutný a brumlavý.Motor v Fi má zajímavý zvuk -ozub kola rozvodu , nebo při zatížení jak velkoobjemový motor V8. Honda má na běžné použití přívětivější charakteristiku motoru a to jak V4 Fi tak V4 VTEC.
10/2021 Tak jsem konečně zkusil nástupce VFR a to Kawu ZZR1400 08', ano jede pěkně od 6500ot v 8 zatáhne a letí do 11tis , do 6500 je to pocitové zklamání (VFR jela pořád ale bez extra špičky), jinak pohodlí ,podvozek ,ovladatelnost ok spokojenost ,vadilo mi jen klouzavé sedlo o které se nelze zapřít ,spotřeba 12L asi by šlo míň.. a hoodně řachavé řazení 1.rychlosti (jak BMW..) pod sedlo se vejde jen kreditka.., asi počkám na ZZR14 Performance ..jinak na 2. jela 190km/h ...takže dobrý vlastně výborný!
Tak kamarád koupil Aprilii RSV4 2023 Factory 217koní, no jede to hodně .. charakter je spíš jako Panigale nebo Superduke, cokoli pod 25km/h je jen přes klouzající spojku.., podvozek ,brzdy , elektronika je nesrovnatelná s vývojem motorek před 25 rokama.. V4 jede od min 3000 ,v 7000 je to velmi pěkný , od 10-13 je to peklo.. na 1. 140 na 2. 190 na 3. 234 km/h spotřeba celkem 6,9L/100 , pro mě výborná ergonomie, až na třesoucí se zrcátka a ovládání blinkrů. Jinak špička !
Takže Fároš do cca 180 stíhá pak RSV letí pryč..
Shrnutí: čekám a ne-dočkám se VFR1000R !
Moc mě mrzí, že jsem si nemohl koupit VFR800Fi v roce 2000 a nezestárnul s ní!
Tak jsem se svezl na VFR800F 2015 a super svezení všechno je lepší brzdy,střed otáček, zrcátka, palubka,světlomet atd , bohužel VTEC nikdo nechce dělat ventily v Hondě 15000kč...
No jednou VFR navždy VFR !!! Pořád je tam ten duch!
Teď jsem zkusil Ninja H2 SX SE super ovladatelnost ,podvozek výborný, brzda př ok ,QS slušný, motor dole nic moc od 7000 to letělo, vadila vysoká spotřeba a vibrace , zadní brzda velká síla..
ideál by byl H2 s motorem B1250 +30ps a hmotnost max 240 kg !
vypadá hezky , tak ať dlouho slouží a dělá radost - chtělo by to pořádnej vejfuk
Po tolika motorkách jít do VFR a mít na ni takový prvotní názor, to oceňuji Gratulace
legenda pro znalce , ať slouží!
PS: ale toho Versyse, cos mi doporučil, bych nepomlouval, já jsem z něho pořad nadšenej:)), ale uznávám, že každej jezdíme jinou ligu:)
Mám 18 let 750 z roku 92,občas mě napadne jí koupit sestřičku,pak se svezu a zase mě to přejde.Novější 750 mi paradoxně připadá jako větší turista,E FI to samé s lepšíma brzdama a V-TEC je k ničemu.Honda totálně zahubila kouzlo V4.