A je to tu. Jak jsem již psal, na motorce byla spousta věcí, co bylo třeba udělat. Nikdy by mě ale nenapadlo, že zrovna GO motoru bude to, co budu muset dělat. Bylo září, krásný počasí, člověk vytáhne mašinu i s přítelkyní na jednu s posledních vyjížděk. Po ujetí cca 80ti km, se začne dít něco špatného. Motorka během vteřiny přestala úplně táhnout, na volnoběh okamžitě chcípala a přidání plynu mělo spíš jen zvukovej efekt. Něco se stalo, nevěděl jsem co, napadlo mě, že odešla svíčka. Pak ale vidím z výfuku modrý kouř a slyším jak motorka prská. A je zle. Naštěstí jsme byli už na cestě zpátky, takže jsem s motorkou doskákal do garáže. Tam jsem jí odtavil s tušením, že budu zjišťovat, co mě čeká a co budu muset dělat. Verdikt byl jasný, pístní kroužky v hajzlu. Po několika dnech jsem tedy došel do garáže, motorku zkoušel startovat, chytla na drc, po deseti vteřinách začala skomírat a chcípla. Po dalším pokusu nastartovat se vyvalil modrý kouř a bylo to cítit po oleji. A je vymalováno. Motorku jsem postavil na stojan, sundal sedlo a začal rozebírat. Když mi zbyl jen holej motor sundal jsem výko ventilů a hlavu. Hrozný pohled se mi naskytl. Ne jen že já idiot jsem udělal rýhy do hlavy, takže musí na frézu, ale ještě k tomu válec čislo 1 přidřený. Rýhy byly hmatatelné a bylo mi jasné, že u pístních kroužků to nezůstane. Motorku jsem tedy rozebral a začal zjišťovat, jestli mě vyjde líp se jí zbavit, nebo to zkusit doopravit. Naštěstí jsem ten večer našel válce i s písty k nim, za hezký peníze. Druhý den jsem byl na cestě a válce s písty si vezl domů. Ale u toho jsem nezůstal. Nechtěl jsem nic nechat náhodě, tak jsem mrkl i na spojku. Ta už měla nejlepší roky za sebou. Takže k motoru jsem přidal spojku. Naštěstí, klika, ojnice, převodovka, v pořádku. Sací koš byl čistý a já se pustil do skládání. Motorku jsem složil a nervózně nastartoval. K mému obrovskému překvapení, se mi to povedlo. Motor běžel jak hodinky. Aktuálně jsem ve fázi kdy zajíždím. Co budu muset pořešit, je nastavení karburátorů, ale to už je něco, co přežiju. Jen pro informaci, GO jsem dělal poprvé v životě. dělal jsem ho s pomocí manuálu a velmi časté konzultace s mechanikem. Vše jsem udělal jak bylo potřeba a jede to.
-
Motorka složena, všechno dobrý
-
Nasazováni novych válců i s písty
-
Seřízeni ventilu byla celkem hračka
-
Hlava po freze a zabrouseni ventilu
-
Ne, ten píst není nový, jen vyprany v ultrazvuku
-
Poškození starého pístu
-
Nejvic byl válec poškozen v dolní uvrati
jestli jsi zvládl toto, seřízení karburátorů bude maličkost