Vydražen na aukru, podle cen na internetu za příznivou cenu, ovšem pro mně docela drahý na fichtla.
První dojmy - První dojmy zatím nejsou, po přivezení se ho podařilo nastartovat, to je zatím vše.
Recenze
Kupován jako téměř kompletní, chybí opravdu jen drobnosti- většina se doma najde. Motor měl být v chodu, což se mi hned po přivezení potvrdilo.
pětsetpadesátpětku sice doma mám, ale dal sem se na to mít ty motorky raději v původním stavu, což moje 555 nebyla a ni možnost dát jí do něho. Proto jsem se rozhodl pořídit jinou- nejprve jsem zkoušel zdali někdo nevymění, ale nikdo se nezval, proto jsem se začal poohlížet po internetu, narazil jsem na celkem slušného plně kompletního pařeza v původním laku i když chromy byly horší ale to by se vyřešilo výměnou dílů. Byl i v dojezdové vzdálenosti a byl za 5 tis, bohužel prodejce den před koncem aukci zrušil, tak sem musel hledat dál až sem narazil na tohoto.. z mizerných fotek se zdálo že lak je původní až na přední vidlici, daleko byl necelých km, což vyhovovalo, tak jsem přihodil a aukci vyhrál, bez pár stovek skoro pět tisíc, což je za fichtla docela dost, ale ty ceny jdou dnes nesmyslně nahoru, ale za původní a krásně dochovalý stav byl dal možná i víc, moc lidí si to neuvědomuje, ale právě motorky v původním stavu jsou ty nej..
Dovezl jsem ho v autě domů, hodil do garáže k ostatním a časem se uvidí co s ním, až bude čas, bude chtít rozdělat a očistit, trochu vyspravit lak, protože blatník je pocákaný barvou a celkově plechařina je vyspravovaná červenou základovkou, takže to bude chtít aceton a ty "opravy" škrábanců umýt. Nejhorší je podsedadlový plech, ten je celý přetřený, čehož jsem si všiml až když jsem motorku viděl naživo.. tak doufám že se podaří barvu smýt a bude tak celej pařez v původní jawácké barvě.
Postupně to sem budu dopisovat a vkládat fotky jak to vypadá.
Bylo trochu času se na pincka podívat, takže číslo motoru a rámu sedí, což je plus, přední vidlice není přetřená ale zřejmě vyměněná, protože původní červená barva vespod není, takže sehnat v origo barvě. Zkusil jsem nitroředidlem odbarvit ten štětkolak z podsedadlového plechu, ale ani se to nehne, budu muset experimentovat s různými druhy ředidel a rozpouštědel. Ale místy jsou vidět linky a hezký původní lak, zachránit by to chtělo! Na kolech se chrom loupe, takže možná vyměnit za jiné? uvidíme co s nimi půjde udělat. Karburátor bude chtít přetěsnit, protože z něj docela dost chčije, jak se pustí benzín. Návleky z kombinaček co jsou na páčkách řidítek se sundají, řidítka asi vyměním za hezčí, lanka od obou brzd jsou urvané takže vyměnit, doplnit stupačky, brzdový pedál a stojánek. Vše mám naštěstí doma, tak budou scházet jen dvířka prsíček, na ty ale spěchat nebudu, když vidím ty palby za jaké se prodávají.
Sečteno a podtrženo... váhám zda si ho vůbec nechat a pouštět se do něho, bude to dost práce, což mi tolik nevadí, tohle dělám totiž rád, ale levněji by možná vyšlo tohoto prodat, trochu si připlatit a koupit hezčího, zachovalejšího, než investovat do dílů co bych musel vyměňovat. Není totiž jednoduché trefit přesně odstín laku, po těch 50 letech je to různě vyšisované a sehnat nějaký díl aby vypadal tak jako že je na té motorce původní, vůči ostatním dílům se nemusí vždy podařit. A samotné zachovalé díly v původním stavu nejsou zrovna levné.
Tak se ještě uvidí jak to všechno bude..
Paráda, přeji hodně zdaru při renovaci Pro tuhle motorku mám slabost. Mám ho doma taky a lítal jsem na něm po polních cestách už asi od 12 let. Nyní uvažuji nad renovací, ale je problém, že je stále psaný na dávno zesnulého dědu a mně se vůbec nechce podstupovat martirium s dědictvím.
Pěkný kousek
Fandím a držím palce.
Správnej přístup Hlavně origoš