Motorka která sakra předběhla svojí dobu. Uvažte sami, v roce 1991 vstřikování paliva, ABS,paralever, kardan, hliníková nádrž, full floating brzdový kotouče atd., možno citovat J. Paroubka : "Dámy a pánové, nechci se vás dotknout, kdo z vás to má? "
První dojmy - Po pár letech ježdění na čtyřkolce bylo prvních několik kilometrů celkově trochu zvláštní. Motorka v klidu působí dojmem tanku, ale v momentě, kdy se rozjedete, je to jako jízda na kole.
Recenze
Na začátku byla jistá fotka custom K100 na netu, která mě zaujala natolik, že jsem začal zjišťovat, jakej cvok narval motor z auta do motorky a co to vůbec je. Jak překvapující pro mě bylo zjištění, že motorka na fotce vychází ze sériovky BMW K100 RS a ten motor a hliníková nádrž je standart. V naší kotlině těchto bavoráků moc nejezdí, většina lidí má BMW motorky zapsaný jako nesmrtelný boxery a hlavně jejich ikonu, GS.
Dalším krokem bylo spíš občasné kouknutí na net, jestli tam není něco zajímavého na prodej, což trvalo zhruba rok. Potom dozrálo zásadní rozhodnutí, pro výměnu 4 kol za 2. Po návratu z projíždky, kdy trasa delší jak 30 km v kuse, byla na sportovní kolce pro mě fakt už trošku nepohodlná a při společné projíždce mimo terén, s někým na motorce jsem byl, nebudem si nic nalhávat, prostě brzda. Nastal čas přehodnotit totálně situaci, čtyřkolka půjde do světa a do místo ní do garáže přijde K100. Na čtyřkolce jsem udělal větší servis, koupil novou baterku, nafotil a pověsil na net a zintenzivněl hledání BMW.
Během 2-3 týdnů jsem pár kousků objevil, ale nic, co by vyhovovalo mým představám o stavu a samozřejme o ceně. Samozřejmě jsem neměl ani na vteřinu v plánu motorku nechat ve stavu, v jakým opustila fabriku,ale rozvinout její potenciál v míře takové, co šrajtofle, mý dvě ruce a STK dovolí. Hledal jsem na českých i mezinárodních serverech, které se zabývají prodejem motorek a všichni z vás je jistě dobře znají. Kouknul jsem ještě spíš jen náhodou na německej Ebay a hle, relativně zachovalej kousek K 100 RS, už ten novější model s 16 ventilovým motorem, paralever zadkem, velkýma brzdama a s techničákem, kde bylo napsáno, že je motorka oholená o plasty a je z ní vlastně čistý K 100. Vzhledem k tomu, že jsem s ní měl svý plány, ideální kousek. Cena byla zatím ještě slušná, ale přihazujících bylo asi 14 a druhý den večer aukce končila. Provedl jsem registraci na Ebay.de, zkusmo přihodil a nic, přihození z Tschechische Republik a nejen z ní bylo bloknutý. Stejnej systém jako na Aukru, prodejce nesouhlasí se zasláním do zahraničí nebo tak něco, co jsem se svojí chabou znalostí němčiny pochopil. Bylo to jen v nastavení aukce a ne přímo přání prodávajícího, takže jsem se rozhodl v nastavení registrace přehodit bydliště o pár km na západ do Furthu a najednou přihození fungovalo. Na druhý den jsem nemohl dospat a každou chvilku na počítači nebo na mobilu aktualizoval stránku s K 100. Mezitím jsem si spočítal částku příhozu na kterou můžu jít, plus jsem spočítal přibližnou cena za dopravu, přihlášení atd. abych to v zápalu dražby nepřehnal ( lidi co často draží zajímavý věci dobře ví, co je to za adrenalin ) Když jsem se dostal na částku kterou jsem mohl bez obav přihodit, tak už jsem jen čekal až se přiblíží konec aukce, těsně před jejím koncem jsem to tam napálil a o 6 vteřin později motorka změnila majitele. Nebudu tajit, jakou jsem měl radost, že jsem vyhrál. Kamarád pracující v Regensburgu mi s pánem co motorku prodával po telefonu domluvil nějaký podrobnosti a po pár doplňujících mailech jsem se s ním dohodl, že si pro ní o víkendu přijedu. Kolega mi sehnal výhodně Eura a měl jet pro motorku se mnou. BMW i když čtyřkolová jsou jeho srdeční záležitost, ale každým dnem očekával narození potomka a prakticky celodenní výlet v tu chvíli nepřicházel v úvahu. V záloze jsem měl naštěstí kamaráda s menší dodávkou a s tím jsem nakonec cestu absolvoval. Mezitím mi zavolal zájemce na čtyřkolku, s tím, že se na ní přijede v sobotu podívat. Čtyřkolka se líbila, pán si jí naložil, odvezl a doufám, že mu bude ještě dlouho dobře sloužit. Když jsem jí viděl na tý káře za autem, na chvíli jsem zvažoval jestli neroztrháme kupní smlouvu a nezůstane doma, ale zamáčkl jsem slzu, zamával a občas si vzpomenu. Není vyloučeno, že si jí někdy nepořídim znova.
