Dodnes pro mě jedna z nejhezčích motorek. A poctivý V2 motor.
Motorka koupena od Rendal
Výška jezdce: 180 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Speed Triple: V2 prostě !!
První dojmy - No každopádně rohlík od ucha k uchu protože jsem se po pár letech zase vrátil k V2 motoru a to je pro mě nemá konkurenci. Překvapil mě motor že na dvouvála má výkon jak dole tak i celkem nahoře. Hned jsem věděl že na lepší motorce jsem v životě neseděl a to nepřeháním a nějakou tu motorku jsem v ruce měl. Není to jen jízda ale je to i neskutečná sranda.
Motorku bych doporučil pro - Doporučil bych tuto motorku tomu kdo je trochu zkušený a umí tahat. Né z důvodu toho že by motorka byla silná nebo tak ale z toho důvodu že aby jste si jízdu užili a pochopili k čemu tento stroj je tak musíte trochu zatahat a mít nějakou tu zkušenost.
Doplňky na motorce - Výfuky Akrapovič, padací protektory RG racing, Puig štítek, tlumič řízení Hyperpro.
Recenze
Motorku jsem vybral protože jsem byl v 18ti letech na výstavě motocyklu 2008 a od té doby jsem jí chtěl. Tak 10 let potom co jsem vystřídal nějaké motorky tak jsem si splnil sen.
Jízda na této motorce je neskutečná. Nikdy se mi ještě u motorky nestalo že by mě při každé jízdě nabídla něco nového.
Sice když jsem motorku koupil tak na ní byly pneu Pirelli Angel ST. Ze začátku dostačující ale tak cca po 14 dnech co jsem motorce začal fakt topit tak ty gumy absolutně nezvládaly možnosti motorky. 2x mě to tak rozházelo v zatáčce že jsem vždy jen děkoval neskutečnému podvozku od Ohlins, který motorku vždy srovnal a vyžehlil drift.
Takže jsem sáhl do kešeně a objednal si Pirelli Diablo Rosso III. Neskutečná guma na lepší jsem v životě nejezdil. Ve spojení s Tuonem to pro mě bylo něco nového a nechápal jsem co se dá s motorkou na běžné silnici dělat .
Takže ovladatelnost nemá u mě konkurenci. Podvozek Ohlins je tak jemný a zdá se i měkký když jen stojíte s motorkou v garáži . Ale jakmile jezdíte tak je z toho sportovní náčiní které je tuhé ale zároveň pohodlné a vyžehlí kdejakou nerovnost. A čím víc člověk tahá tak tím líp motorka funguje. Absolutně bez vibrací nebo kroucení v zatáčkách. Kam se podíváš tak ta motorka tam jede. K vynikajícím jízdním vlastnostem napomáhá suprově tuhý rám a kyvka. Motorka se ani trochu nekroutí.
Motor je silný, hlučný a krásně dávkovatelný. Absolutně bez výhrad. Zvedá se to i pomalu na 3 kvalt. Je tam dle mého názoru krásně odstupňovaná převodovka. Na naháče až dost rychlá. Podle mě je zbytečné aby naháč který je určený do zatáček kde se cití nejlíp jel přes 270 km/h :D
A proto je dobré si tam pohrát s rozetou a s kolečkem a dát motorce ještě větší sílu a menší rychlost.
Také mě překvapilo jak krásně na to že je to motor V2 se dá vytáčet a ve vysokých otáčkách má i dost síly.
Brzdy super ale jen předek. Je to jejich nemoc že zadek nebrzdí protože je tam blbě umístěný ovzdušňovák. Ale to se dá vyřešit přepáčkem. Já to mám v originále a zadek mi nic moc nejde. Ale mě to nevadí protože předek brzdí tak že před většinou zatáček jezdím pomalu po předním kole.
Se spolujezdcem nejezdím protože to není motorka pro dva tečka.
Uložný prostor asi nejmenší co jsem kdy na motorce měl :D Ale cigára tam vejdou.
Spotřebu neřeším ale je to V2 takže pro šetřílky to není.
Servis zatím nic ale na letošní sezonu se chystám na nějakou menší kontrolu.
A co se týče poruch po 6000 km zatím nic. Jen ta zadní brzda.
Honza-K ... Jak říkáš netřeba zadek. Ale na kravinky by se někdy hodil
On není problém, tu brzdu odvzdušnit. Musíš ale vyndat brzdič a dát ho výš, než je pumpa. Což si evidentně udělal. A pak to brzdí, ale hrozně málo. Může za to poměr průměrů pístku brzdové pumpy a brzdovýho válečku v brzdiči. Každý na tu brzdu hrozně tlačí, v noze je docela síla, ale tím, že ten tlak je malej, tak to skoro nebrzdí a pak se to uvaří a zavzdušní.
Měl jsem Tuono ještě v záruce a v Aprilii na mě zkoušeli takový finty, že je pumpa blízko motoru a proto se hřeje a zavzdušňuje. Což je samozřejmě blbost, brzdová kapalina se vaří cca ve 220-240 °C, což je teplota, na kterou motor nikdy neohřeješ.
Chtěl jsem to řešit, ale nakonec jsem to nechal plavat a používal jenom přední brzdu...
Naprostá paráda!
Parádní..a v originále..ať slouží co jen Italfaktor dovolí :D
Krasnej Tunak. K 2V konfiguraci se clovek musi dostat postupne...