XTčko jsem si přivezl 21.3.2016 z Přibyslavi s 9940km ,servisovanou výhradně u autorizovaného servisu Yamaha.
Výška jezdce: 183 cm
První dojmy - První dojem z jízdy byl nádherný,motorka krásně ovladatelná a živá.Po ujetí pár kilometrů mi hned padla do ruky.
Doplňky na motorce - Blástry,kryt pod motorem,reflexní proužky,zrcátka z kawasaki Z 750
Recenze
Po XTčku jsem slintal delší dobu,už jsem měl čest okusit starší model 600 E,kterému jsem nemohl nic vytknout.Po modelu 660X,jsem začal od prodeje Éčka koukat a porovnávat s jinými,konkurenčními značkami ,například se Suzuki DR-Z 400 a Honda FMX,ale obě motorky,jsem zavrhnul z jistých důvodů a potřeb.Nakonec i vzhledově je XT hezčí,než dvě zmiňované mašiny..A tak můj příběh s další Yamahou začíná...Nakonec jsem sehnal toto Xko,celkově XT660X zaujme vzhledem,výkonem,spolehlivostí,dlouhými servisními intervaly a víceméně cenou.
Mojí motorku jsem přivezl s 9940km,bylo o ni dobře postaráno,.předchozí majitel byl starší člověk,který jí měl spíše "okolo komína".Je zakoupená v Jihlavě,jako nová u moto Filipenský,u kterého také byla řádně servisovaná.
Pojďme se tedy kouknout na konkrétní části motorky:
Technické parametry:
Hmotnost: 177 kg
Odpružení kol vpředu: 200 mm
Odpružení kol vzadu: 200 mm
Úhel hlavy řízení: 64.0 stupňů
Výška sedla: 875 mm
Stopa: 94.0 mm
Rozvor: 1490 mm
Typ rámu: Uzavřený trubkový
Materiál rámu: ocel
Druh motoru: řadový
Takt motoru: čtyřdobý
Chlazení: kapalinou
Sekundární převod: řetěz
Rozvod: OHC (ventily i vačkový hřídel v hlavě válce)
Příprava směsi: vstřikování
Startér: elektrický spouštěč
Počet rychl. stupňů 5
Vrtání: 100.0 mm
Zdvih: 84.0 mm
Kompresní poměr: 10.0 :1
Zdvihový objem: 660.0 ccm
Počet válců: 1
Počet ventilů: 4
Točivý moment: 60.0 Nm
Točivý moment: 5250 otáčky/min
Výkon: 35.3 kW
Výkon: 48.0 koní
Výkon: 6000 otáčky/min
Maximální rychlost: 160 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5.1 s
Druh paliva: Natural 95
Objem nádrže: 15.0 l
Objem rezervní nádrže: 5.0 l
Spotřeba: 4.5 l na 100km
Přední pneumatika: 120/70 - 17
Zadní pneumatika: 160/60 - 17
Přední brzda: kotoučová,kapalinová-->čtyřpístek , průměr kotouče 320 mm
Zadní brzda: kotoučová,kapalinová-->dvoupístek , průměr kotouče 245 mm
Agregát:
Vodou chlazený jednoválec,který nabízí krásný kroutící moment,již od spodních hranic otáček.Ve vyšších otáčkách si poslušně a v klidu přede i bez jakéhokoliv propadu výkonu..35KW,umí s motorkou pěkně rozhýbat a pokud nejste žádný Sršeň,tak výkon postačí.Převodové stupně padají velice přesně ve spolupráci s lamelovou spojkou v olejové lázni.
Tento motor,je lety prověřený a najde se ve starších modelech Yamaha.Samozřejmě,v tomto modelu,dostal modernizaci a vylepšení,jako je chlazení vodou,jiná příprava směsi,vrtání atd...
Spotřeba,se pohybuje v krásných hodnotách 4-5.5l/100km,dle stylu jízdy..O nějaké,maximální rychlosti psát nebudu,protože kdo chce lámat rychlostní rekordy,ať si koupí silničku.
Od motoru,musíme očekávat mírné vibrace,které se přenáší do celé motorky,které jsou zaviněny umístěním pouze jednoho válce motoru.
Když vše shrnu,je to spolehlivý,nezničitelný motor a pokud se mu dopřává to co vyžaduje (řádný servis) ,odmění se Vám jeho dlouhou životností a dostačujícím výkonem.
Rám a Podvozek
Rám,typu trubkový uzavřený.Je to kus pořádného železa ,proto je motocykl těžší,než klasický motard,nemohu mu mimo váhu nic vyčíst,v zatáčkách se nekroutí ,krásně sedí na silnici,ve spolupráci s nově obutými metzelerkami.Celkovou ovladatelnost,bych hodnotil výbornou.
Brzdy
Radiální čtyřpístek vpředu ve spolupráci s radiální pumpou by toho mohl zvládnout více..O zadní raději nemluvit...Zdá se mi,že tady soudruzi zaspali.To mám snad brzdit nohama? Jednoduše řečeno,účinnost brzd ku hmotnosti a objemu motorky nic moc.
Vzhled a výbava
Vzhled,jedinečný,jednoduchý prostě krásný.
Výbava pěkná,překvapil mě úložný prostor,protože v mojich předchozích mašinách,nebyl skoro žádný.Co také chválím,.výstražný blinkry,je to kravinka,ale také,nikdy jsem to neměl a já si na detaily potrpím.Také,co se mi moc líbí,je multifunkční displej s možností diagnostiky,což se také moc často nevidí.
7.8.2017 Prodáno,ať slouží.novému.majiteli
Parádní
Rozhodně to bude kvalitnější neż ten samej motor v Jáwě
Děkuji
Huny: Já jsem byl vždycky jinej
supr vypadá fajně tak se třeba někde potkáme