Informace o značce
Brazílie není jen zemí fotbalu a karnevalu. Šikovný mladík Guilherme Hannud Filho si již v roce 1978 vyrobil vlastnoručně postavený motocykl a pojmenoval ho Amazonas. O osm let později – v roce 86 – rozjel jednatřicetiletý Filho skutečný byznys a začal motocykly vyrábět sériově. Tím se mimochodem stal nejmladším vlastníkem motocyklové značky na světě a byl zapsán do Guinessovy knihy rekordů.
Historie značky
Jeho snem bylo stavět opravdu obrovské motocykly. K tomu se báječně hodil motor z vozu VW Beetle včetně převodovky a rám inspirovaný motocykly Indian. Za tři roky bylo vyrobeno nevelké množství 450 motocyklů, z nichž většina putovala do služby Brazilských vládních složek, kde se na ně pohlíželo se shovívavostí k domácímu produktu a vlastenectví pomáhalo upřednostnit Amazonas před klasickým Harley-Davidsonem.
Dobový test motocyklu Amazonas o něm hovoří jako o nejlepším z nejhorších motocyklů – řidič se zkrátka musel srovnat s hmotností 450 kilogramů a šířkou plochého čtyřválce napříč. Nechybělo ani připodobnění k potomkovi Gold Wingu a BossHoss. Výkon motoru z Brouka dovedl ve špičce předvést z objemu 1600 ccm až 50 koní, starší modely se musely smířit s motorizací 1300 ccm a 38 koňmi. Aby se to celé dalo zastavit, namontovala se na přední kolo dvojitá kotoučová brzda z osobního auta Ford, spolupracující s brzdovým válcem VW, upraveným pro použití na řídítkách.
Hlavní předností Amazonasů se stala výtečná spolehlivost a veliká kilometrová výdrž. Amazonas jste mohli najít v katalogu Motorrad ještě v roce 1991, ačkoli v té době již činnost firmy byla nejasná.
Na přelomu devadesátých let se také vyrobila série motocyklů Kahenas, což byl prakticky pouze modernizovaný Amazonas – výkon 68 koní, lepší brzdy a moderní vzhled nicméně nevymanily tento typ motocyklu z kategorie motošíleností.
Hlavní předností Amazonasů se stala výtečná spolehlivost a veliká kilometrová výdrž. Amazonas jste mohli najít v katalogu Motorrad ještě v roce 1991, ačkoli v té době již činnost firmy byla nejasná.
Na přelomu devadesátých let se také vyrobila série motocyklů Kahenas, což byl prakticky pouze modernizovaný Amazonas – výkon 68 koní, lepší brzdy a moderní vzhled nicméně nevymanily tento typ motocyklu z kategorie motošíleností.