Pohodový jednoválec s nezaměnitelným zvukem a charismatem
Motorka koupena od FIRMA:Vintage Garage (Praha 9-Čakovice)
První dojmy - Snadno ovladatelná motorka s dostatkem výkonu pro radost z ježdění. Při rychlostech do cca 100 km/h minimum vibrací (ideální rozsah pro jízdu je 80 - 100 km/h). Ovladače jsou tam, kde mají být, žádná zbytečná elektronika (s výjimkou vstřikování paliva)... Maximálka je cca 130 km/h, ale to už je jen pro otrlé s anitivibrační výbavou (všude) :-).
Motorku bych doporučil pro - Pro koho? Pro toho, kdo nespěchá, nepotřebuje vysoké rychlosti, má v oblibě jednoválce a motorky s duchem let dávno minulých... Kdesi jsem četl, že správná motorka má lichý počet válců a tři jsou už moc :-)
Doplňky na motorce - Sedlo spolujezdce (vzhled bez něj je ale lepší).
Recenze
Proč RE? - Asi jediný dlouhozdvihový jednoválec na trhu, jediná motorka s tímto zvukovým projevem (získat na běžné ježdění cokoli staršího není moc pravděpodobné - BSA, Norton, JAWA, Junák...). Plně splnila očekávání. Na dlouhou cestu by to asi nebylo úplně pohodlné, ale pro ježdění po okolí ideální.
Tvrdím, že to není retro - oni to v té Indii dělají už desítky let pořád skoro stejně. Nenavazují na historické výrobky, oni je prostě dělají dodnes .
Výhody z mého pohledu:
* Vzhled
* Klasická koncepce motorky
* Žádné zbytečné plasty - vše je poctivý plech
* Z dosavadních zkušeností solidní kvalita
* Jednoduché ovládání
* Ochota jít do zatáček
* Špičkový zátah už prakticky od volnoběhu (v rámci výkonu motocyklu)
* Nízká spotřeba - ještě jsem se nedostal přes 3,6 l/100km (sólo)
* Za všech okolností dostačující výkon
Nevýhody:
* Indové jsou čuňáci a krátké šrouby v krytu výfuku strhali snad všechny (ostatní je naštěstí OK ).
* Vibrace nad 120 km/h
± Člověk je neustálým terčem dotazů na rok výroby (s překvapením po sdělení skutečnosti), obvyklé jsou pochvaly, jak dokonale je motorka zrestaurovaná apod.
A kam všude se s Royalem dá dostat? Není toho moc, co nezvládne ...
ale je toho k vidění mnohem víc.
Z dnešního pohledu jsem udělal dobře i v tom, že jsem jej koupil ještě před nástupem nesmyslu v podobě Euro 4, které zlikvidovalo většinu vzduchem chlazených motorek. Navíc beru jako "výhodu" i to, že mám vzadu ještě jen bubnovou brzdu. Modernizace, která proběhla, přinesla sice kotouč (a jistě i lepší brzdný účinek) i dozadu, ABS, ale také novou kyvku, která je masivní (byť asi slitina hliníku), ale podle mě se negativně podepsala na vzhledu.
Mám tohoto krasavce po otci, který ho kupoval před sedmi lety a jsem z něj unesen. Úžasný a pohodový stroj s fantastickým motorem.
Díky za pochvaly. Do Indie se asi hned tak nedostanu, ale když vidím, co tam Enfieldy vydrží, tak obavy nemám...
Krása!
Indie je moje srdcovka... Připojuji se k Chicagovi...Jel jsem na tom tam - kdo ho v Indii má je v tamní dopravě King. Tady v ČR je to trochu nastaveno jinak... Zajímavej postrk pro rohlíky by mohl bejt ten RE Hymalaian...400. Ještě jsem ho naživo neviděl, ale těším se...
Pevný nervy při předjíždění, dude
Mel jsem tu moznost na ni jezdit v Indii, a je to uzasnej stroj, zadne retro presne jak popisujes
At dlouho slouzi - co jsem mel moznost vyzkouset, tak urcite bude.