FZ6-N, japonský teleport pro snadné cestování z Tokia do Ósaky; jenže japoncům nikdo neřekl, jaké máme v ČR krásné výmoly.
Motorka koupena od omegacar.cz - Prodejce je autobazar, ale měl tam i několik kusů mototcyklů. Přívětivé jednání a ochota.
První dojmy - Zabiju se nebo odletím na Mars. Kde to má ruční brzdu? Prodávají se i postranní kolečka?
Motorku bych doporučil pro - Táta, máma, baťoh, sestra, spolužačka, Karel. Zcela nevhodný by tento motocykl byl naopak pro: Jiří Krytinář, Aťka Janoušková, Marika Gombitová, Andrea Bocelli, Steevee Wonder.
Doplňky na motorce - Nosič zadního kufru Kappa, plotna (adaptér) pro kufr a rychloupínací kufr Maxx (pojme i 2 motočepice).
Průměrná spotřeba - 3.41 l/100km
Recenze
FZ6-N byla jasná volba, neboť nic levnějšího mezi ojetinami ani není (ne, nechápu, jak nebo kde někdo dokáže vydělat na novou motorku - práci mám, ale pokud byste věděli o nějaké, kde se dají také vydělat peníze, dejte mi vědět, hned podám výpověď).
Motocykl s dostatečným výkonem, pro začátečníka jako já ideální. Při větším přidání plynu vydává krásný zvuk, díky němuž mají všechny gymnazistky v okolí vlhké kalhotky a černé kočky raději skáčou zpátky do křoví.
Při cestovní rychlosti je dobře ovladatelný, při pomalé jízdě zvlášť po přeřazení nebo při uvolnění či naopak zatažení za plyn vcelku dost cukne - ale to je prý u Yamahy normální.
Design zvládli čičmondi na jedničku, praktičnost je také na vysoké úrovni, filtr oleje dobře přístupný. nádržku s chladicí kapalinou mohli tedy umístit na nějaké přístupnější místo, je schována pod/mezi sedlem a nádrží a dostat se tam dá pouze nadzvednutím nádrže. Kalich hořkosti pro zadní kolo je umístěn stejně blbě ale je na něj líp vidět.
Za asi měsíc jsem najel tisíce km po JMk a mohu říct, že sice to je pohodlná motorka, ale pokud máte 2 metry nebo jen delší nohy, tak se budete cítit ještě příjemněji, až z ní slezete, takže při delším cestování to bude chtít pravidelné zastávky s protažením končetin nebo aspoň baťohu, pokud máte tedy baťoh s dírou.
Motocykl se cítí nejlépe na bočním stojanu u benzinky, kam se chodí dost často stravovat, chutná mu N98 nebo aditivované postmixy různých značek nejlépe se 100_oktanama na etiketě (a například nejmenovaná Verva 100 od Benzin(k)y je pro japonský kafemlejnek jako raketové palivo NASA.)
Troufnul bych si s tím vyrazit i na delší dovču, ale vzhledem k nezkušenostem to nechám zřejmě na později a začínám pozvolna poflakováním se po motosrazech a vozením (po)volných baťožin (na což jsem nyní také dostal ultimátum a prej si už do budoucna budu vozit jen svůj vlastní baťoh, a pokud ne, tak ten můj vůbec nebude už můj pro změnu).
Absence ABS u tohoto modelu již napomohla blízkému setkání čtvrtého druhu s asfaltem po náhlém zapnutí červených světel během výjezdu místních požárníků, ale ti taky vyjeli až když jsem zvedl sebe i motorku a zkontroloval škody - kupodivu se toho zase tak moc neodřelo (část chytilo víko alternátoru, nový kufr a kluzák/závažíčko na řídítkách, zbytek nárazu absorbovalo koleno, rameno, žebra, lopatka a kyčel).
Super hodnocení a dobrá motorka. Sice s ní mám zkušenosti jen z motoškoly, ale jezdila parádně.
tuhle motku ma kámoš, ale takhle pěkně ji necharakterizoval
Tak ať to je poslední držkopád a už jen v poho...