PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 650 V-Strom (2019)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník jiřus69
Vloženo 24.3.2019
Aktualizováno 28.11.2023
Zobrazeno 18 153x
HODNOCENÍ PROFILU OD 62 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Všechny moje dojmy a hodnocení najdete v textu níže.

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Všechny moje dojmy a hodnocení najdete v textu níže.

Motorku bych doporučil pro - Motorka s visačkou "DO IT ALL"

Doplňky na motorce - Centrální stojan SW-motech, rozšíření bočního stojánku Suzuki, padáky Hepco-Becker (nejvíce se mi na ní líbily a jsou kvalitní), plotna na kufr Kappa, horní kufr Kappa (48 litrů - střední velikost).

září 2019:
Po najetí 7 tis. km jsem domontoval zvýšení řídítek 20 mm (SW-motech) a vyměnil kvůli neštelovatelné spojkové páčce obě páčky za štelovatelné (M-Style) (viz. deník).













Recenze

Posledních 12 měsíců jsem hledal zdroj informací pro rozhodování ohledně výběru nového motocyklu a uvítal jsem recenzi každého z vás, kteří jste prošli stejným procesem. Přečetl jsem zde asi všechny týkající se mého výběru a taky shlédl desítky a desítky YouTube videí a to i několikrát. Proto jsem se rozhodl i sám přispět a možná pomoci do budoucna dalším takovým, jako jsme tady my všichni. Také proto, že se na netu neustále někdo ptá na porovnání těchto dvou motorek

Přestože se tato recenze bude tvářit jako reklama na "Kawasaki Versys", je potřeba, jako u každé dobré detektivky, počkat až na poslední kapitolu

K nákupu motorky mě motivoval můj kamarád, který mě upozornil na zlomový rok 2017, kdy Kawasaki přišla s novým modelem Versys 650. Z hlediska celkově nového designu masky a grafického provedení (hlavně v zeleno-černo-bílé kombinaci) na mě udělal nový Versys dojem. Po testovací jízdě (cca 200 km) jsem byl nadšený. Motorka měla požadovanou dynamiku, pro cenduro dobře nastavené odpružení i dávkování brzd, plynulé dobrzďování motorem, výborně se sama skládala do zatáček a byla to prostě pohoda, kterou jsem právě od tohoto typu stroje očekával.

Při navrácení motorky jsem viděl venku stát Versyse 1000 a nechal si o něm něco říci. Cílil jsem sice na 650, ale… ? … Ale když už jsem tady, mohl bych si vypůjčit i toho litra? Zamítavá odpověď od pánů z K2Moto. Proč? Protože, když se na něm projedete, už nebudete chtít to 650. Ale pánové, to snad néé. Ano. Měli pravdu.
Versys 1000 na vás udělá dojem svou velikostí, máte z něj respekt. Jakmile na něj ale sednete, zjistíte, že se není čeho obávat. Připadáte si, jako byste seděl doma v obývacím pokoji. Je to jen umocnění zážitku z jízdy na 650. Fantastický zvuk řadového čtyřválce a točivý moment, který máte neustále k dispozici. Nemusíte se starat, jaký stupeň máte zařazený, protože jakmile zatáhnete za plyn, tak zrychlení je vždy přítomné. Můžete projíždět vesnicí 50km/h na 6. stupeň a za vesnicí jen jemně potáhnout a je tam okamžitě 100. Manévrování a sklánění do zatáček je stejně pohodové jako u 650. Když jste trochu rychlejší než byste měl být, zafunguje při podřazování skvěle antihoppingová spojka. K ABS je navíc k dispozici i kontrola trakce - a vybavení 12V zásuvkou a blastry jsou oproti 650 jen třešničkou na dortu.
Versys 1000 se mi vracel opravdu těžko. Mít o 100+ tis. Kč navíc, asi by bylo rozhodnuto.

