Tchánův pařízek na kterém jako mladý jezdil do práce.
Recenze
Toto sice není můj stroj, ale je moc hezký a chtěl jsem vám ho ukázat.Tchán mi vyprávěl, že za mlada jezdil na Pionýrovi do práce. Je už sice odhlášený, ale pořád ho má v garáži.
Jednou mi to nedalo a přemluvil jsem ho aby mi nechal udělat nějaké fotečky.
Z historie jsem se dožvěděl, že ho kdysi koupil z druhé ruky za 50,-Kčs. Vždycky chytal na první našlápnutí a nikdy na něm nemusel nic štelovat. Nechával ho stát před domem a jednou mu z něj ukradli sedlo. Měl prý krásné, béžové z pravé vepřovice. To které je tam teď dostal od policatjů, kteří měli nejakého jiného pařízka zabaveného na služebně.
Tchán na pionýrovi přestal jezdit v době, kdy začaly být povinné helmy. V té době ho odstavil a je v garáži dodnes.
Příště až za ním pojedu na Moravu vemu svíčku, trochu benzínu a nějaké to nářadí. Zkusíme to rozchodit a jak to dopadlo se dozvíte. Musím přiznat, že se na to těšim jak malej Jarda.
25.5.2012
Tak a je to tady. Měl jsem naplánovanou cestu na soutěž Motoslalom s tím, že přespím u tchána a tchýně. Do skůtříka jsem přibalil vše potřebné k oživení veteránka (namíchaný benzín v lahvi, svíčky, klíče, novou benzinovou hadičku). Tchán se mi smál, že žádné nářadí nebudeme potřebovat. Já jsem pochyboval. Po svých zkušenostech se zarostlým karbecem kamarádovy Jawky a svojí nové ČZ jsem si myslel svoje.
Zajeli jsme do garáže. Nalili jsme do nádrže namýchaný Mogul TSF 1:20 a tchán přeplavil karburátor. To mě trochu překvapilo. Znamenalo to, že by mohl být funkční, neucpaný.
Tchán začal čarovat s nakopávačkou. Chvíli se nic nedělo a já si začal pomalu připravovat svíčák a náhradní svíčky. Po chvíli se začalo ozývat kuckání. To se asi Pincek začal protahovat po 20tiletém spánku. No a světe div se, asi na 7mý pokus naskočil. Sklapla mi čelist a tchán se mi pak do konce dne vysmíval.
Chtělo to trochu držet pod plynem, ale po zahřátí šel krásně pravidelně, jako by jel naposledy včera.
Ještě jsme zahýbali kontakty a to už začala svítit světla a klakson také něco vyluzoval.
Kroužili jsme na něm kolem garáže na střídačku, než nám došel benzín. Byla to neuveřitelná projížďka a báječný pocit.
Teda děcka kdybych to neviděl na vlastní oči, nikdy bych těm povídačkám o krásně nastartované mašině, která X let někde stála nevěřil.
16.7.2012
Dnes mi tchán poslal fotečky vyčištěného pařízka. Vypadá krásně a věřím tomu, že to dalo spoustu práce. Říditka jsou přechromovaná a nová sedačka z béžové hověziny mu taky sluší. Na srazu fichtlů v Kozojedech na podzim mu to bude moc slušet
Měli jsme ho v šopě a jako malé dítě (2-4 roky) jsem se na něj chodil dívat, vzpomínám jak mi připadal jako obrovská motorka a těšil jsem se jak na něm budu jednou jezdit. Pak ho otec bohužel prodal, ale když mi bylo 13 tak mi koupil novější typ s dvojsedlem, na tom jsem jezdil po polňačkách skoro každý den když bylo počasí, vždy jsem si celý den ve škole těšil až vyjedu a přemýšlel jak vydělat na benzín či ředidlo, to byly krásné časy měli jsme s klukama takový polňačkový pinckogang. Jak jsem měl papíry koupil si mustanga ale to už nemělo to kouzlo, byl uřvaný, měl vysoké otáčky a jak jsem jezdil dál přišel mi slabý hlavně v kopcích.
Ahoj, jen se chci zeptat, mám problém se zadní brzdou, nemá být náhodou vedena horem? Na nákresech je vždy vedena horem, taky jí mám takhle, ale páka tý brzdy je moc vysoko a kvůli tomu nemůžu startovat nohou...
Krásnej stav pionýra nikdy !! bych nerenovoval a snažil se udržet jak je !!
zdr mrkni třeba tady...http://www.inext.cz/jawa_50_typ550/
No s tim rocnikem netusim. Na tom stitku ta posledni cislice neni vyrazena.