PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 RT (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník JaMi1
Vloženo 20.10.2015
Aktualizováno 10.6.2020
Zobrazeno 7 000x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Historie se znovu opakuje. Při výběru další mašiny do rodiny byl výběr značky jasný - BMW !

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Motocentrum Olomouc (Olomouc) - Vstřícní,ochotní - mohu doporučit. Mám od nich již druhou motorku a jsem spokojen.

Výška jezdce: 188 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW K 1200 LT: Na svou velikost a hmotnost malé kufry.

První dojmy - Myslím,že se výběr vydařil. Ochrana proti větru a povětrnostním vlivům je příkladná,ovládání za jízdy "jako pírko" - prostě BMW. A na místě nic strašného,byl jsem zvyklý i na těžší.

Motorku bych doporučil pro - Motocykl jistě ocení motorkáři toužící po pohodlí a Ti ,co nejezdí jenom v létě.Stavba motocyklu je celkem vysoká,takže menší postavy budou mít trošku problém. Vše je ale o zvyku a zkušenostech.Naopak při jízdě je vyšší posez výhodou,který zajistí větší přehled.

Doplňky na motorce - Tak jsem si s "Bramborem" přes zimu trochu pohrál. Z policejní jednomístné verze je opět plnohodnotný dvoumístný stroj. Oproti sériovému stroji jsem na své moto přidělal největší 56l Top Case od Givi, instaloval xenony do předních světlometů a s tím i ruční naklápění světlometu. Originál čelní plexi nahradilo turistické ,daleko větší plexi od firmy Puig. Dále pak voltmetr informující o aktuálním napětí v motocyklu , rádio s reprobednami pro poslech hudby za jízdy. Vše bylo završeno originál modrou metalízou a gelovým sedlem Baehr. Konečně mám již nastříkané kufry. Nainstaloval jsem ještě padací rám a nalepil nové odrazky.