Druhý den, časně ráno jsme vyrazily do Leipzigu. Cesta ubíhala celkem rychle a 4 hodinová jízda utekla při pokecu s kámošem, se kterým jsem se až na občasná rodinná setkání od základky už moc neviděl, jako nic.
Chvilku po poledni už jsem zvonil u baráku v Leipzigu. Otevřel nám sympatický chlapík kolem 40 a když jsme najely na dvorek, už tam K 100 stála v celé své kráse. Chytla na škrtnutí, nehulila ani nevyluzovala žádnej podezřelej zvuk. Projet ji bohužel nepřicházelo v úvahu, dvorek byl malej, dost členitej a žádnej němec vás nepustí uprostřed města s odhláškou a bez pojistky s motorkou na silnici. Po vyřízení nezbytných formalit, kdy jsem měl s sebou několik variant kupní smlouvy ( jednu z nich najedete i na mobile.de ke stažení v němčině) jsme se německo-anglicky víceméně bez problémů domluvili na všech podrobnostech. Vysázel jsem mu eura na prkno a přidal flašku Becherovky jako prezent, gut tschechische liquer. To zřejmě nečekal, protože vyvalil oči, odběhl někam do baráku a přines ještě originál BMW dílenskou příručku k motorce, kterou mi vrazil do ruky. Jasný, nebyla by už mu stejně k ničemu, ale klidně si s ní mohl nechat podloženou skříň a já bych teď každou blbost hledal hodinu na internetu. Nutno ještě podotknout, že na fotkách a popisech aukce byly zmíněný a zobrazený veškerý nedostatky, na který už má 25 let stará mašina nárok. Oproti různým českým soukromým prodejcům, kteří většinou jedou kamufláže, (tímto zdravím pána,ke kterýmu jsem jel k Litoměřícím, přes půl republiky na inzerát pro čtyřkolku, do kterýho dal 3 roky starý fotky a ještě se divil že ji nechci, když vypadala, jako by měla za sebou léta někde v půjčovně.) je to jiná liga. V techničáku byl napsaný jako druhý majitel, kdy jako první, byl jeho otec z Berlína a oba byli doktoři. Po dvou dovezených fošnách jsme ji zatlačily do auta, hodily na boční stojan a přes matraci hozenou na nádrž, přitáhly k kurtama k podlaze a pak ještě zadní kolo kurtem ke kouli. Kdyby náhodou jsme nedejbože do něčeho nabouraly, tak nám ještě 260 kg vlítne na záda. ( Jestli někdo z vás bude někdy podobně převážet motorku v dodávce, nebo na káře, rozhodně doporučuju hodit ji na boční stojan, určitě ale ne na hlavní kdy je do stran dost nestabilní a hlavně pořádně přikurtovat.)
Cesta zpátky trvala o něco déle, naštěstí se nepotvrdila předpověď počasí na 38 stupňů a ješte nám cestou příjemně sprchlo. Kamarád, co mu dodávka patřila, si ještě potřeboval vyzvednout něco v Praze, tak jsme zašli ješte na trochu pozdní oběd do OC Zličín. Kolem 4 hodiny odpolední jsem byl doma a stejným způsobem jakým jsme naložily jsme i za obecného pozdvižení složily.
Druhý den dopoledne jsem nastartoval, nechal pěkně zahřát a vyrazil na krátkou testovací projížku za kamarádem vedle do vesnice, který o mojí myšlence nákupu tohoto stroje už nějakou dobu věděl. Jak je uvedeno výše, po létech na čtyřkolce jsem se při projíždění prvních zatáček snažil řídit spíš řidítky a ne tělem, z čehož jsem samozřejmě zezačátku dobrý pocit opravdu neměl, velice rychle to však odeznělo a motorka, na to jaká je to lokomotiva se řídí opravdu velice lehce a příjemně. V kamarádovi, kterému jsem se jel pochlubit a který helmu s křivákem pověsil už před pár lety na hřebík, pohled na Káčkového bavoráka probudil dávné nadšení kdy po mnou komentované prohlídce stroje prohlásil: " Ty vole, to chci taky " a nebylo to jen plácnutí do větru, protože zhruba za měsíc jsme jeli pro jeho K 1100 RS do Krásné Lípy . Motorku jsem měl tedy doma, víkend utekl a mě čekalo to nejdůležitější, přihlášení a rozšíření řidičáku na A bez omezení.
