V-Strom, je něco jako Oktávka mezi autama. Jedničkový Strom jako jedničková Oktávka, můj dvojkový Strom jako dvojková Oktávka atd. Spolehlivý univerzál co všude dojede a všechno uveze. Celkem to jede, Design? Prostě Strom.
Motorka koupena od FIRMA:Motocentrum Tass (Chrudim I)
Výška jezdce: 189 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CBX 500: Původně to byl jasný favorit, ale na mojí výšku je dost drobná.
První dojmy - První dojmy byly takové opatrné. Naposledy jsem seděl na motorce před 30 lety a to byla moje MZ 150 :-) Ale bral jsem to zodpovědně. Četl jsem knížky jak správně jezdit koukal na videa.
Motorku bych doporučil pro - Pro ty co chtějí spolehlivý stroj, v terénu se spokojí s tím "že to nějak projedou", a když to spadne, tak to budou hodně těžko zvedat. Pro ty kdo nezávodí, ale spíš cestují a poznávají. Jo a ženský se na to taky balit nedají :-)
Doplňky na motorce - Padací rám - pro mě nutnost
Šus plech pod motor
Kratší kosti přepákování - vyšší světlost, už to není břichoplaz
Plastové blástry
horní plastový kufr GIVI a později i hlinikové boční kufry
USB zásuvka s voltmetrem (Čína)
přídavná LED světla, abych byl lépe vidět. (Čína) po roce jsem je sundal, natekla do nich voda.
Recenze
Píše se rok 1991 já se žením a prodávám svoji MZ 150. Motorky mě moc nezajímají. Spíš mě někteří motorkáři, co jezdí na silnici jako na okruhu, serou. Pak ale přijde srpen 2019. Manželka mě přemluví ať s ní jdu do letního kina. Zrovna dávají cestopis o Trabantech Dana Přibáně. A tam se to stane. Když vidím toho pohodáře Marka Slobodníka na jeho Jawě 250, tak si uvědomím, tohle je TO CO CHCI, TO CO POTŘEBUJU! Přišlo to jak nemoc, jako nějaká prudká infekce. Prostě jsem onemocněl motorkou. Nedokázal jsem mluvit na jiné téma, na nic jiného jsem nemyslel. Měl jsem našetřené nějaké peníze na zámkovou dlažbu na dvůr, za to by se dala nějaká motorka koupit, ne? Dlažba počká... Manželka to pochopila...
Přišla velmi složitá fáze výběru. Za těch 30 let se všechno změnilo a všechno je jinak. Postupně jsem se zorientoval v tom co jsou choppery, bobbery, scramblery, street fightery endura a cendura. Naháče a krosky jsem znal, ty byly vždycky .
Začal užší výběr: Honda CBX 500, Benelli TRK 250 i 500, BMW 650 až 800 GS. Suzuku V - strom 250 - 650, Kawasaki Wersys 300 i 650.
Problém bylo to, že jsem nemohl udělat žádnou zkušební jízdu, netroufal jsem si. Naštěstí pomohl zkušenější kamarád (díky Stando) který se mnou absolvoval všechny prohlídky po bazarech a zkušební jízdy dělal za mne a já pak jen zvažoval a hustil mu do hlavy všechny vyčtený moudra a zkušenosti ostatních motorkářů.
Nakonec jsem vybral Suzuki DL 650 V-Strom. Když jsem ji koupil po 1. majiteli, měla najeto 9 tisíc km.
K dnešku (duben 2024) má najeto přes 46 000 km. Projeli jsme spolu kus světa. Vše bez jediné závady! Motorku fakt nešetřím, jezdila i v docela těžkém terénu. Pro těžký terén ale určitě vhodná není. Je hodně těžká a těžiště je poměrně vysoko.
Tak to má byť!
Nádhera. Přeji hodně kilometrů bez nehody.
TOPovka je to pěkně si jí užíváš, vítej mezi nakažený