Byl jsem prakticky rozhodnutý o volbě. Zůstanu u Versyse 650. Jenže … jenže pak někdo zmínil, že bych před konečným rozhodnutím měl otestovat i konkurenta V-Strom 650 (shodou okolností taky nový model roku 2017). Podle vzhledu a designu (v porovnání s Versysem) jsem o tom ani zpočátku neuvažoval, ale nakonec jsem zašel na testovací jízdu V-Stromu 650XT a to hned do 1 týdne od předchozí jízdy s Versysem, aby srovnání bylo čerstvé. Stejná cesta, silnice, zatáčky …

Nečekal jsem nic, co by mohlo nějakým způsobem ovlivnit mé pocity z jízdy na Versysu 650. Byl jsem ale velmi překvapen. První věc byl zvuk motoru, který byl mému uchu lahodnější než Versys 650. Od počátku jízdy jsem cítil daleko větší jistotu a uvolněnost. V-Strom dělal přesně to, co po něm člověk chtěl a to bez jakéhokoliv zaváhání a překvapení. Příjemný zvuk a projev charakteristického Včkového dvouválce, který mi v každém spektru jakéhokoliv rychlostního stupně připomínal spíše plynulý a rovnoměrný zátah Versyse 1000 než jeho skutečného konkurenta Versyse 650. Můžete se spolehnout na to, že dostatečný točivý moment budete mít stále k dispozici. Průjezd zatáčkami byl ve srovnání s Versysem 650 ještě více pohodovější, svižnější a jistější, takže pocitově nevnímáte celkovou váhu stroje 216 kg. Pocit z jízdy na daleko lehčím stroji je asi důsledek posazení v-čkového motoru s nižším středem těžiště než u Versyse 650. Na dálnici naopak můžete zařadit 5ku (klidně už od 60 km/h) a rozjet se až na nejvyšší možnou rychlost. 5ka to v klidu všechno pobere a o nic se nemusíte starat.
Na polní cestě se V-Strom choval vzhledem k drátovým kolům a 19" rozměru předního kola s daleko větší jistotou než Versys. Před návratem z testovací jízdy se na nebi začaly stahovat mraky a viděl jsem, že se budu vracet s deštěm. Nebyl jsem rád. S tím jsem po slunečném ránu nepočítal. Ale nakonec to splnilo svůj účel. Přepnul jsem kontrolu trakce, kterou je (proti Versysu 650) V-Strom vybaven. Byl jsem moc rád. Při jízdě v mírném dešti na mokré silnici jsem se cítil daleko lépe a 2x jsem ocenil jemný zásah při zatáčení a korekci protočení zadního kola. Sice promoklý, ale velmi příjemně překvapený z dokonalého projevu a celkového dojmu z V-Stromu 650XT. Na druhou stranu jsem byl vnitřně dost rozpolcený z toho, co bude dál.

Plánovaný nákup Vesryse 650 jsem odložil o několik měsíců a dal jsem si více času na to, abych si srovnal v hlavě, co bude pro mě ta správná volba. Napsal jsem si hodnotící parametry, které jsou pro mě důležité a ohodnotil je jako ve škole. Příběh je u konce. Po roční přípravě na pořízení motorky, jsem se stal hrdým vlastníkem Suzuki V-Strom 650XT rok 2019.

Ale ať se rozhodnete u výše testovaných motorek pro kteroukoliv z nich, neuděláte chybu
Tak ať vám to všem jezdí a jezděte tak, abyste mohli znovu vyjet

