PROFIL MOTORKY

Yamaha YBR 125 (2005)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník KOLI_27
Vloženo 14.1.2018
Aktualizováno 9.5.2022
Zobrazeno 2 366x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Lehká, živá, zábavná, spolehlivá, celkem úsporná (přece jen stříkačka by brala trochu míň)

Více fotografii

Výška jezdce: 179 cm

První dojmy - Pořád jsem nevěděl jakou vybrat, tak jsem zvolil tu, na které jsem dělal řidičák. Aspoň jsem věděl do čeho jdu. Podle mého ideál na začátek a takovou pohodovou jízdu, nikam nespěchat, stejně na YBR to ani moc nejde. Líbí se mi na ní její univerzálnost.

Recenze

Motorku mám sice teprve od září 2017, ale už jsem stihl něco málo najet, neskutečně mě to baví. Byl to ale na začátku spíš takový výstřel do tmy. Vybíral jsem něco levného na bych měl z letní brigády, cbrko jsem nechtěl a dvoutakty bych z mého rozpočtu neuživil. Takže zbylo ybrko, přemýšlel jsem nad xtčkem ale zrovna žádné poblíž nebylo.

Pro moje ybrko jsme jeli za starším pánem do ostravy, bylo v pěkném stavu, tak jsem ho vzal. Bohužel bylo, protože když jsem to zkoušel na zadní, tak jsem neustál dopad, řídítka se mi rozlítaly a já spadl. Motorka to odnesla rozbitým plexi, které už tam proto není, odřený rámeček světla a blinkry na levé straně, kryt budíků, nosič a je mírně ohnutá levá vidle ve spodních brýlích. Všechno opraveno. No co, příště budu zkoušet radši na louce :D

Jinak jízda je celkem v pohodě, sice v zatáčkách tomu přednímu kolu zatím moc nevěřím, jak je to měkké. Brzdy v pohodě, na motorku stačí. Motor je na 125 živý a hravý, nechá se vytáčet a hoši ono to asi nemá omezovač, dávno v červeným a omezovač nikde xD, po městě můžu jet na pětku a točit 5000 ale pryč z města a už to jen točit,točit,točit. Tomu potom taky odpovídá spotřeba, sice 3litry je na karbec v pohodě, ale četl jsem že stříkačky jezdí i za dva, to tady asi nepude. Podvozek - přední vidle je hodně měkká, zadek je v pohodě, dá se nastavovat. Jízda ve dvou je v pohodě jen při rozjezdech má tendenci stavět se na zadní. Úložný prostor - lékarničku jsem narval kdesi u nářadí pod nádrž ale jinak žádný, proto mám kufr.

Doplňky - kufr, padák - oboje od původního majitele

Motorka je vhodná snad všude, ve městě jako doma, na silnicích normálka, brzda provozu to není a myslím že zvládne i lehký terén, to teprve otestuju.





___

Po roce během kterého jsem najel zatím 7000 km, můžu říct že ybr je opravdu kvalitní a dobrá motorka, která vám toho do začátků dá mnoho.
Co se údržby týká, tak jsem zatím měnil 2x olej, vyměnil přední 13 let starou pneumatiku, která tam už opravdu neměla co dělat, za michelin pilot street, kterou mám (od 30000km celkově) pár dní už i vzadu. Měněna byla zároveň i řetězová sada, hlavně kvůli zatuhlým článkům řetězu. Jiné problémy jsem s motorkou neměl.
Spotřeba se ustálila na pěkných 2.8l/100km a to jezdí motorka vlastně skoro pořád na plný plyn, jinak to s žádnou 4t 125 v dnešním provozu nejde. Rychlost se na rovině vyšplhá na rovnou stovku, když se zalehne tak se objeví i 110km/h, ale to už je motorka skoro v červeném. Nejvíc jsem na ní jel asi 125 z dlouhého kopce při 11k ot/min ,ale to bylo jen jednou a víckrát už ani nechci, ybr na to není.
Na motorce se dá jezdit i celkem svižně a klopit zatáčky, ve vracečkách běžně škrtám hl. stojanem a to jsem měl vzadu ještě mitas H-03, která mě opravdu překvapila jak držela.
Podvozek je tak akorát na tento výkon, na nerovnostech se občas rozvlní, řešení přidat plyn a ona se srovná. Ale jinak vždy jede tam kam chci. Brzdy bych ocenil s lepším účinkem, už se mi stalo že jsem skoro nedobrzdil.
Celkově bych motorku hodnotil kladně, a když od ní moc nečekáte umí i překvapit. Mým cílem je dostat se s ybrkem na stupačky, s tou novou michelinkou vzadu už by to mělo jít, mitas už by mně dál nepustil.































