Informace o značce
Firma založená Frankem Bowdenem, stavěla motocykly ve dvou existenčních etapách – první trvala od 1899 do 1906 a na ní navázala poválečná etapa 1919 až 1933. Sídlo firmy je známý britský Nottingham.
Historie značky
Raleigh dovedl vyrobit kvalitní motory a tak není divu, že se jeho agregáty objevovaly i v motocyklech jiných výrobců – jmenujme Allegro, Dunelt, Coventry-Eagle, Mars, Nestoria, Cotton, Soyer, Victoria a ještě pár dalších. To samo o sobě svědčí o jejich přednostech.
Po válce se dostal ke kormidlu společnosti William Comery a světlo světa spatřil model 1919, osazený plochým dvouválcem 698 ccm a vyvedený v duchu opravdu luxusních strojů. Bohužel jeho výroba se ukázala jako dlouhodobě nerentabilní a tudíž neudržitelná, proto byl tento model na přelomu let 23 a 24 nahrazen strojem s vidlicovým dvouválcem sevřeným v úhlu 60 stupňů o objemu válců 798 ccm, ale i tento model byl vyráběn pouze do roku 27.Raleigh vyráběl i modely s rozvodem SV v objemových třídách 174 ccm a 498 ccm a také OHV modely 348 ccm a 498 ccm.
Ve dvacátých a na začátku třicátých let působil ve firmě šéfkonstruktér D.R. O'Donavan (později známý ve spojitosti s motocykly Carlton), který stvořil úspěšný závodní motor Sturmey-Archer pro speciály Raleigh, ale který používaly závodní motocykly i jiných značek.
Ve dvacátých a na začátku třicátých let působil ve firmě šéfkonstruktér D.R. O'Donavan (později známý ve spojitosti s motocykly Carlton), který stvořil úspěšný závodní motor Sturmey-Archer pro speciály Raleigh, ale který používaly závodní motocykly i jiných značek.
Raleigh ploché dvouválce sezóny 1921 měly standartně řetězový pohon kola, což bylo mezi konkurencí té doby něco nevídaného.
Modely 14 a 15, vyráběné v letech 1926-27 se lišily jen velikostí kol. 14ka jezdila menší kola o průměru 24 palců, zatímco patnáctka měla kola 26palcová (pro představu, 26 palců je velikost kol starších horských bicyklů). Ostatní díly byly mezi 14 a 15 zaměnitelné.
Firma se pustila také směrem lehké užitkové tříkolky. Představena byla v roce 1931 s motorem 598 ccm a jejím otcem byl Ivy Karryall, který při vývoji použil mnoho již existujících součástek Raleigh.
O tři roky později se objevuje tříkolka s motorem Sturmey-Archer 724 ccm s válci do V a třístupňovou převodovkou. Lahůdkou byla kliková skříň a skříň diferenciálu z velmi lehké hořčíkové slitiny (normálně je tento materiál výsadou přísně závodních strojů). Stroj dovedl přepravit čtyři osoby. Autorem této tříkolky byl konstruktér T.L.Williams, který později odkoupil práva na stroj a pustil se do vlastní výroby pod značkou Reliant Motor Company. Výroba tříkolky se znakem Raleigh trvala pouhé tři roky. Pozornosti by neměl ujít ani osobní model Safety seven.
Firma se pustila také směrem lehké užitkové tříkolky. Představena byla v roce 1931 s motorem 598 ccm a jejím otcem byl Ivy Karryall, který při vývoji použil mnoho již existujících součástek Raleigh.
O tři roky později se objevuje tříkolka s motorem Sturmey-Archer 724 ccm s válci do V a třístupňovou převodovkou. Lahůdkou byla kliková skříň a skříň diferenciálu z velmi lehké hořčíkové slitiny (normálně je tento materiál výsadou přísně závodních strojů). Stroj dovedl přepravit čtyři osoby. Autorem této tříkolky byl konstruktér T.L.Williams, který později odkoupil práva na stroj a pustil se do vlastní výroby pod značkou Reliant Motor Company. Výroba tříkolky se znakem Raleigh trvala pouhé tři roky. Pozornosti by neměl ujít ani osobní model Safety seven.