Zündapp K 800
Informace k modelu
První významná dodávka motocyklů Zündapp se uskutečnila už v roce 1934 a jednalo se o typ K 500 v sólo i sidecarové verzi a o silné sidecarové provedení K 800. Ve chvíli, kdy začala druhá světová válka, k těmto dvěma typům přibyla ještě šestistovka KS 600. Za původním označením se objevilo písmeno W, což vyjadřovalo, že se jedná o speciálně upravené vojenské typy pro Wehrmacht. Takže K 500W, KS 600 W a K 800 W. Úpravy dle požadavků armády spočívaly v jednotných nátěrech podle toho, kterému druhu zbraní byly stroje určeny (Feldgrau - polní šedá, Panzergrau - pancéřová šeď, Marineblau - námořní modř atd.). Kromě nátěru to byly jednotné brašny po stranách zadního kola, jednotné útlejší a do terénu vhodnější tlumiče výfuků a v neposlední řadě to také znamenalo elektrickou výzbroj od firem Hella a Noris, místo původně v mírových dobách používané výzbroje Bosch. Šestistovka, která jako vysoce sportovní typ měla nožní řazení, dostala navíc ještě spřažené řazení ruční, pákou po pravé straně nádrže. To byl předpis Wehrmachtu a jeho smyslem bylo, aby v eventuálním případě poruchy nožního řadícího automatu bylo možno nouzově řadit rukou. A po prvních dvou letech války přibyly změny další, vynucené přiostřující se situací v zásobování materiálem. Takže kvůli šetření hliníkem a ostatními barevnými kovy se objevily inovované stupačky z plechu, části skříní rozvodovek ze šedé litiny a změny se týkaly i ovládacích páček, armatury řídítek, brzdových čelistí a dalších dílů, kde se cokoliv ušetřit dalo.

Všechny tři typy bylo sice možno potkat i na sólo, ale převážně se dodávaly se sidecary, které na rozdíl od sidecarů BMW měly rámy z hranatých profilů, odpérování sidecarového kola torzními tyčemi a z počátků války jen tříbodové uchycení k motocyklu. Karoserie původních sidecarů byly velmi brzy nahrazeny karoserií jednotnou, stejnou i pro těžké motocykly firem BMW a NSU.
Články
Technické údaje Zündapp K 800
1938
Doplnit technické údaje pro chybějící ročník Upravit chybné údaje

V databázi evidujeme více jak 200 000 technických údajů motocyklů. Může se proto stát, že některá technická data budou obsahovat nepřesnosti nebo nejsou zcela doplněná. Prosím, upozorněte nás na nepřesnosti a ihned to opravíme. Děkujeme.

Objem 804 cm3
Výkon 16 kW (21.8 koní)
Výkon při otáčkách 4300 ot/min
Druh motoru Spalovací 
Dvoudobý/čtyřdobý
Chlazení Vzduch 
Uspořádání válců Boxer 
Počet válců
Rozvod SV 
Ventilů na válec
Vrtání 62 mm
Zdvih 66.6 mm
Kompresní poměr 5.8 : 1
Příprava paliva Karburátor 
Startér Nožní 
Počet rychlostí
Sekundární převod Kloubový hřídel 
Typ rámu Perimetrický 
Materiál rámu ocel 
Brzdy vpředu buben 
Rozměr předního kotouče 190 mm
Brzdy vzadu buben 
Přední kolo 19 "
Zadní kolo 19 "
Rozměr přední pneu 3,25-19 
Rozměr zadní pneu 3,50-19 
Rozvor 1400 mm
Světlá výška 120 mm
Suchá hmotnost 215 kg
Spotřeba 5.5 l/100 km
Maximální rychlost 120 km/h
Témata ve fóru o Zündapp K 800
Fórum Téma Odpovědí Poslední příspěvek
Založit téma Všechna témata
125ccm Mala Velka Motorka ? :D 24 14.11.2011 20:45
Opravy a údržba witwortův závit 47 6.6.2011 18:44
Skupiny

TOPlist