PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZX-6R Ninja (2005)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník _martin_
Vloženo 22.4.2009
Aktualizováno 30.9.2010
Zobrazeno 10 932x
HODNOCENÍ PROFILU OD 37 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Šestka Ninja - zelená střela, stroj na radost a adrenalin

Více fotografii

Recenze

Jízdní vlastnosti jsou super, motor je hodný, zrychluje plynule, v nízkých otáčkách se mi ani nezdá tak líný jak se o šestkách říkává, je to ale těmi 37ccm navíc co tu jsou. Dá se jet i hodně nízko, ani při třech tisících nijak neprotestuje. Při sedmi tisících začíná nastupovat a jak se otáčky přehoupnou přes deset, tak už je to střelba. Brzdy jsou silné, ale musí se za páčku víc zabrat, nejsou to žádný jedovatý kousavky. Při brždění v náklonu se stroj nijak nestaví ani jinak nevzpouzí, paráda. Navíc je Ninja lehounká, suchých 164 kg je při manipulaci jako nic. Na supersport je i docela pohodlná, za den se na ní dá ujet čtyři, pět set km naprosto v pohodě. Samozřejmě když se jede sportovně, tak se únava dostavuje dříve... Odkládací prostor Ninja prakticky nemá, ale to mě nezajímá, kvůli tomu jsem si supersport fakt nekupoval.

Na týhle mašině prostě nejde jezdit pomalu, výletnická jízda tu nedává smysl. Je to sportovní náčiní. Často se jí chce na zadní, při plný akceleraci stačí i malá nerovnost a přední kolo se odlepuje i okolo 180km/h. Bez tlumiče řízení je nutno počítat s tím, že předek může na výjezdech trochu divočet, ale mě osobně to právě tak baví, je potřeba ten stroj zkrátka krotit. Na moderní supesport se mi ještě nezdá tak malá, kromě sportovního posazu se na ní dá najít i celkem pohodlná poloha.


Jinak, moto je skoro v sériové podobě, jediné úpravy jsou laďák, sportovní vzduchový filtr,přepákování a pár karbonových dílů kapotáže a vyšší tmavé plexi, jiný držák spz a blinkrů a samozřejmě nezbytné zelené proužky na kolech. To vyšší plexi výborně chrání před náporem vzduchu, navíc je díky tomu vidět dobře na přístroje, sériový plexi je malý, člověk by musel bejt malej Japonec aby na ně viděl. Obecně má tato Ninja výbornou aerodynamiku.



Zkušenosti a postřehy:


9.11.09: Ninja vs. R6 Tak sem se nedávno měl tu možnost projet Yamahu R6 z roku 2006 a hned po sobě porovnat obě tyhle konkurenční motorky.

R6ka a v čem je lepší: jako velkej klad z uživatelskýho hlediska je, že u ní jde krásně zlehka mačkat spojka, fakt paráda. Taky brzdy, alespoň pocitově. Stačí jen malinko ťuknout do páčky a hned se zakusujou. Na druhou stranu, nezkoušel jsem ty brzdy úplně naplno, takže hodnotim pouze pocit, u Ninji musí člověk za tu páčku víc zabrat (ale co se samotnejch brzdnejch výkonů týče tak sou asi obě stejný). Jo a asi se mi víc líbí ten její analogovej otáčkoměr a možná má o něco lepší ovladače, hlavně blinkrů, prostě mi to šlo líp mačkat. Ovšem tady už její klady ale končej...

Ninja: je daleko větší! Na tý R6 máš pocit, že máš hlavu až někde před motorkou, neni to teda nicmoc, navíc aby bylo vidět na přístroje tak se člověk kouká jakoby dolu někam pod sebe. Na Ninje je právě dobrý, že před sebou prostě máš ještě ten předek plexi tě pěkně chrání a budíky jsou taky vepředu a ne někde dole, takže je vidíš už periferně. Ale asi největší rozdíl nastává po rozjezdu. U R6ky do 10tisíc neni vůbec nic, ale fakt vůbec, pak to začne a až od 12 to konečně vystřelí (pak už jede fakt pěkně). Jenže držte to pořád nad 12tisícema... stačí někde zaspat a nepodřadit a jak to klesne pod 10 tak to umře a čekejte takovou dobu než se ten motor zase roztočí... podobnej pocit mam na dvoutaktní krosce. Prostě je znát, že tahle mašina je postavená fakt jen na okruh, tam to bude asi super, ale na normální poježdění nicmoc. I majitel R6ky řikal, že i jeho předchozí R6 z roku 2001 jela líp. Zato Ninja plynule zrychluje už od nějakejch 3 tisíc a pro sportovní jízdu sou použitelný otáčky už tak od 7 tisíc! Je jasný, že ta správná střelba se objeví až v 10 tisících, jenže tady když spadnou otáčky níž tak se to zase hned vytočí a nemusí se podřazovat, u tý R6 by člověk jinak musel zase hodinu čekat na vytouženou dvanáctku na otáčkoměru. Těch 37ccm navíc tady dělá fakt strašnej rozdíl, rozsah využitelnejch otáček je daleko větší, prostě po přesednutí zpátky na Ninju sem měl pocit že jedu aspoň na Sedumpade! Další věc, teda spíš jen pocitová, je zvuk. Ta R6 jak má vejfuk dole pod motorkou - sice to teda vypadá fakt pěkně, ale neni to (pro jezdce) vůbec slyšet. To Ninja je díky vejfuku pod sedlem patřičně slyšet a ten rachot stojí za to.

Jinak, jak se chovaj v zatáčkách porovnat moc nemůžu, páč ta R6 měla gumy těsně před smrtí a vůbec se jí nechtělo sklápět, člověk to musel strašně rvát aby se to naklopilo. To předpokládám normálně neni. U Ninji stačí se do zatáčky jenom podívat a už se sklápí jedna radost, jen co vám nervy dovolí


...Ninja už má novýho pána, ať mu slouží stejně dobře jako mě!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Chuaann
Chuaann napsal 12.12.13 v 22:04 10b.

FrcoCZ
FrcoCZ napsal 22.02.13 v 11:04 10b.

Zx-10RCarlos
Zx-10RCarlos napsal 19.01.12 v 12:14

Zelená je zenená . Máš tam ode mě deset bodu

adriisekk
adriisekk napsal 17.10.11 v 22:30

motejz-pb
motejz-pb napsal 30.01.11 v 08:27

7 foto - pěkný všechny tři

Více komentářů



TOPlist