Když jsem chystal motorku na novou sezonu, mojí prioritou byl kardan.
,,Kardan?,, - možná si plno z Vás řekne...Ale pozor!
,,Kardan je bez údržbový, to ví přece každý,, - to je možný, u některých motorek, bohužel ne u Dragstara..
Na kardan jsem se chystal už delší dobu, bohužel v té době byla sezona v plném proudu, takže se jezdilo co to šlo...
Každopádně jsem byl celý v nejistotě, nevěděl jsem, co se tam dole děje a myslel jsem jen na to nejhorší..
Po sezoně 2019 nebylo co řešit, jde se na to!
A když už jsem to rozebýral, vzal jsem toho z jedné vody vícero.
- nové obutí jak předek, tak zadek + vyvážení ( staré pneu byly ještě původní Bridgestone )
= s těmito pneumatikami jsem byl spokojený, takže volba pneu byla jasná
- výměna oleje zadního převodu kardanu 80W 90
- výměna motorového oleje 20W-50 + nový olejový filtr
- vyčištění a následné namazání tisícihranu na kardanu a v kole
Zapalovací svíčky koupeny, nakonec nevyměněny, ty původní dělají svou funkci na 100%, vzduchový filtr čištěn pravidelně, nebylo zapotřebý měnit.
V sezoně 2021 chystám již podruhé seřízení ventilů a karburátorů + seřízení, nový olej v kardanu, mot. olej + filtr
Schrnutí:
Rozhodně nepodceňujte zmíněný kardan, i ten vyžaduje péči jako zbytek motorky a když bude příležitost, rozhodně namažte tisícihrany v kardanu.
Taková údrža Vám může ušetřit případně hodně starostí a peněz.
-
Na sále..
-
Hmm bobřík
-
-
Po vyčištění NAMAZAT!
-
Po vyčištění NAMAZAT!
-
Po vyčištění NAMAZAT!
-
Potřeba vyčistit
-
Potřeba vyčistit
-
-
Můžeme začít strojit
-
-
Srdce
-
,,Toto je děravý,,
-
-
Naštěstí v pořádku, NAMAZAT!
-
Naštěstí v pořádku, NAMAZAT!
-
Naštěstí v pořádku, NAMAZAT!
-
Už se to rýsuje
-
pekná robota