Už při koupi motorky mi bylo jasné, že bych měl co nejdříve navštívit servis. Ačkoliv jsem nechtěl údržbu zanedbat, než jsem si zajistil a dohodnul termín
v servisu, na tachometru přibilo téměř 1 000 km. (na to nejsem hrdý, ale nešlo odolat)
Můj původní záměr byl především provést výměnu všech provozních kapalin a
případně doladit nějaké menší nedostatky, které jsem očekával.
Bohužel, a to se u těchto starších strojů již může stát, hned po pár dnech se ukázalo, že to nebude jen tak. Po odmontování nádrže a odstrojení motorky, se dostavil první zásadní problém. Přidřená vačková hřídel. Po zvážení možností jsem se rozhodl, že půjdeme do hloubky a zkusíme najít příčinu problému. A v tomto okamžiku se z výměny provozních kapalin a seřízení motorky, stala poměrně zásadní oprava. Nahráli tomu poměrně nízké tlaky ve válcích.
Hned po sundání hlavy motoru na nás vykouklo znovupoužité těsnění hlavy (místy vylepšeno tmelem). Jelikož jsem svému známému mechanikovi u některých oprav jako začátečník asistoval, asi bych sem dokázal sepsat docela slušný článek. Nicméně, protože moje znalosti problematiky jsou dost skromné, vypíšu sem pouze "stručný" seznam jednotlivých oprav, tak jak jsem si je logicky rozdělil do částí.
Provedené úkony: Výměna oleje a olejového filtru, výměna chladící kapaliny a čištění expanzní nádobky, repase hlavy motoru, lapování ventilů, kontrola
a lehké zabroušení válců po vrypech od kroužků, výměna rozvodového řetízku a nastavení rozvodů, výměna sací a výfukové vačky, kontrola karburátorů,
výměna palivové hadice, zaleštění dosedacích sedel jehlových ventilů, repase předních tlumičů, výměna brzdových destiček, čistění brzdového třmene a
odvzdušnění přední brzdy, kontrola zadního brzdového bubnu (vyčištění a promazání nožní brzdy), výměna zapalovacích svíček, výměna tachometru a jeho náhonu, výměna blinkrů za původní, instalace pípáků, výměna brzdové páčky, výměna vzduchového filtru, instalace nových (širších) řídítek, přimazání a kontrola ložisek kol a rozety, výměna ložiska krku řízení.
Tohle je takový stručný seznam oprav. Motorka si pěkně odpočinula a myslím, že jí po delší době byl dopřán pořádný servis. Každopádně, pro mě to byl takový stručný úvod do motorkářského světa, z jiného místa než za řídítky.
Na jarní sezónu je tedy můj stroj téměř připraven, nicméně mě před ní budou ještě čekat takové pomyslné třešničky na dortu a těmi budou: výměna řetězové sady, vyšperkování některých designových stránek motorky. No a také by se hodil nový přední ráfek.
To by bylo prozatím vše. Vše přeji hodně zábavných a především bezpečných kilometrů bez nehod.
-
Přidřené vačky
-
Málem jsem ji ani nepoznal
-
Hromádka neštěstí
-
Už bez vaček
-
Zadní část
-
Přední část
-
Hromádka neštěstí 2
-
Hromádka neštěstí 3
-
Hlava
-
Válce
-
Další rána
-
Zapojení budíků