Tovární enduro Jawa 360/653 ( Sadílek ) speciál na šestidenní soutěže v kategori do 500kubíků.
Výška jezdce: 189 cm
Recenze
Byl to parádní výkonový posun, při řazení byla práce udržet přední kolo na zemi. První kvalitní podvozek který se mě nepokoušel položit na každé vyjeté koleji. Hodně jsem najezdil v soutěžní podobě ale pořád mě lákala "legalizace" na silnici. Po lehké přestavbě a jednoduchých úpravách se věc nakonec podařila i na DI. V té době těsně po revoluci byl ještě veliký problém sehnat i "předpotopní" japonské enduro a ještě větší ho zaplatit.
Jelikož tohle byl nadupaný závodní speciál, podařilo se mi jednou přetrhnout píst a delší dobu po výbrusu pak zakukaly ložiska na ojnici. Od té doby jsem začal nahánět bony abych mohl jezdit do Tuzexu kupovat kvalitní Castrol pro dvoutakty. Opravovat cokoliv na této motorce byla paráda, všechno krásně a jednoduše přístupné. Z jednoho boku motoru se dala vytáhnout klikovka a z druhé komplet převodovka a to bez vyndavání motoru z rámu. Stačilo jen povolit pár šroubů na přírubě. Nepřítomnost jakéhokoliv "půlení" motoru, prostě super . S díly to už tenkrát bylo horší, naštěstí ve strašnické Jawě si vždy věděli rady. Za všechno co jsem se naučil v terénu i na silnici vděčím hlavně tomuto stroji.
Foto na Rajčeti
Bombastickej stroj. Přesně podle mích snů, jednou bych takovou taky chtěl. Jakej měla výkon ? V té době se myslím ani policajti na 638 nechytali co ?
Super stroj, taky jsem ji měl. Byla upravena na styl "Dakar". No a pak mi ji ukradli Byla lehoučká a relativně výkonná, resp. šla do otáček jak ďas. Na dvojku byla schopná vyrazit hrazdou dech.
Ať slouží, za pár chvil bude tento stroj k nezaplacení.
Nádhera, také muj sen...
Tak to je nádhera, škoda že v tomto duchu nepokračovaly dál.