Jedná se o neobyčejný skútr, který snoubí technologie velkých motorek spolu s malým, avšak vitálním motorem.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia SR 50 LC: Dle inzerátu vypadala hezky, avšak když jsem se na ni přijel podívat opak byl pravdou.
První dojmy - Na první dobrou mě uchvátily velké světlomety, vévodící přední části motocyklu a také nádrž, která se nachází před Vámi, jako na opravdové motorce. Když chcete nastartovat, tak se nejdříve rozsvítí přístroje, otáčkoměr se otočí okolo své osy a tachometr napočítá do 199 a rozezní se zvuk " nízkootáčkového" motoru. Něco neskutečného.
Motorku bych doporučil pro - Skútra bych doporučil asi komukoliv kdo má řidičské oprávnění skupiny AM, ale taky i ostříleným motorkářům, třeba jako motorku na každodenní používání.
Recenze
Byla to vlastně náhoda, že jsem pořídil zrovna tenhle stroj. Vždy jsem chtěl Aprilii SR50 a o nějakým Peugeotu jsem ani nevěděl že vyrábí motocykly, což byla chyba.
Příběh toho jak jsem se dostal k Jetforcu se začal psát v srpnu minulého roku. Seděl jsem takhle v garáži a jelikož jsem chtěl jezdit, už normálně po silnicích začal jsem si dělat papíry, nicméně jediná motorka, co jsem měl a mohl s řidičákem AM provozovat byla Babetta 210. Bohužel, nebo spíš bohudík byla má vysněná Aprilie nad mé finanční možnosti, a tak mi brácha povídá, že ať se podívám na Peugeoty, že nejsou špatný a za rozum, tak jsem se podíval, tehdy jen na Speedfighta a ten mi zrovna moc neučaroval. Uběhlo pár měsíců a já stále neměl žádnou mašinu. Až jednoho deštivého říjnového podvečera jsem se zase podíval na ty Peugeoty a tentokrát jsem tam našel, dnes již mého Jetfroce. Hned jsem zavolal tehdejšímu majiteli, zda-li je ještě aktuální a domluvili jsme se na prohlídce, vše se zdálo být v pohodě.
Až v den kdy jsem se na něj měl jet podívat se nedalo pánovi dovolat, vše se zdálo být ztraceno, až později mi zavolal zpět, ale z jiného čísla a vyrazili jsme tedy.
Jetforce jsem nakonec koupil.
Teď k samotné motorce
Peugeot Jetforce byla vlajková loď divize Peugeot motorcycles, vyráběl se s třemi různými motorizacemi od 50cc až po 125cc osazené kompresorem. Já mám ten s nejmenším motorem a vstřikováním. Všechny tyto skútry jsou osazeny kotoučovými brzdami a dvoupístkovými brzdiči AJP. Celé to drží pohromadě rám typu deltabox a zabalené je to v nádherné kapotáži, díky jejímž designu vyhrál skútr roku 2002 Evropskou cenu za design.
Skútr se nejlépe cítí v technických pasážích, s utaženými zatáčkami. Tam se ukáže jeho skvěle naladěný podvozek, vpředu s vidlicí značky Peugeot a vzadu tlumičem Paioli.
Na skútru jsem nejvíce dal "na jeden zátah" zhruba 120 kilometrů a dvakrát pohodlné to už nebylo, protože se vysedí "důlek v sedačce" . Za to ve dvou se dá na Jetforcu s motorem se vstřikováním jezdit jedna báseň. Jede úplně stejně jako v jednom, to znamená max. rychlost na rovině 72 km/h a cestovní rychlost 64 km/h.
Poruchovost
Poruchu jsem za celou dobu mého používání řešil jen jednu a to vadný regulátor dobíjení, po výměně za nový jezdil skútr zase jak víno.
Spotřeba
Skútr žere zhruba 2,5 litru na 100 kilometrů plus asi litr oleje na 500 kilometrů.