PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 1200 XC (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník prokyno
Vloženo 6.4.2016
Aktualizováno 6.4.2016
Zobrazeno 7 895x
HODNOCENÍ PROFILU OD 24 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Prostě bomba moto, dobře vypadá, dobře jede a hlavně mě baví.

Více fotografii

Motorka koupena od Triumph moto Olomouc - Vše fungovalo a funguje tak jak má být.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XT1200Z Super Tenere: Prostě mě nesedla
KTM 1190 R Adventure: Absence kardanu, a špatné zázemí pro provoz v místě bydliště

První dojmy - Po prijížďce bylo rozhodnuto. Dobře sedí, pohodlná, motor za 1.

Motorku bych doporučil pro - Moto bych doporučil lidem co už mají něco najeto, na dlouhé cesty i na blbnutí kolem komína.

Doplňky na motorce - Koncovka výfuku SC Project, AL kufry GIVI, AL ochrana motoru, přídavná světla, blastry, vyhř. rukojeti a sedlo, zvýšení řidítek, placka bočáku, stupačky SWmotech, spodní padací rámy Triumph, horní padací rámy SWmotech, řadící páka SWmotech, zadní blatníček Pyramid, ochrana chladiče Beowulf, stavitelné páčky M style

Recenze

Po předchozích moto, které byli více na asfalt (GSF Bandit 1200N a MT-01), jsem zatoužil po větším pohodlí při delším cestování. Občasné výlety na nezpevněnou cestu, přijatelná ochrana jezdce s celkově po jiném zážitku z jízdy.
Volba padla na velké cestovní enduro (i když označení enduro při váze kolem 250kg není na místě). Mezi adepty se objevilo toto: Yamaha XT1200Z, KTM 1190R Adventure, Triumph Explorer. BMW ve výběru nebylo, protože po svezení na něm Jsem konstatoval, že Boeing a autobus neumím řídit .
Yamaha mě tak nějak nesedla, u KTM mě vadil řetěz (už sem se chtěl od toho odprostit pro jednou) a ne příliš lichotivá situace při servisních ukonech a prodeji u některých zástupců KTM. Po zkušební jízdě na Exploreru bylo rozhodnuto .
Moto má sice váhu přes 250kg, při manipulaci na místě to jsou galeje, ale jak se to rozjede, už se nechá vodit jako kočička , pěkně sedí na silnici, nechá si líbit i pěkné náklony (sice na kolínko to není) co dovolí gumy a stupačky, pohodlný posez pro dlouhé cesty a motor co má koule.
Moto mám pár měsíců a prozatím najeto cca 3000km takže názor na podvozek, motor a jiné bude jen po tuto dobu, to se může změnit po větším nájezdu.
Motoricky je Triumph perfektní, když pominu ten opruz se zajetím motoru, který trvá až do 1000mil (1600km), nejhorších je prvních 160km, točit max. do 3500ot/min hrůůůza. Pak už se to zvedá a dá se na tom slušně jezdit.
Celkově třívál táhne prakticky od nuly až do maxima (pocitově), při 7000 a víc ot., začíná malý peklo .
Brzdy Nissin jsou dobrý, ale sneslo by to o trochu více, v kombinaci s ABS a trakcí, ale ubrzdíte skoro vše. Počítám, že si ještě trochu sednou.
Podvozkově prozatím nemám co bych vytknul, jen mohli dát o něco větší zdvihy, ale zatím dostačují, od nova je podvozek tužší, než si sedne a rozhýbe se. Prozatím mám nastavení z továrny a celkem mě sedí.
Ovladatelnost je na místě díky váze malá posilovna, ale po rozjetí váha zmizí a řídí se jak babeta .
Cestování s Explorerem je na pohodu, stejně tak se s ním dá i vyblbnout v zatáčkách. V lehčím terénu si vede velice dobře. V těžším terénu, no co si budeme namlouvat, na to tato motorka není stavěná, ale s šikovným jezdcem dokáže hodně i v tom těžkým (já to bohužel nejsem).
Spotřebou se pohybuju kolem 5,5l, když se mu dá trochu za uši tak spotřeba de nahoru, což je logické .
Celkově vzato mě po delší době začalo zase bavit jezdit a to díky Exploreru, jezdím po trochách celou zimu . Stojí za to a nelituju koupě.
A teď trochu kritiky .
Když pominu cenu moto, cenu servisu a náhradních dílů a přemrštěné částky za doplňky, tak inženýři v Anglii mohli trochu více přemýšlet u některých částí.
Ochrana zadního tlumiče od bordelu z kola žádná (nutno dokoupit nějaký blatníček), ochrana chladiče to stejný, žádná byť aspoň plastová mřížka není, (asi to stojí majlant), nízko posazený přední blatník na pneu, pokud se jezdí jen asfalt, není problém, ale v terénu a třeba s blatem po zalepení dojde k destrukci. Padací rámy od Triumphu jsou dobrá věc, ale chrání jen motor, je třeba dokoupit i horní, aby po lehnutí neodešli plasty na nádrži, nebo nelehat . Celkem hlučný převod kardanu a velké vůle v soukolí. Podvozek by si zasloužil větší zdvihy.
Prvních pár tisíc celkem šílené zvuky, pazvuky a rachoty z motoru , ale je to Triumph a k tomu to patří, po najetí pár dalších tisíc si motor sedne a projev bude úplně jiný.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
sasos69
sasos69 napsal 02.05.20 v 16:40 10b.

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 12.07.17 v 23:24 10b.

Korffik
Korffik napsal 29.11.16 v 22:00 10b.

Krásná ať slouží

LukšaRR
LukšaRR napsal 01.08.16 v 16:55 10b.

Peckaa

AVENGER2008
AVENGER2008 napsal 13.04.16 v 12:59 10b.

Moc moc pěkná !

Více komentářů



TOPlist