edit říjen 2019 - (stav 7800 km)
Tak první sezona je za mnou a je čas na nějaké zhodnocení.
Nejprve shrnutí jednou větou:
V-Strom 650 XT (2019) splnil všechna má očekávání - detail viz. záložka "hodnocení" 
A nyní trochu více:
Za letošní sezonu jsem najel 7 800 km - není to moc a není to málo.  
Nejvíce jsem jezdil po Čechách, podíval jsem se i na Moravu a největší výlet byl v létě do Itálie(viz. deník). Několikrát jsem byl trénovat na velkém prázdném parkovišti  -obraty při minimální rychlosti, úhybné krizové manévry při vyšší rychlosti,krizové brzdění apod. Během celé sezony jsem postupně zjišťoval jak motorka reaguje, jaké má limity ona a jaké mám limity já a co si spolu můžeme dovolit a co už asi ne. Během projíždění průsmyků v Itálii jsem si vyzkoušel, že V-Strom je schopen svižně projíždět serpentýny a to i s vyšším náklonem s dostatečnou trakcí a pokud to na brzdách nebo na plynu nezmastím já, tak se chová naprosto skvěle, plynule a předvídatelně. Dojížděl (i předjížděl) jsem i daleko dražší a více"endurovější" motorky než je V-Strom V-Stromu nechyběla ani rychlost, výkon nebo obratnost. Pocit důvěry v jeho schopnosti během sezony tak postupně rostl. Nechtěně jsem si vyzkoušel i jízdu v deštivém počasí s velkým množství vody na silnicích a dálnicích. Zpočátku jsem jel s velkým respektem, ale postupně jsem zjistil, že je možné se na motorku spolehnout a cestovat i v těchto podmínkách 120-130 km/h s důvěrou a vnitřním klidem. Za celou dobu zabral trakční asistent (nastaven do pozice 2) pouze 2x a z toho jednou při chybném prudším rozjezdu z křižovatky. Takže i při jízdě v dešti jsem byl mile překvapen a spokojen s chováním motorky. 
Obecně bych řekl, že motorce nechybí ani výkon ani točivý moment a účinnost brzd je dostatečná. Motorka je agilní pro jízdu na silnici, zvládne bez problému i lehký terén. Ona toho zvládne i víc (viz. Pavel Pondělík - cesta po USA nebo na Magadan). Celkově jsem byl spokojen i s pohodlím. Ke konci sezony jsem se rozhodl pro zvýšení řídítek kvůli lepší ergonomii posezu.  
Co chystám na sezonu 2020 ?
Rozhodl jsem se pro přešití sedla a to kvůli zlepšení pohodlí a i vzhledu motorky (tím neříkám, že tovární sedlo je nepohodlné).
Další změnou je výměna výfuku za MIVV Speed Edge. Důvodů je několik.
1) Bezpečnost - zjistil jsem , že na silnicích roste počet řidičů/řidiček aut, kteří během jízdy netelefonují, ale textují na WhatsApp, Messenger, Facebook, Instagram atd. a klakson motorky nezbystří jejich pozornost.
2) Zvuk - polovinu motorky dělá její zvuk a víme všichni, že zvuk továrního výfuku není vždy to "pravé ořechové" 
3) Vzhled - to samé jako bod 2 Takže jakmile budou doplňky a díly instalovány, umístím do deníku fotky.
Přeji všem motorkářům krátkou zimu, bezpečnou sezonu 2020 a trpělivost s PMS (Parked Motorcycle Syndrom)  

