V nekonkurenčním socialistickém prostředí jeden z mála maloobjemových motocyklů...
Motorka koupena od Zápůjčka od strejdy
Výška jezdce: 180 cm
První dojmy - Řev, hrozné jízdní vlastnosti, žádný výkon (později jsem zjistil, že byl v podstatě neprůchodný výfuk)
Motorku bych doporučil pro - Dneska tak pro nostalgii... kdybych měl místo ke garážování, pořídil bych si ho, i když ceny už atakují nesmyslná čísla...
Doplňky na motorce - Vyrobil jsem si tuningové sedlo s postranními plastovými panely s potahem z červené koženky a připadal jsem si jako king!
Recenze
Tento stroj z Považské Bystrice jsem používal mezi lety 1985 a 1987, kdy jsem ho měl půjčený od strejdy. Jakožto novopečený majitel ŘP na moto do 50 cm3 (už si ani nepamatuju, jak byl označený - myslím "M") jsem za něj byl vděčný.
Počáteční zklamání z chybějícího výkonu se rozptýlilo po tom, co jsem vyčistil naprosto neprůchodný výfuk. Tahle motorka vlastně silně poznamenala moji životní cestu, protože na ni jsem se učil základy motorů a motory se profesionálně zabývám dodnes (než nám to zakážou
V době, kdy jsem s tímto vehiklem jezdil, už byl silně zastaralý. Typické neduhy - hrozná přední vidlice, která se při zabrzdění zkroutila jak jankovitá kobyla, mizerný průběh kroutícího momentu v nižších otáčkách, čemuž moc nepomohla jenom tříkvaltová převodovka, naprosto nedostatečný přední reflektor. Viděno dnešní optikou je nepředstavitelné, že to nemělo brzdové světlo, houkačka vydávala jakýsi chrčivý zvuk (ani nevím, proč tam vůbec byla, protože fungovala jenom při běžícím motoru, který ji stejně spolehlivě přehlušil). Ale s kámošema na podobných strojích jsme se něco najezdili (když jsme měli na benzín) a užili srandu...a zaplaťpánbůh jsme to všichni přes první držkopády přežili...
GHM: Jak jsem už zmínil v jiném příspěvku, fotka je jenom ilustrační, i když dost věrná. Ten můj bývalý fichtl už je možná v hliníko-ocelovém nebi...
Skoda, ze bez popisu ale Mustang krasny. Tesim sa na popis k motorke.
Targus: Samozřejmě při vychozených silonech ve vidlici to bylo peklo. Ale i když byly OK, vidle se při brždění kroutila, protože se ohnula jedna šavle, na které byl záchyt reakce brzdy - prostě nedostatečná tuhost...linky na nádrži byly tuším dokonce ručně malované, prý je to u starších kousků hodně ceněné, stíraly se koleny. Ty fotky samozřejmě nejsou toho mého konkrétního fichtla, i když provedení odpovídá, protože fotky v té době - to nebylo jen tak. Ten můj neměl tlumič výfuku stažený do koncovky, ale šikmo zakončený. Myslím někde bych jednu černobílou papírovou našel...no ale rád na ten stroj vzpomínám, byl prostě první.
Přední vidle měla vytlučené, anebo spadlé silonové vložky, které vodily kluzáky. Nic, co by se nedalo spravit v domácích podmínkách.
Je opravdu třeba mít na paměti, že se jednalo o tvrdou rozpočtovku, která měla být co nejdostupnější širokým vrstvám obyvatelstva.
Tohle byl zřejmě jeden z prvních kousků, který měl "drahý" přední blatník s trubkovými držáky a nádrž olepenou "závodními" linkami. To už na mladších vehiklech nebylo.
Njn., tenkrát byla jiná doba, všichni okolo nás byli krásní, mladí a chytří, jak rádio Jerevan.
A my samozřejmě taky!!!