Hned následující pondělí jsem po práci hodil do autoškoly nezbytné doklady a zjistil, že druhý den bude učitel autoškoly nahlašovat lidi ke zkoušce, takže za necelý měsíc můžu mít papíry hotový. Pokud teda zvládnem všechno odjezdit a nebude problém s teorii a testama. Na jízdy jsme se domluvaly vždycky večer po práci, s čímž mi vyšli perfektně vstříc, I autoškolácká Yamaha Virago se mi jevila jako celkem pohodlnej stroj. Odjezdit jsme to zvládli na chlup a učení mi nedělalo nikdy zvláštní potíže, takže řidíčák byl za chvilku hotovej. Přihlášení bylo malinko zajímavější, pokud by někdo z vás absolvoval přihlášení staršího motocyklu ze zahraničí, není naškodu vědět pár maličkostí, se kterými jsem se setkal. Stanice technické kontroly, která vám bude dělat dovozovou STK může a nemusí spadat pod Dekru. Je tam hlavní rozdíl v tom, že pokud se jako nový motocykl v ČR neprodával, což platilo v mém případě, tak stanice nespadající pod Dekru nemusí mít údaje nutné pro vyplnění dokumetů pro registr vozidel a následné přihlášení. ( jedná se např. o zatížení náprav atd.) Tyto údaje si samozřejmě od Dekry můžou vyžádat, nicméně se za ně platí a v mém případě by to bylo cca 2500,- Kč. Stanice pod Dekru spadající, mají všechny tyto informace v systému a nic navíc už neplatíte. Po navštívení třech STK kde dělají dovozy jsem na první zjistil, že budou potřebovat ty údaje od Dekry, takže celkem asi 3100,- Kč( Nikdo mi tam neřekl, je to u nás v tvým případě zbytečně drahý, zajeď si vedle, což možná někdo namítne jasný , kšeft je kšeft nebudem dávat vydělat konkurenci, ale vzhledem k tomu, že jsem tam jezdil pravidelně na STK s autem i se čtyřkolkou, nepřišlo mi to úplně fér ). Na druhý stanici mi odmítli sdělit konečnou částku kolik vůbec zaplatim, s tím, že mi to řeknou až jim to tam dám k vyřízení (to už jsem nepobíral vůbec). A na třetí stanici nebyl vůbec problém, když sem se tam přijel zeptat ohledně dovozů, už končili za 5 min. šichtu, ( ne, že bych byl blbec co tam přijede na poslední chvíly a všichni se musí zbláznit, ale měli změněnou pracovní dobu a měl jsem za to, že mám ještě půl hoďku k dobru) tak jsem se omluvil, že přijdu další den, ale pán ještě znovu zapnul pc a 15 minut jsme tam hledaly v systému, až jsme se prokousaly přesně k té mojí. Všechny údaje tam byly. Hned jsem se objednal na pondělek dalšího týdne hned ráno jako první a vyšlo to snad na 600,- takže fakt trochu rozdíl. Ještě vyřídit pojistku, což jsem udělal v klidu ještě odpoledne den před dovozovou STK (vozit za sebou motorku na káře byla pro mě celkem čerstvá zkušenost a přiznám se, ne uplně bez stresu, natož s ní ještě objíždět někde po městě v pondělí dopoledne pojišťovny) a vzhůru na registr. Přihlášení se obešlo taky bez komplikací a dokonce mi přišly ve stejnen den sms, že si můžu vyzvednout jak novej řidičák, tak doklady se značkou.
Pokračování příště Pokud to někdo dočetl až sem, tak budu rád za jakoukoliv zpětnou vazbu a hrozně moc děkuju za komentáře. Snažím se trávit víc času v garáži než u pc a samozřejmě (někdy bohužel) motorka a internet nejsou jedinný věci co mam na starost. Jak budu mít trošku víc času (fakt to není fráze) tak to tu musim tak projít a minimálně lidem co mě hodnotili zkouknout mašiny. Pokud je mezi váma někdo z okolí Klatov, Plzně, tak se do budoucna můžem určitě domluvit na nějakej výlet. Motorku mám v současné době rozebranou a pracuju na přestavbě. Finální kombinace bude čistej hliník a černá matná a zkrácená podsedlovka, postupně jak budu doplňovat tohle psaní budou přibývat i fotky a postřehy které jsem během práce zaznamenal, takže koho moje psaní a fotky zaujaly, občas sem koukněte.
Poděkování lidem kteří mi byli nápomocni zejména při získání motorky patří : Honzovi, Ondrovi a Dušanovi, čímž je zdravím.
Bohužel, zranění lokte, nedostatek času, kdy jsem více jak 2 měsíce na motorku nesáhl, mě donutil ji poskládat ji zas do podoby ze který vyjela z fabriky a stavění nechat po sezoně,takže stav je takovej polokrysák, ale jinak bych se přes léto prakticky nesvezl. Radost z toho nemám, ale alespoň si ověřím nějaký věci co jsem dělal jak fungujou a příště budu chytřejší. Když jsem marodil s loktem, tak jsem koketoval s myšlenkou celý to prodat ale zatím ...
Přidány 2 fotky na dvorku, jak vypadá K teď.
Prodáno do dobrých rukou, budou ji přestavovat, tak snad jim to půjde lépe než mě.
Parada, uzasny, krasny, nemam slov. Diky za takovej popis.
nejpovedenější civilní verze cihly...
Fakt je jenom jeden,a to,že když se chce,tak to jde.Dost dobrá práce.
Pěkná
Super,
přeju spoustu kilometrů na tomhle bavoru