Jeden známý mi řekl, že skůtr není motorka a abych prý si koupil silniční enduro, že to je nejlepší. Tenkráte jsem ale nevěděl, že on na ničem jiném neseděl. Chtěl jsem teda nějaké velké silniční enduro. Můj limit byl 200 000 Kč. Hlavním kriteriem byla je
Motorka koupena od vs-moto - Mám od něj už druhou, vždy bezvadný stav.
Výška jezdce: 180 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia ETV 1000 Caponord: důvod neuveden
BMW R 1150 GS: důvod neuveden
První dojmy - Moje předchozí motorka byla skůtr 500. Moje první dojmy ze silničního endura byly hrozné. Motorka měla sice na tachometru 30 000, ale byla tak surová, jakoby vyjela ze salónu. No prostě hrůza. Neuměl jsem dobře pracovat se spojkou, byla pomalá na rozjezd (oproti tomu mému skůtru), nepohodlná, foukalo na ní, no prostě proti Aprilia Atlantic 500 úplná katastrofa. Asi po 1 měsíci ježdění, najel jsem asi 700 km, totální znechucení z řazení (před tím jsem neřadil), jsem byl na 90% přesvědčen, že ji do konce léta prodám.
Motorku bych doporučil pro - Tato motorka je vhodná pro zdatné cestovatele od 175 cm nahoru.
Doplňky na motorce - Padací rám, kryt motoru, kufr, brašny.
Recenze
Byl jsem ze silničního endura úplně nešťastný a litoval jsem, že jsem prodal Atlantika. Chtěl jsem jet za týpkem, kterému jsem jej prodal a koupit jej zpět. Jenže jsem si vzpomněl, že on měl také enduro, říkal, a že to bylo na ... a že chce skůtra. Kamarádi na skůtrech mne tahali na vyjížďky a já neměl na čem jet. Až na to enduro. No, a tak jsem zase osedlal enduro, namazal šlachy na levé ruce mastí, a začal jezdit. Oproti skůtru ta mrcha byla veliká, těžká a neohrabaná. Jezdil jsem domů zbitý a po veřerech jsem četl recenze na Stroma. Hmm, zajímavé. Na netu jsem našel na "malého Stroma" samou chválu. A tak jsem si řekl, že asi mezi silničními endury je to velmi dobrá motorka, a že chyba bude někde ve mně, a že se na ní musím naučit jezdit. A tak jsem jezdil, jezdil, jezdil, sdokonaloval symbiózu mého těla a motorky a přestal ji srovnávat s velkým skůtrem, protože to se opravdu nedá.
Teď mám najeto 5 000 km a začínám hodnotit. Dokoupil jsem pro jistotu padací rámy (na off road ale stejně nepůjde) a kryt motoru. Manipulace na místě - zkrátka, na to jsem si musel zvyknout, nyní bez problémů. Když už se stroj rozjede, oceníte výborné, dobře polstrované sedlo. Velmi dobře čitelné jsou budíky.Co se týče hmotnosti, je to lehká motorka a kroutící moment je pro jízdu solo s bagáží naprosto dostačující. Není problém kdykoli předjet. Při klidné jízdě spotřeba okolo 4 l /100 km. Netrápí mne rozkopané silnice, nemusím šíleně brzdit před každým přejezdem. Půjčil jsem ji známému, který si vybíral a testoval už několik endur, avšak nových, a byl nadšený pohodlím, zátahem motoru a prý snadnou ovladateností. Začal jsem si zkrátka vychutnávat výhody silničního endura. Pochopil jsem, že tato motorka je stavěná na silnice všeho druhu. Od polňačky až po dálnici, kde můžete bez problémů cvrkat jedenapůlkila bez toho, že by tam byly nejaké nežádané vibrace. Dá se jezdit i více, třeba 180, ale to na tom moc fouká. Na enduru se jede nejlépe okolo 120 km/ hod. Zjistil jsem, že je to výborné cestovní enduro, i pro cestování ve dvou. Dobrá mechanika, jednoduchá elektronika, dobrá podpora oprav na netu, údržbu zvládnete sami doma. Motorka má nízkou spotřebu, velmi dobré pro turistiku, a když se budete snažit, dáte i deklarovaných 3,7 l / 100 km. Má velmi dobrý podvozek, takže zvládne jakoukoli silnici. Světlá výška není příliš velká, takže žádné adventure trips po kamenech a skalách. Ale honit se na ní ve městě se skůtrem, na to taky zapomeňte. Zkrátka, je to úplně jiné svezení.
Avšak pro mé ježdění asi lépe využiji skůtr. Uvidíme, co přinese příští rok.
Strom je enduro a úžasné, ovšem ne každý na to má, to se nedá nic dělat. Prodej to někomu, kdo si to užije a vrať se ke skůtru. Zbytečně se trápíte oba dva...
Docela jsem se pobavil nad tim jak se s tim trapis, moje zkusenst je takova, ze jsem jezdil taky na skutru, sice jen 125ccm ale byla s nim sranda. Jinak jsem vetsi moto vybiral nekolik let, da se rict, pokazde kdyz si nekdo z kamaradu koupil motorku tak jsem si sjel a po tech nekolika letech jsem tusil co chci za moto a jaky typ motoru a dnes jsem maximalne spokojeny, obzvlast kdyz pozoruji co jini, ne vsichni, resi za potize a jen jezdim a jezdim , takze za me mas jasnych deset bodu za to utrpeni a snad budes jednou na necem spokojeny a ty body hlavne tedy za peknou uprimnost pocitů
pekna motorka, no Strom rozhodne neni enduro uz nakonci textu si napisal, preco: "Světlá výška není příliš velká, takže žádné adventure trips po kamenech a skalách"