Kawasaki ZX 6R Ninja r. 2007 ...
První dojmy - Na Kawasaki jsem přesedl z Aprilie RS 125 , která byla s výkonem cca 30 koní takže oproti Ninje , která disponovala na začátku výkonem 105 koní byl opravdu markantní. Prvotně mě překvapil výkon motoru a naopak zklamala ovladatelnost motocyklu. Přeci jenom je malinko delší než jiné super sporty. :-)
Recenze
Design motocyklů Kawasaki se mi líbil už v době, kdy jsem vlastnil motocykl Aprilia RS 125, takže při rozhodování jakou cestou jít byla více méně jasná. Ninju jsem koupil na podzim roku 2009 a najezdil na ní pár kilometrů na silnici. Přes zimu proběhla první okruhová přestavba formou nakoupení laminátových kapot a montáží snímače a jednotky pro quickshifter.
V průběhu první sezóny na okruhu se začali projevovat další nedostatky motorky spojené s ježděním. Je jasné že s kompletně sériovou motorkou se nechá jet velice rychle a v podstatě nepotřebujete posílat velké investice do techniky a více záleží na odjetých kilometrech, ale kdo by nechtěl mít motorku našlapanou technikou .
Nicméně motorka dostala další doplňky v podobě jiné brzdové pumpy od Accossato 19x19 , brzdové hadice PP tuning a upravené třmeny Yamaha R1 s brzdovými deskami dual carbon a ložiska kol s menším valivým odporem.
Po těchto úpravách se výrazně brzdný efekt zlepšil a mohlo se pokračovat dále. Jelikož samotná motorka je poměrně těžká musela projít odtučňovací kůrou . Výuková koncovka a samotný katalyzátor jsou obrovská kovadlina jenž musela jít pryč. Svody byly upraveny a koncovka vyměněna za poměrně lehčí Mivv. Veškeré držáky a nepotřebná elektroinstalace vzala taky za své a motorka se pak i při úpravě kapotáže stala jednodušší na jakoukoliv demontáž a montáž. Tato úprava výfuku však už vyžadovala koupi plně programovatelné ECU a upravení čísti motoru. Motor dostal upravenou hlavu s kanály včetně airboxu a předělané časování sací a výfukové vačky. V ten moment šel výkon markantně nahoru, ale přinesl problém s chlazením a tak musel být vyměněn i chladič. Ovladače z řidítek se přesunuli do sdruženého na levé straně včetně odstranění spínací skříňky, kterou nahradil jeden vypínač umístěn v levém ovladači. Byla předělána elektroinstalace s vyvedením kontrolky řazení nad budík a umístění USB portu na programování ECU pod otáčkoměr, aby byl přístupnější pro případ změny v nastavení. Jelikož je dobré vědět, kde na trati akcelerujete a brzdíte umístil jsem na podsedlovku externí GPS datalogger, který zaznamenává jak akcelerační tak brzdné body s časy jednotlivých kol, rozdělených až na 4 sektory, volně nastavitelných v ovládacím programu.
SupeRR! jen tak dál!
hezká práce přeju rychlé časy a žádné pády