Recenze

Jak jsem již psal,historie se opakuje...Po jednom výletu na své Suzuki GSX 1100 F ,kdy právě zapadlo sluníčko a okolní teplota již nebyla nejvyšší jsem dojel domů s rozhodnutím,že vzhledem ke svému pokročilejšímu věku si již "zasloužím více pohodlí ".
V minulosti jsem sedlal BMW R 1100 RT,kde ochrana jezdce byla příkladná,takže RT bylo opět v mém "hledáčku". Samozřejmě modernější typ s větším zmodernizovaným motorem 1150ccm a hlavně šestistupňovou převodovkou.
Dalším kandidátem bylo BMW K 1200 LT. Stroj,po kterém jsem pokukoval již v minulosti a měl můj obdiv.
Posledním kandidátem bylo novější BMW R 1200 RT. Oproti RT 1150 je o cca 40 kg lehčí a má o 11kW vyšší výkon.Technicky pokročilejší,ale také cenově méně dostupnější.
Byl jsem se podívat na jedno LT-čko a mohl jsem ho i trochu projet. Je to opravdu velký ,těžký a velmi pohodlný stroj s perfektním motorem . A právě ta velikost a hmotnost mě trochu odradily. Stejně i vnitřní objem pevných kufrů není zrovna moc veliký - ani do jednoho se nevešla moje vyklápěcí přilba...
Po té jsem na netu objevil ojeté policejní R 1200 RT za zajímavou cenu. Jel jsem se tedy na "dvanáctku" podívat a odpoledne již stála doma.
Druhý den jsem vyrazil na "seznamovací výlet" a společnost mně dělal kamarád na Moto Guzzi 1000 Bellagio. Najeli jsme 160 km a musím jen potvrdit všude zmiňovanou super ovladatelnost a bezvadný podvozek. Do zatáček jde úplně sama a ta jistota je až chorobně návyková. Na mašině prakticky nefouká a i za velmi nízké okolní teploty je jízda opravdu pohodlná.O rozmazlování řidiče vyhřívanými hefty nebudu snad ani hovořit... Pro motorkáře,kteří to osobně nezkusili budou má slova připadat nadneseně. Dovedu to pochopit.
Dnes ráno jsem vyrazil na evidenčku. Byla mlha a venku +2°stupně.Je pravda,že jsem z dob minulých dobře vybaven : elektricky vyhřívaná bunda,elektricky vyhřívané spoďáry home made. Tepelná pohoda tedy na vysoké úrovni. Bohužel kluzké silnice jízdě nepřidají,ale dá se to přežít. Na RT stačí i nižší kotníkové motoboty a na nohy opravdu nefouká. Po evidenčce jsem najel další seznamovací kilometry a i když počasí nestálo za nic,nebyla to myslím špatná jízda... Zkusil jsem i dálnici. Jen při cca 150km/h jsem musel pustit vyhřívání na 100%, protože vlhký a chladný vzduch hledal všechny možné škvíry a netěsnosti v oblečení... Při jízdě po okreskách v rychlostech okolo stovky je vše ale v úplné pohodě.
Tak mám vyjetou svou první nádrž. Bohužel s nemilou zkušeností,kdy plynule klesající ukazatel stavu paliva mě "uklidňoval" hodnotou 1/4 v nádrži a mašina se najednou "zakuckala" a motor se zastavil... Nádrž byla opravdu suchá ! Naštěstí se mně podařilo hlubokým zakýváním mašiny dát pár posledních kapek benzinu dohromady,motor nastartovat a vrátit se k nedaleké pumpě. Hodnota dojezdu tedy vyšla na 509 km při průměrné spotřebě 5,5l/100km. Nutno uvést,že za používání 95 oktanového benzínu , který výrobce uvádí jako nouzovou alternativu
( předepsáno je 98 oktanů ) s poklesem výkonu a zvýšením spotřeby. Tentokrát jsem již natankoval u Shellu 100 oktanový benzín a jsem zvědav,jak se toto dražší palivo projeví na dojezdu. Každopádně nyní jde motor klidněji v nižších otáčkách a při rozjezdech.
Tak jsem přes zimu zhruba rozebral a vše vyčistil. Na zoxidované hliníkové díly přišel nový stříbrný komaxit. Na Ebay jsem posháněl přestavbové díly na dvoumístnou civilní verzi. Ač díly ojeté,vše stálo pěkný balík. Na druhou stranu oproti novým dílům jen zlomek šílené ceny. Větší potíž byla se sháněním všech potřebných dílů. Hlavně bych zmínil sedačku spolujezdce,která je stručně řečeno velmi úzkoprofilovým a tedy ceněným zbožím...
Nyní zbývá již jen osadit nastříkané policejní kufry. Zde je nutné upravit originální nosiče kufrů,aby se kufry mohly posunout směrem dozadu a tedy umožnit přepravu spolujezdce.
Včera jsem uskutečnil celkem dlouho plánovaný výlet na Bramboru. Trasa Ústí nad Labem - Trutnov a zpět s drobnými zajížďkami. Takže večer ukazoval tachometr bez 5 km rovných 400. Styl jízdy cestovní max.do 4000 ot. - tedy cca.112 Km/h s několika "výchylkami" při předjíždění. Jinak klidná jízda,kterou jsem si užíval. Překvapení při večerním dotankování 100 okt. Shellu. Spotřeba vyšla na 4,54 l/100km,což je myslím opravdu dost dobré. Pokud by se tedy člověk udržel "na uzdě" a nepřekračoval 100 km/h a neotevřel plyn při předjíždění , jistě by srazil ještě nějakou desetinku dolů. To vše ještě s né zcela na 100% vyladěným motorem. Tím vychází i velice zajímavý teoretický dojezd a to hodně přez 600km na nádrž )
Tak se mně konečně povedlo udělat si společně s manželkou několikadenní výlet na mašině do Jižních Čech.Počasí nám přálo,takže jsme urazili pohodových 1000 km za velmi krásného počasí.Jízda ve dvou byla zcela pohodová. I na rozbitých silnicích RT-čko ,plně naložené pěkně "žehlilo" nerovnosti,což zcela nezaujatě ocenila manželka, a já zase ocenil dobré vedení motocyklu na hrbatých silnicích ( okresky pod Prahou ). Nejlépe se ale cestovalo na silnicích I. třídy,kde cesta rychle a pohodlně utíkala. Za celý výlet jsem měl průměrnou spotřebu 5,18l / 100 km,což vzhledem k plnému naložení a né rozhodně nízkým rychlostem bylo i pro mě příjemným překvapením. Před výletem jsem také dal nový motorový olej o viskozitě 20W50 vzhledem k celkovému nájezdu motoru ( téměř 130 tis.km ) . Po návratu domů byla hladina oleje na stejné míře,takže další příjemná informace...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
raid
raid napsal 19.10.17 v 17:00 10b.

Paráda, klobouk dolů
Já naopak (jsa z cendura zvyklý na pořádné padáky) sháněl ty policejní jako nejlepší a nejfunkčnější variantu. Dají se koupit i nové, ale cena je vpravdě astronomická. Inu erár...

StB
StB napsal 13.06.17 v 12:02

Krásná práce, ať slouží.

alex99999
alex99999 napsal 22.03.17 v 09:15 9b.

Zdravím taky jsem koupil policejní verzi chtěl bych se zeptat jak posunout ty kufry dozadu díky

Šimi57
Šimi57 napsal 22.08.16 v 19:30

Pěkné Bávo.

Miňo-BB
Miňo-BB napsal 29.05.16 v 17:00 10b.


jasných 10

Více komentářů



TOPlist