Výběr byl čistě náhodný. Vůbec jsem nad ní neuvažovala, až jsem na ni narazila na inzerci a natolik mě zaujal výborný stav, výška (nebo spíš "nížka" :D) sedla (tato konkrétní je snížená na 74cm, pro mých 167cm je to perfektní) a pěkná cena, že jsem neváha
Výška jezdce: 168 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 125V Varadero: Slabé
Honda XR 125 L: Možná by byla dobrá na učení, ale odradila mě nepraktičnost na silnici
Suzuki XF 650 Freewind: Byla o dost dražší a cítila jsem, že je zbytečné kupovat první motorku za moc
První dojmy - Mám z ní radost. Na to, jak mě všichni odrazovali, že jsem blázen, ať si nekupuju "pětistovku", jsem velmi mile překvapená. Motorka je hrozně hodná, pěkně drží, poslouchá a velice dobře se mi na ní učí. Musím podotknout, že jsem dříve nikdy žádnou motorku neměla a nikdy na ničem nezkoušela jezdit, přesto s touto mašinkou nemám žádný problém.
Motorku bych doporučil pro - Rozumným začátečníkům nebo i zkušeným jezdcům, kteří nemají potřebu mít motorku, která jim utrhne ruce, ale přece jen vyžadují určitý výkon. Zároveň bych motorku doporučila drobnějším postavám, 184cm chlap už na ní vypadá trochu komicky :D, vůbec bych se tedy nebránila stroj doporučit především ženám.
Doplňky na motorce - Zadní kufr
Recenze
Chtěla jsem motorku, která bude vhodná pro začátečníka, nebude jako moje první zbytečně drahá, dosáhnu s ní bezpečně na zem a budu vědět, že mi bude pár sezón stačit (právě proto jsem upustila od zvažování nad Varaderem). Tahle motorka očividně všechno toto splňuje.
Zatím teprve trénuju na autoškolu, takže asi nejsem schopná nějaké rozsáhlé recenze, každopádně cítím, že jsem si vybrala dobře; je na ní pohodlně, posaz není vzpřímený, ale ani příliš nakloněný. Zezačátku mým malým ručkám dělaly problém vzdálené páčky (hlavně brzda), to jsme ale vyrešili jednoduchým přenastavením a teď se mi jezdí jako po másle.
Edit 8/2019:
Motorka mi už začínala být slabší a také jsem zatoužila po novějším a spolehlivějším stroji, takže už je čerstvě u nové majitelky, která si také nemůže vynachválit nízký posez. Jsem ráda za všech 6000 společných kilometrů a jsem vděčná, že se na ní může učit zase někdo další :) .
Každopádně pro začátečníka si myslím že jde o skvělou motorku. Na svůj "věk" a objem má dostatečný zátah, je nízká a není příliš těžká. Taky je levná a není problém sehnat levnější neoriginální díly. Jen vzhledem ke svému stáří vyžaduje zvýšenou pozornost, co se týče technického stavu. Mě se třeba těsně před prodejem (to jsem ještě nebyla rozhodnutá prodat) vysypalo ložisko v hlavě - normálně praskla ta spodní miska. Takže se to dávalo dokupy.
Posez mi vyhovoval, samozřejmě po nějaké době začnou trochu bolet záda, není to cesťák, ale není to nic hrozného. Spolujezdec má kolena pod bradou :D takže doporučuju vozit pouze menší osoby nebo nejezdit ve dvou dlouhé trasy.
Jedním z důvodů k prodeji byla vyšší spotřeba. Nikdy jsem to nějak neměřila, ale odhadem si vzala v klidu tak 5,5l/100 a když za to člověk zatahal, spotřeba letěla raketově klidně až na nějakých 8, a to mi nevyhovovalo, jelikož jsem za to postupem času tahala čím dál častěji :D .
Díky díky :)
Teďka je po pořádném poctivém servise (konečně od poctivého mechanika), takže jede jak vyměněná...Jsem nadšená :P
hezká
krásná
Fazerek:
Ano, taky se mi líbí, ty tvary mají něco do sebe :) ... Jen na téhle pětistovce mi příjde, že by každý mohutnější nebo vyšší chlap vypadal jako na pitbiku :D ... Mě je myslím si akorát, ale taky mám 167cm. Jedenáctistovka asi bude větší a tím pádem víc "chlapská"...
Puffybodie:
Děkuji :) Ano, stav je opravdu velmi pěkný. Jen jsme zjistili na evidenčce, že je tam neznámo proč vepředu širší guma, než má být, takže jsme museli slíbit, že ji vyměníme, což samozřejmě na jaro uděláme, k tomu se udělá ještě běžný jarní servis a myslím, že to bude dobré svezení :)