PROFIL MOTORKY

Kawasaki Ninja 400 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Waskezova
Vloženo 16.6.2020
Aktualizováno 23.6.2021
Zobrazeno 4 048x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Nádherná (i když nejezdím, jdu se aspoň kochat do garáže), lehce ovladatelná a nezáludná, ale pěkně hbitá a sportovně založená kompaktní motorka s výtečným zpracováním i hmotností.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:K2 moto (Braník) - Již mám od K2 moto třetí motorku (dvě předchozí byly hondy) a sehraný tandem Tomáš Svoboda a Adéla Flašarová z Hondy jsou fajn, stejně jako ochotný a příjemný Daniel Hájek z prodejny Kawasaki. Nabídnuté benefity: tankpad Kawasaki zdarma + 15 % sleva na příslušenství. Motorku měli navíc skladem. Za 1500,- vám ji rovnou registrují, pouze do natankování plné i za úplatu se jim z nějakého důvodu nechtělo (klasicky 2 litry v nádrži). Na rozdíl od jiných značek na Vrbovce vám na zkušební jízdu v K2 půjčí motorku zadarmo (jen dotankujete projetý benzín), v KTM (RaceTool) i Yamaze (Y Moto) si řeknou o paušál 500,-.

Vždy jsem měl také dobré zkušenosti se servisem (hond) - šikovný je hondí mechanik Ladislav Kohout, nyní mi ovšem v servisu při montáži padacích protektorů zapomněli zapojit přední blinkr, což není na Ninje 400 úplně triviální zákrok. Zjistil jsem to při odvozu od prodejce. Jet hned zase zpátky do servisu se mi nechtělo, tak jsem si stáhl servisní manuál (v návodu se výměny žárovky nedočtete), odmontoval kapotáž a závadu si opravil. Stane se, ale servisman si měl všechno po práci řádně zkontrolovat.

Výška jezdce: 186 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 500X: Toto byly mé dvě předchozí motorky, ale CB500X má vysoko těžiště, je hodně těžká, méně obratná, dražší a línější. Také jsem chtěl změnu.
Yamaha MT-03: Nepohodlný posez, těžká spojka bez asistenční a protiprokluzové funkce, méně výkonný a uřvaný motor.
KTM 390 Adventure: Dražší, horší zpracování a materiály, výrazně větší vibrace motoru, nepřehledný displej. Jinak ale druhý favorit.
Royal Enfield Continental GT: Resp. Interceptor 650 - jako jediní dost zdražili, takže zdaleka nejvyšší cena, taktéž velká hmotnost a hřmotnost motorky, jediný prodejce u nás a ještě dost daleko od domova, laciné prvky.

První dojmy - Já kapotované sporty jinak moc nemusím, ale design inspirovaný Žralokem vouskatým a modelem H2R v jasně limetkově zelené mne zaujal při listování v letošním motokatalogu. Ze všech mých favoritů byl zdaleka nejhezčí. Jel jsem se na Ninju na Vrbovku podívat a naživo vypadala ještě lépe. Ocenil jsem příjemnou kompaktnost, nízké těžiště a nízkou hmotnost. Projel jsem si sousední Z400 se stejným motorem a většinou konstrukce (přímo Ninju 400 na otestování nemají) a byl potěšen z její hbitosti, solidního zátahu, lehkosti ovládání a příjemně fungujícího motoru bez velkých vibrací.

Motorku bych doporučil pro - Klidně pro ženy či subtilnější a nižší postavy, sportovce i klidnější nenáročné jezdce, kteří mají rádi motocykly na sportovní notě, ale nechtějí nezvladatelný výkon či velkou investici. Je velmi vhodná jak do města (kompaktní stavba, nízká hmotnost, lehké řazení), tak hlavně na méně i více zatáčkové silničky a okresky, kde to zkušený jezdec natře i daleko silnějším strojům. Méně vhodná je na dálnice a delší cestování, protože je subtilnější, posaz na ní méně pohodlný a převody jsou spíše kratší.

Doplňky na motorce - Padací protektory RD Moto, 12V zásuvka Kawasaki, taštička na sedlo Kawasaki, tankpad Kawasaki a rolničky na stojánek Kawasaki (Ninja 400 nemůže mít centrální stojan).

Recenze

Po první cestě od prodejce jsem opravil blinkr, takže jsem se hned poučil, jak se odnímá kapotáž, a pak kvůli deštivému počasí dlouho nevyjel. Nyní mám za sebou teprve třetí vyjížďku, najeto 188 km, takže stále poctivě zajíždím, hodně řadím (po zahřátí to jde skoro samo), brzdím motorem a vesměs se držím do doporučených 4 tisíc otáček (na šestku to odpovídá 75 km/h), v posledních km již s krátkodobým vytočením trochu výše.