___

Tak motorka má po dalších dvou letech najeto nějakých 38k, opravdu už jsem na příliš nejezdil, v 18 jsem si udělal řidičák na auto, a znáte to, něco nového, a taky motorka přece jen není tak praktická na jízdy do školy když je chladno a podobně, takže jezdila prakticky už jen za pěkných slunných dní a jinak stojí v garáži. Už kolikrát jsem chtěl motorku prodat, udělat A2 a koupit silnější, ale kvůli pandemii měly všechny autoškoly v okolí plno a měly by čas až někdy na podzim, kdy však stejně přišla druhá vlna, takže ybrko stále mám a stále bez A2, ale věřím že letos se to změní. Alespoň jsem měl dost času na rozmyšlení která motorka bude další. :D
2019
Na samotné ybr si rozhodně stěžovat nemůžu. První výjezd už 18.2. a co nás s kamarády nenapadlo, zajet si na Troják a tak nějak nám nedošlo že tam může být led. Dodnes si vzpomínám, jel jsem první, najednou jedeme po čemsi divném, vypadalo to jak proud vody, ale až po chvíli mi došlo že ono to neteče a že to je led, naštěstí jsem nezpanikařil a zastavil na sněhu, bohužel kámoš s DT na enduro kolech to jako poslední v řadě položil, sice prakticky v nulové rychlosti, ale sranda byla to zvedat na kola :D Na jaře jsem se pak dokonce potkal ve Šternberku s grassim (předpokládám že z videí na yt ho znáte, míval suzuki drz které jsem tehdy hodně chtěl :D), přijel už na své nové motorce yamaha fzs 1000, samozřejmě se mu stačit rozhodně nedalo, ale potkal jsem tam tehdy i další 125 tak aspoň s nimi jsem se snažil držet krok. :D Každopádně zpět k ybr, opravdu nechápu jak takové motorové kolo dokáže profrčet klopenku. Opravdu ukázka že v jednoduchosti je síla, když si uvědomím že yzf 125 mě ujížděla jen o málo a přitom ybr je motorka technicky jak z 90. let. Opravdu tyhle jednoduché stroje mám rád.
Dále jsem na ybr jezdil, s kamarádem jsem v květnu vydali do Mohelnice na trucktrial, opravdu záživná cesta ale ruce brněly ještě dva dny... a cestou se mi nějakým způsobem podařilo nalomit hlavní stojan boční jsem zrovna neměl, naštěstí to vydrželo až domů. Pouze se zavařil a od té doby drží jak skála. Další příhodou bylo když mi došel cestou ze školy benzín, tak jsem přepnul na rezervu, jenže se nějak dostal i přes palivový filtr bordel do trysky a nešlo nastartovat a nechtěl jsem to řešit uprostřed pole, tak nezbylo nic než tlačit asi 5km na benzinku :D. Tam jsem trysku profoukl a natankoval a už všechno v pohodě. Po zbytek roku už bez výrazné závady.
Co se týče údržby, tak na jaře jsem kontroloval seřízení ventilů a ikdyž se kontrola měla dělat dříve, tak ani teď nebylo třeba nic seřizovat, vše podle tolerancí.
2020
V tomto roce proběhla na jaře pouze výměna oleje Motul 5100 10W40 při 36 000 km a výměna brzdovky. Taky jsem ještě měnil baterku. Tento rok už jsem najel jen opravdu pár km kdy jsem se jel opravdu jen projet pro zábavu. Na konci léta jsem poprvé vezl přítelkyni a co se nepoštěstí... někde jsem dokázal píchnout zadní pneumatiku, naštěstí jsme nebyli daleko, takže jsme dojeli opravdu opatrně s trochu nafouklým kolem domů. Tyhle kola mají ještě duše, takže jsem ji objednal a nasadil. Druhá vyjížďka už naštěstí dopadla bez závady :D
2021
I přes pěkné počasí už asi půl roku jen stojí v garáži, pouze jsem ji umyl a nastartoval, všechno vypadá v pořádku, tak doufám že se na ní ještě párkrát projedu než půjde pryč.

Celkově jsem s motorkou pořád spokojen a myslím si že jako první volba není úplně špatná, hlavně pro úplné začátečníky. Designově si myslím že tyhle klasické proporce nikdy výrazně nezestárnou, takže motorka stále vypadá k světu. Co na téhle motorce však hodně oceňuju je její blbuvzdornost a schopnost přežít i při náročném prostředí s minimální údržbou. Velkou vychytávkou je dle mě rozhodně zachování nakopávačky zároveň vedle elektrického startéru. Když zemře baterka, pořád můžete odjet, nebo když ji chcete ušetřit tak to prostě nakopnete nohou, a určitě by se našel i někdo kdo by to dělal například jenom z nostalgie starých strojů.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
KOLI_27
KOLI_27 napsal 19.01.18 v 18:08

Díky , Každý musí nějak začít

mira592
mira592 napsal 18.01.18 v 18:38 10b.

Dobrý stroj

Raisto01
Raisto01 napsal 17.01.18 v 17:21 10b.

Dobrý. Na začátek super

Více komentářů



TOPlist