říjen 2020 - (stav 11 500 km)
V předvečer konce roku je čas na zhodnocení sezóny 2020
Tato sezóna byla letos asi pro každého velmi podobná ;-(
Sezóna byla Covidová - tedy omezenější.
V podstatě jsme jezdili po Čechách a poznávali krásné kouty naší vlasti. Na druhou stranu byly na jaře pěkné volné silnice, takže se toho dalo využít a projet si jinak přeplněné oblíbené trasy. Do zahraničí jsem podnikl pouze jeden letní celodenní výlet do Rakouska k Dunaji (viz. Deník).
Sezóna byla také deštivější než v předchozích letech.
Takže pokud nejsi zrovna milovník jízdy v dešti tak některé výlety a vyjížďky musely být odloženy nebo zrušeny. Přes léto jsem si užíval podvečerní vyjížďky a to nejen o víkendu ale i během všedních dnů. Co se týče spokojenosti s motorkou, tak se letos jen potvrdila. Žádné závady, žádné nečekané negativní překvapení. Přešité sedlo přináší ještě větší pohodlí a v podstatě neznám potřebu zastavit kvůli nepohodlí ze sezení. Nové plexi s deflektorem absolutně odstranilo turbulence kolem helmy a ramenou při jízdě s původním origo štítem. Se zvukem MIVV výfuku a novým vzhledem Suzy jsem taky spokojen.
Na podzim jsem měl první 12tis. km garanční prohlídku se standardními úkony. Při té příležitosti jsem nechal vyměnit pneu a volil jsem opět Bridgestone Battlax Adventure nová řada A2. S jízdními vlastnostmi řady A1 jsem byl spokojen jak na suchu tak za deště. Ještě bych najel asi několik tis. km, ale bezpečí a jistota je na prvním místě. Takže se těším na novou sezónu a doufám a přeji nám všem, aby se postupně situace zlepšovala a abychom ve zdraví a bez omezení mohli jezdit jako dříve. Držím nám všem palce.

edit říjen 2021 - (stav 15 500 km)
Sezóna 2021 je za námi. Najeto "jen" 4 tis. km.
Přestože nás tentokrát neuzamkl na jaře Covid jako loni, tak to letos udělalo jarní, studené, deštivé počasí.
V podstatě jsem začal jezdit až koncem května a začátkem června. Takže oproti roku 2019 byla sezóna kratší o 3 měsíce.
Celá sezóna se nesla v duchu častého střídání počasí - z horkého slunného do studeného deštivého. Takže se hledala každá příležitost.
I letos jsem projížděl hlavně Česko - výlet na jih na Šumavu, Třeboňsko, Česká Kanada, Ďáblova prdel, na sever Jizerské hory, Frýdlant, Lázně Libverda, ale i Rakousko a výlet do Mariazell …. postupně během dlouhých zimních večerů přidám i fotky do svého deníku.
Nevím jestli je to jen můj subjektivní pocit, ale přišlo mi, že jsem se letos setkával daleko častěji než v předchozích letech s řidiči aut, ale i kamionů nebo autobusů (tedy profesionálů), kteří si v zatáčkách, kam neviděli, zkracovali průjezd a ocitali se na mojí polovině silnice. Po čase jsem si rozmýšlel jestli si zatáčky, které jsem znal, mohu náležitě užívat nebo raději počítat s tím, že se tam opět může objevit někdo na mé straně uprostřed zatáčky. Ještě štěstí, že jsem to několikrát udělal, sice jsem se připravil o zážitek, ale zase jsem si zachránil život nebo minimálně vyhnul úrazům.
VOSA-SUZA šlapala celou sezónu v japonském tempu jak švýcarské hodinky . Užíval jsem si zvuku nového výfuku MIVV i nových pneu Bridgestone Battlax A2. V říjnu jsem šel na další roční garanční prohlídku se standardními úkony, jako výměny oleje, brzdové kapaliny, kontrola a seřízení lanek, vůle řetězu, apod.
Na závěr sezony jsem se rozhodl jen tak pro zábavu natrénovat ve stylu (YT kanál Bret Tkacs) nasedání a sesedání jako profík. Tady je záznam:
Celkově jsem si to letos v rámci možností užil a sezóna byla úspěšná už jen proto, že byla bez nehod a ve zdraví jsem se vrátil z každé projížďky domů. A to je vždy to nejdůležitější

edit říjen 2022 - (stav 19 840 km)
My čekali "Babí léto" a zatím přišel deštivý podzim.
Ani září už nebylo překvapivě teplotně příznivé, ráno je zima, prší a objevuje se již spadané listí a sezona končí.
Sezona začala opět až později kvůli nízkým teplotám - polovina května. Ale celkově byla letos rekordně nejteplejší a nejméně deštivá.