Hned po vyjetí od prodejce bylo vidět, jak je motorka syrová. Skoro vůbec jsem nemohl najít neutrál, vždy zařazení skákalo mezi 1 a 2, a zejména trojka šla hodně kovově. Mám zkušenost, že zkušební jízdy před prodejem v K2 Moto jezdí opravdu jen pár nutných km (u jedné mé motorky v pardubické Hondě najeli před předáním dokonce 19 km), takže si všechno musí ještě sednout. Nicméně po 30 km už řazení pěkně změklo a nyní po 180 km je jeho jemnost na dnešní poměry rozhodně nadprůměrná a spojka i řadička jde ještě lehčeji a jemněji než na současné generaci hond CB500.







Líbí se mi chytré detaily, jako dvojitá schránka na drobnosti pod zadním sedlem a kovové háčky pod sedly na upoutání síťky. Spotřebu má Ninja 400 o něco vyšší než např. Honda CB500F, na níž jsem při zajíždění jezdil kolem 3 l/100 km, zatímco s Ninjou jsem se dostal prozatím nejméně na 3,4 l/100 km. S přibývajícími kilometry ale ještě klesne.

I když má Ninja na sportovní motocykly řidítka asi o 100 mm výše než je obvyklé (a zhruba stejně vysoko jako Z400), i tak je posaz spíše sportovní a mírně skloněný, takže pokud na něj nejste zvyklí, tak vás asi jako mne budou trochu bolet zápěstí.Na druhou stranu mě zase nebolí za krkem, jako z vyšších endur (Honda CB500X/KTM 390 Adventure).

Trochu mi vadí silný tlumič výfuku, díky němuž si nemůžete pravou nohu na stupačce posunout více dozadu. Inverzní a velmi přehledná přístrojovka není za běžného dne až tak dobře čitelná. V nízkém sedle se ale cítím velmi stabilně a na motoru je úplně cítit, jak se těší na vyšší otáčky, protože na svoji třídu je Ninja 400 hodně hbitý stroj. Velmi dobrá je i ochrana proti náporu vzduchu, volitelné vyšší plexi ani není potřeba.

Výhody a nevýhody:

+ nízké náklady na provoz (ručení,havarijko, palivo, servis)
+ čarokrásný design, který se líbí všem
+ přehledná palubní deska s ukazatelem řazení a ručkovým otáčkoměrem
+ digitální palubní počítač s dojezdem a spotřebami
+ živý a hodně točivý motor (max. 12500 ot.)
+ perfektní odvod vzduchu při jízdě od jezdce
+ naprostá stabilita i ve vyšších rychlostech a při silném větru
+ dvojitá schránka na drobnosti pod sedlem
+ užitečné háčky pro uchycení síťky na zavazadlo
+ pohodlné tlumení a pérování tak akorát
+ lehká a kompaktní stavba s nízkým sedlem
+ silné a naddimenzované brzdy s ABS Nissin
+ extrémně lehká spojka a jemné řazení
+ silné přední dvojité LED reflektory
+ znamenité zpracování Made in Japan
+ kvalitní bezdušové radiálky Dunlop SportMax
+ silně minimalizované neodpružené hmoty
+ zrcátka více do stran, takže je z nich dobře vidět vzad

- drahé originální doplňky
- tvrdší sedlo
- velký výfuk zasahuje ke stupačce
- vyšší spotřeba než u hondích pětistovek
- ošklivá zadní vidlice
- z delší jízdy bolí zápěstí (asi jde o zvyk)
- blinkry a osvětlení značky jen žárovkami a vpředu složitější výměna
- nelze osadit centrálním stojánkem

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jarda
Jarda napsal 23.06.20 v 14:46 10b.

diky za recenzi

BajzaT
BajzaT napsal 22.06.20 v 11:15 10b.

Dobrá volba, mám Z400 a zábavy je spousta. Výfuk jsem měnila, místa je více, hlavně to kolem 5,5tis. maličko pomohlo výkonu. Spotřeba 3,2 - 3,5l.

PEPEE01
PEPEE01 napsal 20.06.20 v 10:46 10b.

Vybral jsi nejlíp, jak jsi mohl. Kawasaki moc nemusím, nesedí mi vzhledem. Ale tahle malá mrštná žabička se jim vážně povedla!!

Waskezova
Waskezova napsal 17.06.20 v 09:46

Jo, díky. Je to tak, na YT jsem koukal, že to Ninja 400 v zatáčkách natře i Ninje 650.

cyyra
cyyra napsal 17.06.20 v 07:56 10b.

Moc pěknej a zajímavej stroj Tohhle bych si rád zkusil. Hodně zakroucená úzká silnička. Tam musí bejt s tímhle velká sranda

Více komentářů



TOPlist