Je to moje první motorka, takže velké nadšení a jsem doslova zamilovaná. Uvidím, jak se spolu sžijeme.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 650 GS: důvod neuveden
První dojmy - Jiřinka (takové dostala jméno) sedla jako prdel na hrnec. Už při první projížďce jsem věděla, že jsme si sedly a budeme drandit cestou necestou. :-) Zatím máme najeto jen pár stovek kilometrů, ale holka je na mě hodná, jako začátečníkovi mi odpouští i nějaké ty chyby a hezky mi topí na mezinoží. :-D
Recenze
K motorkám mě přivedl manžel (majitel Stromka 650), odjezdila jsem s ním nějakou tu tisícovku jako batoh. A loni na podzim mi vnukl myšlenku, ať si udělám papíry, alespoň pro případ, kdyby někde na našich společných toulkách byl vyřazen z provozu a já byla nucena sednout za řídítka.
Jenže znáte to, začal mě učit, já začala s autoškolou a už jsem pošilhávala po nějaké té mašině. Přemýšlela jsem dlouho a dlouho mým snem bylo malé GSko (BMW F 650 GS), až do doby než jsem jej poprvé projela. Prostě to nebylo ono.
Další myšlenka byl Transalp a u něj už to zůstalo.
Měřím 173 cm, takže výška není zas takový problém, ovladatelnost je suprová (opticky je Alp menší než Strom, přestože váží asi stejně) a momentálně se učím vyparkovat z garáže, kdy musím couvat a je to mírně do kopečku, takže těch cca 220 kg je docela makačka, ale nějak se s tím rvu, manžel prozatím dělá asistenci, kdyby Jířa začala padat :)
Více dojmů přijde časem :)
4. 9. 2015
Jiřinka už mi dělá radost něco přes dva měsíce, takže přišel čas na menší zhodnocení.
Máme spolu nalítáno nějakou tu tisícovečku a mé pocity z ní jsou de facto stejné. Vyparkování z garáže se ukázalo jako problém psychický, nikoliv fyzický. Zvládám již bez problémů, je potřeba si nepřipustit, že by ta motorka mohla spadnout.
Co se týče Jiřky samotné. Přijde mi jako blbuvzdorná motka. Velice odpouští mé začátečnické krpy, v jejím chování není nic složitého, je hodná. Místy, zejména při předjíždění, chybí výkon. Bavím se však o předjíždění ve 140 a výše. Nejsem žádný blázen ani pirát silnic, aby si někdo nemyslel, no jo, baba a ve 140 ji chybí výkon. Prostě tato motorka není příliš pro dálnice a motorkáře stíhače stavěná. Motka je ale pro mě určena na cestování, tedy plně dostačující.
Párkrát už jsem slyšela, či četla, že pro začátečníka babu, je to velká motorka. Nemyslím si, nicméně připouštím, že je to o schopnostech. Drobné, malé dívky by s ní asi měli problém, já jsem prozatím na nic nenarazila. Když mám vyparkovat couváním do mírného kopce, tak prostě buď zatnu nohy, nebo to udělám ručně. Je třeba se s tím trochu poprat. Manipulace na místě může být pro někoho problematičtější, ale po rozjezdu žádný problém.
Jediný upgrade za tu dobu je rozšíření packy bočního stojánku. Do nové sezóny bych ji chtěla koupit nové papučky (s vysokou pravděpodobností Metzeler Tourance) a snad po starším bráchovi (Strom) zdědí větší kufr.
3. 6. 2016
Koukám, že by to chtělo menší edit, takže se do něj pustím. Po roce společného soužití musím říct, že mám tu motorku ráda. Za poslední dobu raději vyjíždím do terénu, kdy jsem měla hříšnou myšlenku ji vyměnit za TA600. Bezesporu je do terénu lepší, jednadvacítkové kolo, menší hmotnost, paráda, ale oproti 700 je to vibrující leňuch. Takže jsem si Jiřinku rozhodla nechat. Včera dostala mitasky, teď se chystá zvýšení řídítek a min. kryt motoru od SW Motech. Udělám z ní prostě offrouďáckou holku.
11. 7. 2017
Koukám, že rok se s rokem sešel a já ke své Jiřince nic nenapsala. Tak co se za ten rok stalo...jednak jsem se potýkala s nějakými úrazy, tudíž loňská sezóna od června do srpna byla dosti mrtvá. V září jsme si odjely menší alpský trip v okolí GG a projely se horskými zákrutami.
Letošní sezónu jsme vzaly od dubna zostra a máme už skoro 10 tisíc, drandíme co to dá a byly jsme spolu na offroadovější dovolené v Bosně.
Co musím uznat, Alp je prostě držák, jede, jede, jede, stačí mu základní servis, je to prostě spolehlivá motorka. U 700 podvozek není opravdu nic moc a nějaký zázrak v terénu se s tím dělat nedá, nějaké ty šotoliny a kamenité cestičky zvládá, ale je to spíše motorka na silnici. Po dvou letech společného žití mi už nestačí výkonově, ale zase si říkám, za co ji vyměnit. Ano, svezení se na lepších motorkách ve vás zanechá dojem, že alp je nic moc, ale stejně ho milujete.
Stále se jako ženská občas peru s její váhou, ale to k tomu prostě patří. Jak říkám, když ji miluješ, není co řešit.
Pěkný, škoda ho prodávat
Jo Alp, znám ho jak svý boty
Ať to jezdí dál, super fotky, sluší ti to.
Pěkný Alp a skvělé fotky
ať slouží a dělá jenom radost
Paráda, taky jsem ho měl v merku, no, dopadlo to jinak. Sluší ti
Barunko moc vám to sluší.