renocar_zari



PROFIL MOTORKY

Benelli 354 (1979)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník _Jerry_
Vloženo 10.7.2019
Aktualizováno 16.8.2024
Zobrazeno 1 660x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje první Benelli. Čtyřválec, třiapůle. Uvidíme...

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Zbyněk Soukup - Motosport (Jičíněv

Výška jezdce: 186 cm

První dojmy - Motorka byla přivezená v dost zuboženém stavu. Její cena tomu taky odpovídala. Nicméně startovala a po výměně svíček jela i na 4 válce. Ale ještě to nebylo ono. Prskala, škubala a dávala tak najevo, že prostě potřebuje nejdřív pořádné lázně.

Recenze

POZOR, POZOR, NOVINKA.
Od letošního roku máte i vy možnost vyzkoušet si jízdu na italských klasických motocyklech z mojí sbírky.
Více na webu projektu Meccanicatricolore

Jinak Benelli je jeden z nejstarších Italských výrobců motocyklů. Firma byla založena rodinou Benelli v roce 1911 v Pesaro. Moje motorka pochází už z časů, kdy Benelli stejně jako Moto Guzzi vlastnil argentinský magnát Alejandro de Tomaso. Jemu svět vděčí za první motocyklový šestiválec Benelli 750 Sei. De Tomaso se snažil optimalizovat náklady na výrobu, proto má Benelli a Guzzi z tamtěch časů řadu podobných konstrukčních řešení nebo dokonce shodných dílů. Například ikonická přední maska poprvé použitá na neméně ikonické Moto Guzzi 850 Le Mans Mk I.

Motorka šla hned po prvním jízdním testu na zvedák, rozebralo se kde co, objednala se krabice z novejma dílama a už se jede.
Vyčistit nádrž, kohoutky, vyměnit víčko, vyčistit karboše, srovnat hladiny, srovnat šoupátka, aby na oko chodily spolu. Bude třeba vyměnit gumove potrubí mezi karbcemi a motorem, propojit je hadičkami pro vyrovnáhí tlaků a celé to zase pěkně napasovat na airbox.
Vyčistit brzdy, vyměnit kapalinu, zkouknout jestli to nikde neteče. Celý to umýt něčím co rozpouští 40ti letou špínu, oškrábnout povrchový rez, sundat kola a taky je pořádně umýt.
Opravit přední tlumiče, které teď fungují jako jojo. V zadních jen vyměnit olej. Taky nový řetěz, olej, filtry, baterka, vyměnit prorezlý výfuky, nový gripy, gumy na stupačky, madlo pod sedlem, schránku na nářadí, zámek sedla a sám nevím co ještě.
Největší výzva bylo udělat pořádek v elektrice. Nikde jsem nenašel schema na tenhle model. Takže muselo stačit schema na šestiválec.

Když se to všechno dalo dohromady, motorka už vypadala celkem k světu. Nastal tak čas další zkoušky. Bohužel se ukázalo, že to nedobíjí a taky moc nejede.
Dobíjení se vyřešilo namontováním jiného alternátoru z motoru, který jsem k tomu dostal ve výhodném balíčku.
Fakt, že to moc nejede znamenal další ladění karburátorů, měření tlaků, seřízení ventilů, kontrola a nastavení předstihu atd...

Po tom všem ladění motorka staruje jde do otáček až do konce budíku (11.000 ot./min). Takže by to vypadalo, že vše je OK. Ale...
Během dalších zkušebních jízd se ukázalo, že je to slabota a motorka nemá větší chuť do života než Jawa 350. Tak to být nemůže.
Do 5.000 otáček se neděje vůbec nic. Aby trochu zrychlovala, je třeba ji držet u huby mezi 6ti a 8mi tisíci otáček. Potom na první 3 kvalty celkem peláší. V osmi začíná červené pole. Je úsměvné, že tahle motorka má papírově maximální výkon 38 koní posazený v 9.500 ot., neboli hluboko v červeném, kam to nikdo normální drtit nebude.
Problémem je, že vytáčení motoru do bezvědomí s sebou nenese žádnou chuť motorky k pohybu vpřed. Až komicky působí řev vytočeného motoru na dvojku před zatáčkou z které se vyřítí červený italský blesk rychlostí 60 km/h.
Maximálka, kterou se nám zatím podařilo dosáhnout je 120 km/h kdy se pětka vytočí do nějakých 7 tisíc.
Papírově by to mělo jet 160, ale tomu nevěřím. Na facebookové skupině od majitelů vím, že je to spíš 140.
Už jsem nad ní téměř zlomil hůl. Ale jednoho dne se v garáži objevila větší a silnější sestra 504 Sport, která má chuť do života úplně jinou.
To nás zmotivovalo k další demontáži karburátorů, přizvednutí jehel na maximum aby to tam teklo a opětovnému složení.
Po tomto posledním zásahu je to o dost lepší. Motroka najednou začala fungovat i v nižších otáčkách, které jsou nutné pro běžné přesuny z místa A do místa B. No a pokud ji podržíte pod krkem a nenecháte otáčky spadnout pod šest tisíc, je mrška celkem svižná a jen tak se chytit nedá. Konečně je možné využít tu její lehkost a ovladatelnost.
Je to stroj, který klade na jezdce vysoké nároky. Výkon a rychlost si tady opravdu musíte zasloužit.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Fazerek
Fazerek napsal 19.07.19 v 06:46 10b.

Bella bellissima

Gemil
Gemil napsal 17.07.19 v 19:19 10b.

Krása

Normik
Normik napsal 17.07.19 v 07:23 10b.

Ta je

Taliján
Taliján napsal 15.07.19 v 21:54 10b.

To je nadhera,

zdenyseek
zdenyseek napsal 13.07.19 v 18:14 10b.

Tady se rýsuje muzeum italských strojů v původním stavu Gratuluju-pekný stroj

Více komentářů



TOPlist