Skvělá pořizovací cena, ikdyž ji mám už ojetou. Vyniká svým vzhledem, spotřebou a dostupností náhradních dílů.
Videa z jízdy najdete zde: http://motorkari.cz/a/dqc
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CBR 125R: Přišla mi nízká a není určená na delší trasy + vzhled
Yamaha YBR 125: Vysoká pořizovací cena
První dojmy - Hned jsem si zamiloval její vzhled a mohutnost. Oproti podobným modelům a značkám 125 objemových motorek na mě působí tato jako silnější. Přijde mi pohodlná na cesty, jen spolujezdec cítí během cesty silnější vibrace od motoru.
Motorku bych doporučil pro - Pro začínající jezdce, na naučení skvělá volba
Doplňky na motorce - Nabíječka na mobil a GPS
Barevné proužky na kola
Držák mobilu
Recenze
Na silnic svýma tlumičema jak dělaná, ikdyž ty naše "cesty" v ČR stojí za prd...
Vzhled
Zaujal mě design a mohutnost jak jsem již zmínil. Nádrž na 18 litrů, paralelní dvouválec a dva výfuky vedle sebe prostě dávají něco do sebe. Když potkám ostatní motorkáře, ptají se mě co je to za motorku a jak je silná, a když jim odpovím že jen 125ccm, tak mi nechtějí věřit. jelikož mám nově udělaný lak, nemám nikde po motorce ani nálepku s logem nebo značkou motorky, takže si už plno lidí myslelo že je to nějaká Yamaha nebo Kawassaki. Toho malého nápisu na motoru si zatím málokdo všimnul.
Poruchy a jiné
Moc jsem nepochopil, proč tam udělali kapalinové chlazení, jelikož na tak málo objemový motor, kde se pomalu kvůli nepotřebě právě vodního chlazení nezapne ani ventilátor na chladiči působí trochu zbytečně. Ale možná je to jen špatným čidlem, rádo odchází hned po pár stovkách-tisících kilometrech...
Další častou poruchou je praskání zadní žárovky z důvodu vibrací a díky nim i praskání zadních bočních plastů kolem sedla. Když se podaří je šikovně zalepit, už se to neopakuje. Žárovku pak stačí vyměnit např. za ledkovou, která nemá vlákno které by mohlo prasknout a právě se vyrábí i se stejnou paticí. Sice je o něco dražší, ale kvalitou a funkčností se nevyrovná vláknové, kterou byste museli každou chvíli měnit.
Slabou svítivost blinkrů způsobují slabě žárovky v blinkrech. Stačí všechny vyměnit za 21W a mělo by být vyřešené.
Motorka se dá vytočit do celkem dost vysokých otáček. Pro ty, co by místo toho zvuku raději trochu rychlosti navíc stačí vyměnit přední ozubené kolečko za více zubů. Mělo by to snížit otáčky a přidat něco málo na rychlosti samozřejmě na úkor výkonu.
Úložný prostor taky nic moc, pod sedlo se vleze tak akorát lékárnička, nějaké to nářadí a možná tak peněženka s doklady. Ale kdo uvažuje o více místu, stačí namontovat motokufr na zadní nosič a vzhledově to vypadá rozhodně pěkně.
Budíky jsou originál z výroby. Jinak jsou naprosto stejné jako z Yamahy YBR 125 az na jiné rozmístění číslic a je u nich přidána kontrolka termostatu chladící kapaliny.
Kde jste sehnal ty budíky ?
Pěkná motorka, určitě s ní budeš po vyřešení nějakých drobností spokojenej
. Jinak co se týká toho vodního chlazení, tak počkej až budou v létě 30°C teploty, určitě ho oceníš a uvidíš, že se ti bude ventilátor celkem často spínat
. Co se týká toho úložného prostoru, tak kufr je nejlepší, ale mrkni ještě do místa mezi motorem a zadním kolem, je tam ještě jedna plastová schránka s "uzamikatelným" víčkem...
Slušná motorka, přeju tisíce pohodových kilometrů.