Znáte ten pocit, když hledáte novou motorku a nakonec zjistíte, že si ona hledala vás?
Motorka koupena od shadepirat (Praha 4-Nusle)
Výška jezdce: 176 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW K 100 RT: Tohle bylo blíž
První dojmy - První dojmy byly příšerné, nepohodlná, velká, těžká motorka, co nezatáčí a bolej mě z ní ruce. Ale to by byla reakce asi každýho, kdo předtim jezdil na lehoučkém skoropětikilu na úzkých gumách.
Doplňky na motorce - Výfuk Scorpion
Recenze
Po dvou letech v sedle GS450ky to chtělo už změnu. Lákalo mě, zkusit pro jednou něco moderního, co odpovídá motocyklovým standardům tohoto století, nemá to brzdy ze sýru a rám z tvarohu. Nepotřebuje to při každém tankování transplantaci oleje a za jízdy to nevydavá zvuk, jako když se zhroutí regál v železářství.
V inzercích jsem stále lačně pokukoval po BMW K100, ale trochu mě děsila představa, že koupím vrak, nebo že si co do jízdních vlastností moc nepolepším.
No a pak mi jeden známý píše, jestli nechci VFR, lehce burané, za dobrou cenu.
Šel jsem se na něj podívat, slovo dalo slovo a o pár týdnů dál jsem šel zaplatit zálohu.
Protože jsem v tu chvíli neměl papíry, vyplnoval jsem si čekání opravou. Motorka byla padená na okruhu na pravou stranu. odnesl to blatník, pravá část masky, kapota, páčky, řidítka, víko motoru a maličko i výfuk a zadní podsedlák s madlem.
Jinak byla ale motorka v perfektním stavu, po servisu, s novým regulátorem a baterií. Sice má na budíku už 92 000km, ale kdo zná VFR ví, že to znamená akorát zajetej motor.
S opravou jsem si dal záležet, ale vzhledem k omezenému rozpočtu jsem si vše dělal doma. Svařování plastů se povedlo na jedničku, ovšem lakování a přípravu povrchu jsem se učil za pochodu. Proto taky blatník dopadl tak jak dopadl, zatímco na kapotách a masce byste krom lehce jiného odstínu laku nepoznali (skoro) nic.
Jízda, prvních 200km jsem nadával na to, co jsem si to koupil za krám. Přišlo mi, že motorka vůbec nezatáčí a už po patnácti kilometrech mě začínaly nepříjemně bolet ruce. Snad bych jí i poslal dál, kdyby mě kamarád neupozornil, že mam každé řidítko jinak vysoko a v jiném úhlu. Po výměně ohnutého řidítka se situace podstatně zlepšila. Začalo to zatáčet (v rámci možností, obratnej úhoř to díky velikosti a váze nikdy nebude) a dále se bolest rukou změnila z "sr*t na to" na "na to si zvyknu".
Bohužel se ale odhalilo i několik dalších nepříjemností jako spojka na konci životnosti a nerovnoměrně sjetá zadní guma.
Jízdní vlastonsti nechci zatím moc popisovat, přeci jen čekám na novou pryž a až potom budu moudřejší.
Snad jen pár obecných postřehů.
1. Nikoho ta motorka nezajímá, nestane se vám, že by se s váma dal někdo jen tak do řeči, nebo se zeptal na nějaký technický detail. Bod pro GS450
2. Počet lidí, co s vámi chtějí závodit na semaforech se dramaticky blíží nule, protože VFR vypadá dostatečně rychle.
3. Mnoho aut vám samo uvolní levý pruh, i když jste aniu neměli v plánu je předjíždět.
4. Naprosto dokonale svítí. Fiat lux!
Celkem pěkně jsi to polatal Tak hlavně už žádné násady od koštěte.
Moc pěkná, každý se musí otočit! Samozřejmě 10 bodů!
Hlavně opatrně! Když porovnán všechny tvé dosavadní stroje a teďka VFRo tak je to pořádnej skok!
Hlavně opatrně! Když porovnán všechny tvé dosavadní stroje a teďka VFRo tak je to pořádnej skok!
dobrýýý