Letos jsem dvakrát navštívil Šumavu - poprvé jsme jeli ve třech na dva dny a podruhé ve dvou na tři dny. Podařilo se nám udělat dva delší výlety po německé straně Bavorským lesem a vidět tak druhou stranu Šumavy. Sám jsem vyrazil na jednodenní slunečný výlet k Dunaji a do Mariazell pouze s 20 min. přestávkou u Erlaufsee a jinak 7 hodin v sedle a 550 km - tímto znovu chválím vynikající sedlo (na origo sedle bych to nedal). VOSA-SUZA opět celou sezonu lítala jak vosa bez jediného problému a stačilo jen tankovat a čistit a mazat řetěz.
Na roční servis jem přivezl nově koupenou řetězovou sadu D.I.D 525 ZVM-X s XX-kroužky, kalenou rozetou a zlatým řetězem. Velmi dobře hodnocená pro výkon a životnost. Stejně tak jsem raději přivezl i nové pneu. Na stávajících bylo najeto něco kolem 9 tis. km. S Bridgestone Battlax jsem byl od počátku spokojen a tak po řadě A40 a A41 přišla letošní dobře hodnocená novinka v podobě AT41 = Adventure-Trail, které svým kvádrovým vzorkem dodávají pneumatice AT41 terénní vzhled, i když je určena více pro jízdu na silnici 80% a 20% do terénu. Optimalizace drážek má zajistit lepší trakci za mokra, brzdění a přilnavost.

Tak uvidíme, ale každopádně to oživilo vzhled motorky a nový zlatý řetěz vypadá dobře spolu se zlatými ráfky. (viz. Foto)

Motorka je připravena na sezonu 2023



Farewell VOSA-SUZA
Tak toto je poslední zápis do mého profilu motorky.
Jak jsem již naznačil na podzim loňského roku, postupně jsem dozrával k rozhodnutí, že je čas se někam posunout, dokud to stále zdraví, manželka a finance dovolí. Člověk se může stále posouvat dál a růst v dovednostech a to i těch motorkářských.
Proto jsem se po 20ti tis. km najetých s VOSOU-SUZOU rozhodl pro další krok a umožnit někomu dalšímu dopřát si s VOSOU ještě spoustu dalších tak pěkných zážitků, jako jsem měl já. Je těžké se loučit s motorkou, se kterou jsem nikdy neměl jakýkoliv technický problém, která byla vždy 100% spolehlivá a pokaždé mi poskytla spoustu radosti z jízdy a nutila mě těšit se na každý další výlet.
V březnu došlo k oficiálnímu převodu vlastnictví VOSY SUZY na nového majitele, čímž ti Jirko (můj jmenovče) gratuluji. Přeji ti aby ti VOSA-SUZA dobře sloužila a přinášela takovou radost jako mě a abyste v sobě našli správné parťáky na cestách.
No a na mě čeká další etapa a objevování možností mých i nové motorky, kterou jsem pro svůj původ (mající ve svém názvu) pojmenoval po zvířeti žijící na tomto kontinentě a mající (podle mého názoru) i stejné vlastnosti jako je pružnost, ladnost, rychlost a krása. I z profilu mají skoro stejnou siluetu jejich hlavy. Přestože Čech, nechám její jméno v anglickém jazyce ….. ano je to moje CHEETAH [číta].

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
FíkXTX
FíkXTX napsal 18.04.23 v 21:12 10b.

diverzant
diverzant napsal 05.01.23 v 21:18 10b.

Ahoj, pěkný stromek Můžu se zeptat na přesné označení toho výfuku? Díky a ať to jezdí

Garides
Garides napsal 22.10.22 v 22:34 10b.

Žlutočerná kombinace
Krásná motrka

BIG-daddy
BIG-daddy napsal 25.03.22 v 12:42 10b.

Paráda...good počtení

cunado
cunado napsal 26.09.21 v 09:28 10b.

Skvěle popsana recenze i vývoj rozhodnutí pro tuhle motorku. Jaké přesně je to nové plexi? Myslím výrobce. Díky

Více komentářů



TOPlist